Evry ja ahtojen nosto ALH-koneeseen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

Evry ja ahtojen nosto ALH-koneeseen

ViestiKirjoittaja TurboJ » 14.11.2005 17:23

Hain infoa hakutoiminnolla, mutta mitään kovin yksityiskohtaista en löytänyt; eli kaipaisin ohjetta miten toteutetaan ns. Evry-mod '01 ALH-koneeseen, ja miten ahtoja helpoimmin nostetaan vakiosta 0.8 bar -> noin kiloon.

Minkäkokoinen Evry-vastus toimisi parhaiten ALH:ssa?

Js sitten niistä ahdoista, miten niitä säädettäsiiin?

Bensaturboja olen viritellyt vuosikaudet, mutta tämä on nyt eka diesel, joten vähän neuvoja kaivattaisiin.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 14.11.2005 18:51

Evry: Ruiskutuspumpun piuhasarjassa piuhojen 2 ja 3 väliin vastus. Noin 500 ohm toimii mutta paras arvo on aina haettava tapauskohtaisesti. Säätövastuksia ja kytkimiä kabiinin puolelle voi viritellä oman maun mukaan.

Ahtojen bleedaus: MAP-anturi on kiinni välijäähdyttimessä tai siitä imusarjalle tulevassa muovisessa ahtoputkessa. Anturin piuha nro 4 poikki ja väliin sopiva vastus. Ainakin 16 kohm toimi yhdessä AGR-Golfissa, mitä isompi vastus sen ylemmäksi ahdot nousee. Taaskin voi pelailla säätövastuksen kanssa.

seat01alh
-
Viestit: 52
Liittynyt: 9.10.2005 11:19

ViestiKirjoittaja seat01alh » 25.11.2005 14:54

aiheuttaako tuo 500 ohminen vikakoodin vai pitääkö laittaa erillisellä kytkimellä?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 25.11.2005 15:51

Kannattaa laittaa ekaksi säädettävä potikka ja sen avulla hakea sopiva vastus.

seat01alh
-
Viestit: 52
Liittynyt: 9.10.2005 11:19

ViestiKirjoittaja seat01alh » 25.11.2005 19:56

jotku laittaneet vaan pienen vastuksen jota ei tarvi erillisen kytkimen kautta kytkeä. jos joku tietää suunnilleen arvoa niin kertokoon...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 25.11.2005 22:31

Ei voi kukaan sulle kertoa mikä sinun autossa toimii kun ei tiedetä esim tämänhetkistä IQ arvoa. Kokeilemaan vaan.

seat01alh
-
Viestit: 52
Liittynyt: 9.10.2005 11:19

ViestiKirjoittaja seat01alh » 26.11.2005 10:48

2.8 -3.0 seilaa...

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 26.11.2005 13:48

Käy ostamssa elekrtoniikkaliikkeestä 1Kohm trimmeri/potikka ja vaikka joku 300ohm kiinteä vastus. ei ole liian vaikea homma metsästää se omassa autossa parhaiten pelaava arvo:) osta maksaa yhteensä suunnilleen euron.

Omaan autooni tein tuollaisen säädettävän everyn ja laitoin siihen vielä katkaisijan väliin. Piuhat vedin ohjaamoon. Toimi kyllä ihan jees ja tehoja tuli huomattavasti lisää mutta alkoi kyllästyttää tuon raplaaminen ja aina käynnistyksessä pois ottaminen. Nyt autossa racet ja pelaa vallan mainiosti.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 27.11.2005 11:50

Laitoin joskus omaani 0-1Kohm potikan ja siihen sarjaan 240 ohmin vastuksen alarajaksi..
Käytännössä sitä potikkaa ei ikinä tarvinnut, koska oli aina tapissa :)
Vaihdekepin nupissa oli katkaisija Evrylle ja siitä vaan aina kiihdytys/ohitustilanteessa savua maailmaan..

Kaverin ALH-koneeseen pistettiin myös muistaakseni potikka+240ohm vastus ja hyvin sekin tupruttelee ;)

Jos meinaa kiinteästi käyttää, niin 240ohm on ehdottomasti liian järeä vastus.. Jostain 500-700ohm väliltä vois löytyä hyvä.

Beetlejuice
-
Viestit: 49
Liittynyt: 4.11.2004 17:08

ViestiKirjoittaja Beetlejuice » 29.11.2005 22:05

Pitääkö alkaa pelkäämään???

dieselhuollossa pelottelivat ALH-koneen kiertokankien pettävän tehoa lisättäessä. Eli 90hp koneessa olisi heikot kanget, kuin taas 110 hp koneissa ei olisi tällaista ongelmaa.

onko kyseessä pelkkää urbaania legendaa vai joutuuko ostoslistalle lisäämään kanget?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 29.11.2005 22:07

Ainakin 90hp AGR koneesta on otettu irti yli 200 hepoa ja koneissa tuskin on mekaanisteti mitään eroa tuohon ALH koneeseen verrattuna.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 30.11.2005 7:40

jenkeissä ei juuri muita TDI koneita olekkaan ja näyttävät siellä toimivan.
tai sitten porukka vaan "unohtaa" kertoa kun kanget menee kieroon ja vetäytyvät koloihinsa vaihtamaan vahvemmat..

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 18.7.2006 18:17

Minkäs värinen tuo 4 piuha on mikä tulee mapilta? jos vaikka nostais ahtoja kun nyt ahtaa 0.9. Jos tonne 1.1-1.2 nostais.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 18.7.2006 19:02

siinä liittimessä ne on numeroitu, ainakin mulla.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 18.7.2006 19:05

ja eikun kattomaan...

Henkka K
-
Viestit: 119
Liittynyt: 28.7.2003 7:44

ViestiKirjoittaja Henkka K » 19.7.2006 9:56

Lehtilä: Juu sellainen 240ohm + potikka 0-1kohm löytyy tuhkakupista... :)

Kytkimessä jotain satunnaisia pito-ongelmia...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa