Evry ja ahtojen nosto ALH-koneeseen
Valvoja: ffp jäsenet
Evry ja ahtojen nosto ALH-koneeseen
Hain infoa hakutoiminnolla, mutta mitään kovin yksityiskohtaista en löytänyt; eli kaipaisin ohjetta miten toteutetaan ns. Evry-mod '01 ALH-koneeseen, ja miten ahtoja helpoimmin nostetaan vakiosta 0.8 bar -> noin kiloon.
Minkäkokoinen Evry-vastus toimisi parhaiten ALH:ssa?
Js sitten niistä ahdoista, miten niitä säädettäsiiin?
Bensaturboja olen viritellyt vuosikaudet, mutta tämä on nyt eka diesel, joten vähän neuvoja kaivattaisiin.
Minkäkokoinen Evry-vastus toimisi parhaiten ALH:ssa?
Js sitten niistä ahdoista, miten niitä säädettäsiiin?
Bensaturboja olen viritellyt vuosikaudet, mutta tämä on nyt eka diesel, joten vähän neuvoja kaivattaisiin.
Evry: Ruiskutuspumpun piuhasarjassa piuhojen 2 ja 3 väliin vastus. Noin 500 ohm toimii mutta paras arvo on aina haettava tapauskohtaisesti. Säätövastuksia ja kytkimiä kabiinin puolelle voi viritellä oman maun mukaan.
Ahtojen bleedaus: MAP-anturi on kiinni välijäähdyttimessä tai siitä imusarjalle tulevassa muovisessa ahtoputkessa. Anturin piuha nro 4 poikki ja väliin sopiva vastus. Ainakin 16 kohm toimi yhdessä AGR-Golfissa, mitä isompi vastus sen ylemmäksi ahdot nousee. Taaskin voi pelailla säätövastuksen kanssa.
Ahtojen bleedaus: MAP-anturi on kiinni välijäähdyttimessä tai siitä imusarjalle tulevassa muovisessa ahtoputkessa. Anturin piuha nro 4 poikki ja väliin sopiva vastus. Ainakin 16 kohm toimi yhdessä AGR-Golfissa, mitä isompi vastus sen ylemmäksi ahdot nousee. Taaskin voi pelailla säätövastuksen kanssa.
Käy ostamssa elekrtoniikkaliikkeestä 1Kohm trimmeri/potikka ja vaikka joku 300ohm kiinteä vastus. ei ole liian vaikea homma metsästää se omassa autossa parhaiten pelaava arvo:) osta maksaa yhteensä suunnilleen euron.
Omaan autooni tein tuollaisen säädettävän everyn ja laitoin siihen vielä katkaisijan väliin. Piuhat vedin ohjaamoon. Toimi kyllä ihan jees ja tehoja tuli huomattavasti lisää mutta alkoi kyllästyttää tuon raplaaminen ja aina käynnistyksessä pois ottaminen. Nyt autossa racet ja pelaa vallan mainiosti.
Omaan autooni tein tuollaisen säädettävän everyn ja laitoin siihen vielä katkaisijan väliin. Piuhat vedin ohjaamoon. Toimi kyllä ihan jees ja tehoja tuli huomattavasti lisää mutta alkoi kyllästyttää tuon raplaaminen ja aina käynnistyksessä pois ottaminen. Nyt autossa racet ja pelaa vallan mainiosti.
Laitoin joskus omaani 0-1Kohm potikan ja siihen sarjaan 240 ohmin vastuksen alarajaksi..
Käytännössä sitä potikkaa ei ikinä tarvinnut, koska oli aina tapissa :)
Vaihdekepin nupissa oli katkaisija Evrylle ja siitä vaan aina kiihdytys/ohitustilanteessa savua maailmaan..
Kaverin ALH-koneeseen pistettiin myös muistaakseni potikka+240ohm vastus ja hyvin sekin tupruttelee ;)
Jos meinaa kiinteästi käyttää, niin 240ohm on ehdottomasti liian järeä vastus.. Jostain 500-700ohm väliltä vois löytyä hyvä.
Käytännössä sitä potikkaa ei ikinä tarvinnut, koska oli aina tapissa :)
Vaihdekepin nupissa oli katkaisija Evrylle ja siitä vaan aina kiihdytys/ohitustilanteessa savua maailmaan..
Kaverin ALH-koneeseen pistettiin myös muistaakseni potikka+240ohm vastus ja hyvin sekin tupruttelee ;)
Jos meinaa kiinteästi käyttää, niin 240ohm on ehdottomasti liian järeä vastus.. Jostain 500-700ohm väliltä vois löytyä hyvä.
-
- -
- Viestit: 49
- Liittynyt: 4.11.2004 17:08
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa