60-120 km/h

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

missisx
-
Viestit: 48
Liittynyt: 12.3.2005 19:32

60-120 km/h

ViestiKirjoittaja missisx » 23.8.2005 20:15

Oletteko kellotaneet tuota, TDI friikki "rapsautti" hiljatain enarit, tais olla 5,7s (täytyy todeta, että on selkänojat tarpeen tuossa Friikin autossa) ja ilmeisesti jokapäiväisessä käytössä tuo auto.

Itse piruuttani myös kokeilin ja aika oli n.7s, ja mielestäni tuo pasuunani ei jaloissa pyöri ns. normaali liikenteessä

Mites muilla?
(nopein mahdollinen kiihdytystapa ja suhtkoht tasainen tie)

spete
-
Viestit: 122
Liittynyt: 25.8.2003 9:49

ViestiKirjoittaja spete » 23.8.2005 22:06

Kummallas friikki kiskas??

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 23.8.2005 22:41

Pasuunalla.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 23.8.2005 23:03

En mittaa ennen kuin saan sen 13mm nestepään ;)

Editoin ajajn sitten tänne ;)

Mites TDIFreak mittasi, videolta vai käsin ?

EDIT: ei oikein käy tuo välitys mitenkään, 3. vaihteella veto loppuu tuolla 110 km/h kohdalla ja siitä se hitaasti matelee 120km/n. 4. vaihteella taas ei jaksa lähteä oikein tuolta 60km/h kohdalta :( Mittaukset otettiin sekkarilla, työkalut kontissa, tankki täynnä, 2 henk. kyydissä.

3. vaihde 8.1 sek
4. vaihde 12 sek
Viimeksi muokannut Trompi, 24.8.2005 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 24.8.2005 8:11

14,7 s :(

racediesel
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.3.2005 21:09

ViestiKirjoittaja racediesel » 24.8.2005 8:57

BMW suoraruisku
60-->100 3,4s
100-->160 8,6s

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 24.8.2005 20:57

.
Tämä väli ei sovellu kyllä cdi,lle ollenkaan. Joo, sellittelyn makua.

6,7 s, joutuu vaihtamaan välillä.
noin 55-115 menee ~6 s. Eli ei kyllä pärjää sittenkään.
Täytyy kait siinä friikin passatissa sitten se väh. kaksataa hv olla.
(Mutta ei kait sitä kukaan ihan tosissaan usko, että volkkari kiihtyis mekkeriä paremmin, ajatelkaa nyt vähän !)

Nuo racedieselinkin ajat tuntuu aika kovilta.
60-100 on lähes ihanteellinen väli minun autolle kolmosella, 3,7 s.
Sitä ei ole sitten ylöspäin pyöristetty. :-)
100-160 väli 10,2 s.
Siitä nyt ehken sekunnin saa poikkeen, kunhan "hengenahdistuksen" syy selviää.
Toivottavasti racedieselin auto ei nyt ihan 520,nen ole, muuten "opetuslapsikin" tuntuu rehvastelulta. :-)

Niukka tappio molemmille.
.

janiba
-
Viestit: 82
Liittynyt: 9.6.2004 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja janiba » 24.8.2005 22:11

60-120kmh n. 8,3
Puutuu kolmosella jo aika paljon lopussa.
Viimeksi muokannut janiba, 25.8.2005 6:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 24.8.2005 23:35

Kännyn kellolla mittasin joten eipä tuota nyt kovin raamatullisesti kannata ottaa.

TDI_AFN
-
Viestit: 97
Liittynyt: 8.12.2004 16:28

ViestiKirjoittaja TDI_AFN » 25.8.2005 16:47

60-120km/h 8.7s kännyn kellolla. Vain kerran kokeilin.

Edit: Nyt illalla kokeilin useita vetoja niin, että lämä tiskiin 55km/h ja kello käyntiin 60 kohdalla. Myös ilmastointi oli nyt poissa päältä. Ajat pyöri välillä 7.8s-8.2s.
Tais viikonlopun 1200 km:n ajot vähän avata paikkoja :)
Viimeksi muokannut TDI_AFN, 29.8.2005 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

STA
-
Viestit: 70
Liittynyt: 9.2.2004 7:57

ViestiKirjoittaja STA » 26.8.2005 7:41

60-100km/h 4,9s
80-120km/h 5,7s
60-120km/h 7,9s

Molemmat kolmosella ja mittalaitteina ne luotettavimmat, eli känny ja oma mittaristo

Auto vakio FR TDI Ibbe. Ei puhettakaan päästä Friikin lukemiin, mutta eikai vakiolla kuulukaan

E: Otin ja kokeilin että alottaa kiihdytyksen 50km/h vauhdista ja kellon päälle 60km/h kohdilla ja ajat muuttuivat vähän.

60-100 4,0s
80-120 5,1s
60-120 7,2s
Viimeksi muokannut STA, 21.9.2005 8:11. Yhteensä muokattu 7 kertaa.

_caddy_
-
Viestit: 87
Liittynyt: 28.7.2003 14:30

ViestiKirjoittaja _caddy_ » 26.8.2005 10:31

caddyllä nelosella 60-120 10.2s kun ei kolmonen piisaa ees sataan...

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 26.8.2005 10:46

Vag-com loggauksesta 9,6s 59 - 119 km/h, Golf tdi, paukkua 125 kw/350nm
Aika huonosti muihin verrattuna, täytyy kokeilla uudestaan

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 26.8.2005 10:55

...kolmosella.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 26.8.2005 19:22

testailin vag comilla.. ei oikein tunnu kolmosella vielä 60 nopeudesta kunnolla vetävän ja huomioitavaa on että nopeusmittari näyttää 80km/h ja vag com 73km/h, 120km/h mittarissa ~112km/h vag comissa.
60km/h en tajunnut katsoa.
Alla on vakiot 195 renkaat.

auto jaksaa kiertää maksimissaan ~4500 ja sitten ryytyy punarajalle 4700rpm.

VAG COMilla:
56km/h - 112km/h = 7,42sec.
56km/h - 115km/h = 8,20sec
56km/h - 116km/h = 8,98sec (maksiminopeus kolmosella)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 26.8.2005 20:45

Mulla on tossa vedossa sitten kaksi vaihtoa, puutuu kolmosella reilusi ennen 120km/h

Puuhis
-
Viestit: 198
Liittynyt: 6.9.2003 21:08

ViestiKirjoittaja Puuhis » 26.8.2005 21:30

Vag-comilla loggailin pari vetoa:

6.6s ja 6.5s oli tulokset, renkaina 235/40 17".

Kauas jää tääkin "lähes" vakiolintta :(

E: 60 - 120 km/h
Viimeksi muokannut Puuhis, 26.8.2005 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 26.8.2005 21:34

^ aika karmeen hyvä tulos, jos "vakiolintta" ja sehän oli 60-120?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 26.8.2005 21:34

Kerran kokeilin 3-4 vaihteilla, ~7,8 sekuntia. Laiska se on...

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 26.8.2005 21:52

^ ja silti 1/4m menee alle 16sek :/

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 26.8.2005 22:00

No ei se siltikään nopea ole :)

MMM
-
Viestit: 115
Liittynyt: 6.5.2005 1:00

ViestiKirjoittaja MMM » 27.8.2005 0:19

n.10 sekkaa. alotus n.50km/h ja kello käyntiin 60 kohdalla.
Aloitin kolmosella ja vaihdoin neloselle n.100-110km/ vauhdissa.
virityksenä evry ja painoa autolla 1500kg+kuski.
4.vaihteella meni 60-120 n.11.5 sekkaa

Nyt ahtojen bleedailun jälkeen nelosella 60-120 n. 10 sekkaa hirveän jyrinän säestyksellä(kaksoismassavauhtipyörä?)
Paljon nopeemmin ei pääse vaikka alottais kolmosella...
Viimeksi muokannut MMM, 17.9.2005 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 27.8.2005 14:33

2 vetoa eikä prkl alle 8:n menny!tarkka 8sek...ei ihan 3:lla kierrokset riitä kunnolla 120:n vaan joutuu nelosta vielä hakemaan:/

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 27.8.2005 14:35

kaikki taitaa kellottaa eri tavalla?
saako ton kellottaa silleen että kakkosella ~80km/h asti, sitten kolmosella reiluun satkuun ja nelosella loput?

vai miten toi homma pitää suorittaa että on vertailu kelpoisia?

varmaan luotettavin olisi vag comilla..

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 27.8.2005 14:47

varmaan kukin kepittää juuri siten miten saadaan paras tulos välillä 60-120?siitä tässä kai kyse on?sama varmaan miten sitä keppiä hämmentää kunhan saadaan vaan paras tulos taululle,näin mä tämän homman olen käsittänyt;)

-GTD-
-
Viestit: 17
Liittynyt: 21.8.2005 4:43

ViestiKirjoittaja -GTD- » 27.8.2005 17:37

Pari vetoo tuli kans testailtua kolmosella alotus nelosella loppuun 8.81 sekkaa

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 27.8.2005 20:01

Pitää kyllä ihan rehellisesti sanoa, että tuo mun Passatti on ihan mopo.
Siis en ymmärrä miten te saatte tuollaisia aikoja, monta sekunttia parempia. Ja melkein vakiokoneilla :|

Mulla pomppaa Passatti 7.9sek 0-60mph, ja silti jään niin älyttömästi...

Paljonko teillä on sitten nuo 0-60mph ajat ?

EDIT: Voihan muuten olla että autossa on nyt jotain hämminkiä, pitääkin huomenna käydä kattomassa g-techillä nuita aikoja, että meneekö se edes alle 10sek tuon 0-60mph :|

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 27.8.2005 20:49

Gtechillä paras 0-60mph jotain 7,2 luokkaa. Kokeilin toisen vedon 60-120. Viidestäkympistä kaasu pohjaan ja kuudessakympissä kello käyntiin, aika ~7,2 sek. Eka vedolla lähtö kuudestakympistä. 100-160kmh viitosella oli ~13,5 sekuntia.
Ja tietysti melkeen vakio yks-kutonen, vaan syöttöä vähän pyöräytetty ;)

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 27.8.2005 21:31

Kävin tuossa tarkistamassa puntarilapun, 1520kg oli paino, millä mittaukset on tehty.
Kyydissä 2x turvaistuin, leluja, työkalut, tankki täysi yms.

prkl, tarttis vissiin jotain tehrä :D

EDIT: Voisko tuo vaihdelaatikko jarruttaa nuinkin paljon, siitä kyllä kuuhuu jumalaton kahina, ihan kuin pääakselin laakerit olis kaput.

EDIT2: Paskat, voiman puutetta :D Olis muuten kiva jos olis lyhyet specsit koneesta, niin olisi kiva vertailla millä ne ajat on saatu.
Ja omani:
-ASV 110hp TDI
-Bosio Race suuttimet
-PD130 (GT1749VA) ahdin, 1,4bar
-Vakio dpumppu (IQ=3.6)

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 27.8.2005 22:47

täytyneen hieman tuohon aikaisempaan omaan kommenttiin tarkentaa että 60 vauhdissa vasta lyödään urku auki,sitä oli tarkoitus sanoa...:)

mitähän lukemia mahtais näiltä super-turbo mersuilta irrota?varmaan aika hurjia lukemia,no huh huh...

turboquattro
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2003 20:29

ViestiKirjoittaja turboquattro » 28.8.2005 0:43

superturbolle tuo 60-120 ois hyvä väli mitata, siinä on jo turbo pelissä mukana.
oma normimersu paikoiltaan ilman kunnon ahtoja kiihtyy 0-96km/h g-techin mukaan 5,8s pintaan. tuossa kiihdyttelyä nastarenkailla ja pikkusyötöillä:
Video
videolla mulla ei ollut toista hukkaporttia, joten kaasua eli syöttöä piti pienentää kesken kiihdyttelyn ettei paineet karkaa.

riddick
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.1.2005 16:56

ViestiKirjoittaja riddick » 28.8.2005 13:49

60-120km/h aina alle 6 sec.
80-120km/h paras 3.1 mutta mutta huonoin 3.8 sec.
40-180km/h aina alle 15 sec.
nämä on kuitenkin käsin otettuja aikoja sekkarilla.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 28.8.2005 15:35

Kannattaisi selvittää eka se oman auton mittarivirhe esim. tienvarsilla on näitä nopeusnäyttöjä tai sitten gps tms... Ja jos vag-comilla mittaa niin tähän suhteutettuna katsoa että mitä se vag-com näyttää nopeusmittariin verrattuna koska muuten voi tulla mielenkiintoisia lukemia.

Sekkarilla tulee helposti muuten varastettua joitain kymmenyksiä pois, vag-comissa on kuitenkin hyvä puoli se että näkee kuormitusasteesta milloin talla on lyöty pohjaan.. Lisäksi sekkarilla jos mittaa niin mittaushan tapahtuu siten että tasanopeutta ajetaan ja sitten talla pohjaan ja sekkari päälle samaan aikaan eli ei lasketa niitä "turboviiveitä" pois sieltä välistä.

riddick
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.1.2005 16:56

ViestiKirjoittaja riddick » 28.8.2005 17:24

gtechillä 0-60mph 6.8 sec. ja toinen veto 6.85 sec.

missisx
-
Viestit: 48
Liittynyt: 12.3.2005 19:32

ViestiKirjoittaja missisx » 29.8.2005 19:36

Mulla pomppaa Passatti 7.9sek 0-60mph, ja silti jään niin älyttömästi

Trombi!
Paljonko tuossa vedossa on "lentävänä" tuo 60-120 km/ h väli?

Kun minä testailin( pari vetoa) omaani, niin laitoin läpän tiskiin n.45km/h ja lennosta 60 kohdalla kello käyntiin ja kolmosella koko väli, meni kyllä "pikkasen" kiekat punaiselle

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 29.8.2005 20:12

Tämän takia pitäisi topicin alussa jo selvittää miten mitataan ja tarkemmat tiedot autosta jos tarjolla. Samoin käytetty tiepätkä vaikuttaa mittaukseen yllättävän paljon: loivaa nousua / laskua voi olla vaikea silmämääräisesti huomata mutta ero voi silti olla mittauksessa tuntuva. Monesti menee nopeasti juupas/eipäs keskusteluksi tällaiset kellotuskeskustelut koska ei voi koskaan tietää miten vastapuoli on tuloksensa mitannut. Video olisi hyvä mutta jos tarkkoja ollaan niin siitäkään ei voi aina tietää jos on ajettu esim. alamäkeen ;D

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.8.2005 21:01

Joo ei näitä aikoja kannata kovin tosissaan ottaa. Jatketaan virittelyä ja käydään sitten joskus penkissä tai 'ripillä'. ;)
Siis VAG-COMilla saa kohtuu tarkat ajat kun vetää edestakaisin muutaman kerran samalla tienpätkällä ja esittää keskiarvolukeman. Yhtä monesti tietenkin molempiin suuntiin jo heittoa on suuntien välillä.

missisx
-
Viestit: 48
Liittynyt: 12.3.2005 19:32

ViestiKirjoittaja missisx » 29.8.2005 21:31

Aivan!
Nämä "rykäisyt" on tosiaan noin aikoja eri testipaikkojen ja tapojen suhteen, mutta kuiteskin mikäli aikaerot useita kymmenyksiä tai/ jopa sekunti-kaks lentävänä ajona, niin antaaa se tietyn näkemyksen auton kuluista ja tehoista.

Trompin Passatti taitaa olla aika äksy peli, vaikka mies on kuin maansa myynyt :)
Kulkee se!!

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 29.8.2005 22:05

No ei se äksy peli ole, jos kaupastaa saa parempia samanmerkin tuotteita ;) ja varsinkin jos kaverit ajelee ohi.
Mutta toivotaan, että seuraavien lumien jälkeen pistetään lukemat ihan uuteen uskoon.

PS. kyllä se kulkee kun vauhtiin saa ;) Peräkärry perässä ja siinä AAZ kyydissä, niin ei Neon 2.0 karkuun päässyt. Ja varmasti AAZ sai elämänsä kovimmat kyydit :D n.200 (kaikki ajettu tietysti suljetulla varastoalueella hautausmaan kellarissa)

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 30.8.2005 0:02

60-120km/h 6.92sek Vag-Comilla mitattuna.

Valeon lipsuva kytkin haittasi kolmosvaihteella kiihdytystä, joten piti lähteä kakkosella kiihdyttämään.

Autona Seat Toledo 1.9 tdi 81kW
-Bosio PP502 suuttimet
-11mm nestepää
-SDi imusarja
-60mm intake
-Omatekoinen hybridiahdin (VNT15/20)
Viimeksi muokannut Oltzu, 30.8.2005 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Puuhis
-
Viestit: 198
Liittynyt: 6.9.2003 21:08

ViestiKirjoittaja Puuhis » 30.8.2005 7:59

No laitetaas paremmat tiedot tuosta vakiolintasta ja mittauksen suorituksesta:

Mittaus tehty silmämääräisesti tasaisella alustalla ja ajettu sama pätkä kahteen suuntaan eli keskiarvotulos on varmasti aika lähellä tasaista tietä. Veto on tehty lentävänä ~@50km/h ja luntta pohjaan. Powerin laatikko sattuu just suhtkoht näppärästi tuolle nopeusalueelle eli 60km/h nopeudessa maksimi ahdot ja punarajalla on päälle 120km/h vag-comin mukaan nopeutta (Vedot tosin hyytyy meikäläisellä himpun ennen 4000rpm, kun ilmeisesti tuo pilleri alkaa ahdistamaan).

Auto on PD 130. Painoa 1462kg + kuski ja kyydissä olevat romut.

Imho ei ole mitään järkeä mittailla suorituskykyä siten että seisotaan 60km/h nopeudessa ja sitten runtataan pedaali pohjaan. Tuolloin saadaan vielä epäluotettavempia tuloksia keskenään mitä tuolla lentävällälähdöllä, koska esim. varastaminen on niin helppoa
Viimeksi muokannut Puuhis, 8.12.2005 23:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Showman
-
Viestit: 215
Liittynyt: 23.7.2003 12:21

ViestiKirjoittaja Showman » 30.8.2005 10:26

Tässä tarkennettuja aikoja Oltzun tuloksiin:

60-80 km/h 1.71 sek.
60-100 km/h 3.96 sek.
60-120 km/h 6.92 sek.
80-100km/h 2.25 sek.
80-120 km/h 5.21 sek.
100-120 km/h 2.96 sek.

Data mitattu VAG-COM:lla 3-vaihteella ja korjattu nopeusnäytön virhe pois eli pitäisi olla tarkkoja tuloksia. Ilman korjauksia tai käsiajanotolla nopeusmittarista saa helposti sekuntia parempia aikoja 60-120km/h välille.
Imupuolen muutosten myötä kone vetää hyvin punaiselle asti, tästä on hyvä jatkaa.
Viimeksi muokannut Showman, 30.8.2005 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 30.8.2005 11:14

OT: Jos en aivan väärin muista niin bemarin uudella m5:lla se aika oli 4 sekuntia. Joten jos sinne alle kuudenkin sekunnin pääsee ni täytyy kyllä nostaa hattua kun taidetaan kuitenkin puhua dieseleistä.

Kolja
-
Viestit: 57
Liittynyt: 9.2.2004 11:29

ViestiKirjoittaja Kolja » 30.8.2005 13:40

Entisellä lahnalla:

60-120 km/h 3.2 sekunttia
100-160 km/h 5.1 sekunttia

Auton paino ajokunnossa n. 1750 kg. Automattivaihteisto ja hiukan pumppua rukattu.
Viimeksi muokannut Kolja, 1.9.2005 22:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 30.8.2005 13:42

Polo 1.4 TDI tehoboksilla vakioasetuksella (boksin valmistaja ilmoittaa 90hv)

8.8sec 80-120km/h 4vaihteella. Mitattu vag-comilla, kokeiltu sama pätkä molempiin suuntiin. Mittaus tehty siten että tasavauhtia 80km/h ja kaasu pohjaan, laskeminen aloitettu siitä kohtaa kun kuormitus on täydet eli kaasu pohjassa. Käsiajanotolla saatu samankaltaisia tuloksia.

Kyydissä 80kg testinukke ja 3/4 tankkia bensaa, noista tiedoista tietty mitään hyötyä kun en ole autoa käynyt punnitsemassa..

Eli täys mopo mutta ei ole silti jalkoihin vielä jääty kunhan tietää kenen eteen ajaa/jättää ajamatta. :)

Boksia on sittemmin hieman säädetty eli pitää katella jos saisi uudet ajat kohta. Myös 60-120km/h olisi tarkoitus mitata.

PS. kohta ihmetellään taas kun autot hidastelee ja kiihdyttelee savu putkesta tupruten suomen teillä.. ;)

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 30.8.2005 21:42

Vakio TDI 90hv Leon 60-120km/h mittarin mukaan kolmosvaihteella ~12s.

alepos
-
Viestit: 56
Liittynyt: 20.12.2003 0:09

ViestiKirjoittaja alepos » 30.8.2005 22:25

Käsipelillä kännykällä mittasin 50km/h:sta kiihtytyksen aloittamalla jotain tämän suuntaista:

60-120

~9,5s 3. ja 4. vaihteet käytössä
~10,5s 4. vaihteella.


Auto Golf III 1.9TD + IC, syöttöjä lisätty ja omavalmisteinen ahtokara. Renkaat 195/50-15. Voisi koittaa mitata vähän tarkempia jossain syrjäseudulla rauhassa.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 31.8.2005 10:33

150hv tdi leon niin 6.6-6.9sek, kun käsipelillä kokeilin muutamia kertoja. Mittauksessa käytin koko ajan kolmos vaihdetta eli juuri 50km/h kaasupohjaan ja kello käyntiin 60km/h kohdalla.

Autossa a'pexin vapari ja yhteensä 100kg painavat vanteet/renkaat alla.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 31.8.2005 20:12

60-120km/h 3/4 vaihteilla tasavauhdista kaasu pohjaan menetelmällä keskiarvo ~11.5s
50km/h kohdalta läpi huudattamalla lähti n. sekunti pois ajasta, tosin kokeilin vain yhden vedon.. sekkarilla otettu. Pitää loggailla vag-comilla tarkemmin kun on aikaa.

4. vaihteella ei välttämättä jäis edes hirveästi koska 3:lta vaihto vie aikaa. 3:n ei riitä kuin 115km/h asti kun katkee syöttö n. 4750rpm kohilla (punaraja alkaa 4500rpm). Eikä tuonne asti edes ilkeä kierrättää kovin monesti.

Eli ei mikään raketti mutta kait ihan ok lukemat 3-pyttyseltä.. toivottavasti paikat kestää :-)

jeppe1975
-
Viestit: 41
Liittynyt: 26.1.2005 23:50

ViestiKirjoittaja jeppe1975 » 1.9.2005 20:47

Golf mk1 1.9td 60-120km/h kolmen vedon keskiarvo aina luotettavalla käsikellolla 8,05s.Lähtö kolmosella,vaihto neloselle jossain 105km/h kohilla.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 2.9.2005 15:44

25,3 sek ! Pistäkää pahemmaksi!

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 2.9.2005 15:55

^ Haarrregyyyd ! \o/

jiisee
-
Viestit: 8
Liittynyt: 2.9.2005 20:49

ViestiKirjoittaja jiisee » 3.9.2005 0:05

Golf 2,0TDi:llä käsikellotettu n. 8 sekuntia ja nelosella.
Viimeksi muokannut jiisee, 9.9.2005 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 3.9.2005 22:27

Pienien säätötoimenpiteiden jälkeen:

60-120km/h 6.429 sek

60-80km/h 1.839 sek
60-100km/h 3.912 sek

Onnistuin ajamaan testin niin, että kytkin ei pahemmin luistanut.

Diipa
-
Viestit: 69
Liittynyt: 20.1.2005 13:48

ViestiKirjoittaja Diipa » 4.9.2005 20:52

-98 passat farkku 81 kw automaatti tuloksia eli 50 kaasu pohjaan, aika n. 9,2 sek aika lahna.. autossa isommat suuttimet ja evry ahtimena 130 hv pumpeduse tosin ahtoja ei nostettu vielä. Tomaatti hidastaa menoa varmaan aika paljon..

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 5.9.2005 13:39

.
No Diipa.
Ei tässä nyt taida olla "hyviä tai huonoja" tuloksia.
Autot vaan kiihtyy sen mukaan, mitä niissä on tehoa.

Jos mittaat, vaikkapa vaan kännykällä rehellisen tuloksen ja vertaat sitä autolehtien tuloksiin samantehoisista (-painoisista) autoista, niin huomaat, että samat arvothan ne siellä seisoo.

Sitten sitä voit mallailla omaankin autoon.
Vähän parempi->hyvä, vähän huonompi->jotain tarttis tehrä.
Paljon parempi->ota sinivalkoiset lasit pois päästä, ja mittaa uudestaan. :-)
Keskinäisiä ei niin vakavasti täältä kannata ottaa, kun ei niin tarkasti tiedetä äijää, eikä autoa.

Auto hyvä, ihminen paha.

Diipa
-
Viestit: 69
Liittynyt: 20.1.2005 13:48

ViestiKirjoittaja Diipa » 5.9.2005 16:16

näinhän se, joskus tuntu että toi liikkuu ihan kivasti diiseliksi mutta ei nyt mahottia kuitenkaan. Mittasin myös nollasta sataan, alle 10 sek ei päässy millään... pakko nostaa ahtoja!

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 6.9.2005 18:24

Harisella lastutettu -04 Leon alkup. 130hv sport, nyt välijäähyn ilmankierto korjattuna.
Mitattu kolmosella kaasu auki 60kmh:ssa ja 120 kohdalla aikaa oli mennyt 6.8s joka on kolmen vedon keskiarvo. 0-100 8.2s myös kolmen vedon keskiarvo ilman tcs:ää..

Audi100avant
-
Viestit: 5
Liittynyt: 23.8.2003 19:46

ViestiKirjoittaja Audi100avant » 6.9.2005 19:07

-91 Audi 100 avant 2.5tdi, vanhakoppanen....
60-120 9.6sek
lahnaksi ihan hyvin kai.. vakio..

fba
-
Viestit: 13
Liittynyt: 27.1.2005 13:30

ViestiKirjoittaja fba » 6.9.2005 22:48

Päätin testata myös omaani kun on nyt ollut vähän häikkää koneessa joten ajoin eka liikkeen autolla (sportpack) käsi mittauksella 7.20sek,
sitten omalla ilman boxia 9.0sek ja boxin kanssa 7.6sek.

Erona oli että mulla oli painoa n. 150kg edestä kamaa enemmän autossa mutta taitaapi olla tuo 4ovinen muutenkin vähän painavempi.
Ja vanteet tossa liikkeen autossa 16" kun omassa 19"

Nyt kiinnostaa se että kuinka paljon ajallisesti nuo vanteet syö aikaa koska liikkeen auto ei tuntunut yhtä ärhäkältä lähellekään 1,2,3 vaihteilla mutta yli 90km/h tuntui jatkavan sutjakammin.

No, auto menossa muukkoselle huomenna ja huoltoon tiistaina joten täytyy ottaa sen jälkeen uudet ajat.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 7.9.2005 7:59

http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=14846
http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=13588

tuolla mitattu ~9.5s kahdesta samalla moottorilla varustetusta autosta eli kyllähän tuo näyttäisi ainakin sen perusteella linjassa olevan.. ei kyllä aavistusta miten liikkeen auto meni noin paljon paremmin, kai täällä löytyy muitakin joilla on 2.0tdi niin saadaan vertailua.. niinja miten mittasit tuon tuloksen tasavauhdista vai läpi huudattaen, käsittääkseni noi lehtien tulokset tehdään tasavauhdista yleensä..?

Leonpower
-
Viestit: 17
Liittynyt: 16.12.2003 15:10

ViestiKirjoittaja Leonpower » 7.9.2005 10:21

Flashätty Leon 110 TDI. 60-120 tasan 8sek. 3 liikeelle ja vaihto neloselle satkun jälkeen. Ei alle 8 sitten millään.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 7.9.2005 21:52

60-120 kaverin golf 2.0 tdi:llä tasavauhdista keskiarvo ~8.8s 3. vaihteella ja ah niin luotettavalla käsimittauksella.. can-väylään kaapelit kun maksaa maltaita.

juseh
-
Viestit: 123
Liittynyt: 17.11.2003 13:39

ViestiKirjoittaja juseh » 8.9.2005 11:26

Vakio Leon ARL alle 10kg:n vanteilla tankki täynnä 6.5s ja 6.8s. Mitattu käsipelillä ja ajettu 3. vaihteella.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 9.9.2005 1:39

Volvo S60 2.4D, 60-120kmh 6,3s taskunauriilla mitattuna, tosin täysin säätämättä uudella turbolla, suuttimilla, coolerilla ja pakoputkistolla. Palikoiden kiinnityksen jälkeen (myös parempi kytkin + viskolukko) autolla ajettu nyt 50km.

Jostain syystä ei vedä ollenkaan alle 2500rpm (alipainevuoto???), joten pakko huudattaa kakkosella ensin ja vaihtaa kolmoselle. Liimaa kyllä hienosti penkkiin :)

Viikonloppuna säätöihin jos luoja suo...

-GTD-
-
Viestit: 17
Liittynyt: 21.8.2005 4:43

ViestiKirjoittaja -GTD- » 10.9.2005 19:59

Nonii ei paljo vaikuttanu nestepään vaihto. 60-120 noin 8.20 sekkaa ja 60-100 noin 5.75 sekkaa.

dealer
-
Viestit: 680
Liittynyt: 10.1.2004 11:57

ViestiKirjoittaja dealer » 10.9.2005 20:17

Meni jo.
Viimeksi muokannut dealer, 7.4.2006 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 11.9.2005 18:41

Aika vakuuttava Mersu. Pitäisköhän vaihtaa merkkiä... Omalla (1z+lastu) pirssillä 60...120 tasan kymmenen sekuntia. Kaasu pohjaan nopeudesta 55 kolmosella, vaihto neloselle jossain n. 110km/h. Täytyy koittaa uudestaan kun saa tuon vedon aaltoilun pois.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 12.9.2005 9:22

...Tarkemmin ku miettii, niin voisko olla kuitenkaan kohillaan nuo ajat. VTS Xsaralla sain 80-120km/h ajaksi 6,2s...hitaampi kuin tuo diiseli?...

STA! Mites sul noin hidas VTS on? Mulla entinen meni 4,5s / 8s / 11s ton 80-120km/h. Ei tietysti liity oikein aiheeseen mut laitetaan nyt vertailun vuoks oman Leonin arvot:
3.vaihteella 4,49s
4.vaihteella 5,19s
5.vaihteella 6,18s

Mitattu viime kesänä jolloin autolla oli ajettu vasta noin 7tkm. Pitäs nyt mittailla uudelleen...

Showman
-
Viestit: 215
Liittynyt: 23.7.2003 12:21

ViestiKirjoittaja Showman » 12.9.2005 11:00

STA, kyllä nuo VTS:n ajat vaikuttavat hiukan huonoilta. Oltzun Toledo TDI "kevyesti muunneltuna" menee tuon 80-120km/h 4,590 sek. kolmosvaihteella. Mittalaitteena G-Tech PRO RR.

STA
-
Viestit: 70
Liittynyt: 9.2.2004 7:57

ViestiKirjoittaja STA » 12.9.2005 18:33

STA! Mites sul noin hidas VTS on?


STA, kyllä nuo VTS:n ajat vaikuttavat hiukan huonoilta.


Jeh, ei mulla ole enää tota Xsaraa.

Edit: Otetaan näitä pensajuttuja poies kun eipä ne tänne kuulu.
Viimeksi muokannut STA, 21.9.2005 8:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TINTTI
-
Viestit: 26
Liittynyt: 12.9.2005 19:57

ViestiKirjoittaja TINTTI » 12.9.2005 20:09

BMW E46 Sedan, vm98, 320D, 225/45/17", 136hp/280nm - EGR + upsolute lastu = n.170hv/350nm.

Tulipahan sitten kokeiltua Diipan kaa, vauhtia 50km/h lämä pohjaan ja 60km/h kello käyntiin ja 120km/h pois. 5hlö kyydissä ja kaikkien (PE-LA-SU) mökkikamat kyydissä. Siinä 11s. muistaakseni. Täytyy tällä viikolla testata vielä uudemman kerran ihan silleen ilman lisäpainoja, jospas sitä vaikka alle 9s. pääsis. Menisköhän se...

Tässä muuten vastaavaa pemu keskustelua jos kiinnostaa:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... ht=sitkeys

Edit 25.09.2005
Käytiin kokeilemassa äsken kaverin BMW 540 (pensa) automaatilla ja n.5.5s (5.47s) 60-120km/h...
Viimeksi muokannut TINTTI, 25.9.2005 9:58. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 12.9.2005 20:51

Oli tossa muistaakseni jo mittausten aikaan lastu + 19" alut. Eli aika lailla samanlailla meni ku vähän piristetty Xsara. Siis 3. vaihteella, isommilla vaihteilla ei voi edes verrata. :) Mut niinku jo mainitsin et pitäs mitata nyt uusiks ku aika paljon pirteämmältä toi nyt jo tuntuu...

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 15.9.2005 20:29

Kyllä toi xsara menee paljon paremmin mitä tässä on annettu ymmärtää, tai ainakin kaverin xsara. Eli olen kisannut tollasen 150hv tdi leonin kanssa kaveria vastaan. Niin 0-80km/h pysyy samassa. Sitten alkaa saavuttamaan ja kun citikka vaihtaa 3:lle jää leoni suurinpiirtein seisomaan ei mitään jakoa, vaikka mitä tekisi. Xsaran pitäisi olla vakio. Ainakaan mitään ulkoista muutosta tossa kaverin autossa ei näy. Tiedä sitten tarkemmin onko vanha omistaja jotain tehnyt?? Tolla 150tdi leonilla mittasin 80-120km/h 4.6sek.

vhol
-
Viestit: 51
Liittynyt: 2.3.2005 12:50

ViestiKirjoittaja vhol » 16.9.2005 6:50

3. vaihde 60-120km/h 5.3 s
3. vaihde 80-120km/h 3.5 s

Molempiin mittauksiin tehty kolme vetoa.
Mitattu kännykän sekkarilla.

-GTD-
-
Viestit: 17
Liittynyt: 21.8.2005 4:43

ViestiKirjoittaja -GTD- » 16.9.2005 16:10

Joo pienen säätelyn jälkeen.
60-120km/h 2,3,4 vaihteita käyttäen noin 7.26 sekkaa

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 18.9.2005 0:33

Joku keksi ottaa bensavehkeet (xsara) mukaan vertailuun. Aika turhaa, kun disussa on kummiski lähes poikkeuksetta yli 100Nm enempi, ja laajemmalla kierrosalueella... Eilen todennettin kuinka lastutettu leon 20Vt jää lastutetulle 130hp powerdiesel golffille. Disukka menee menojaan, ei vaan voi mitään vaikka bensasssa onkin paljon enempi heppoja...

Mun pakun aika: ei mitattu mutta arviolta noin pari kuukautta, sisältäen koneen vaihdon&uuden turbon ja IC:n sovittelun :)

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 18.9.2005 10:09

Niinno kyllä diisseli vie ainakin isommilla vaihteilla tehtävissä vedoissa yleensä koska alemmilla kierroksilla on enemmän heepoja kuin pensavehkeissä.. kyllä tolla omalla rutkullakin pärjää liikenteessä juuri sen ansiosta että esim. vitosella liikahtaa vielä siinä missä samantehoinen tai vaikka hieman tehokkaampikin bensavapari joutuu sotkemaan pienempää sisään.

muttei enempää siitä aiheesta ettei mene offtopic.

D5252T
-
Viestit: 174
Liittynyt: 5.2.2004 14:56

ViestiKirjoittaja D5252T » 19.9.2005 10:27

Alavääntö tuo mukavuutta, jota dieseleissä on välillä jenkkityyliin, mutta jos halutaan kiihtyvyyttä pitää pykältää pienin mahdollinen vaihde. Tämä tarkoittaa käytännössä kierroslukua n. 3000 RPM, jolloin dieselin vääntökäyrä lähtee jo laskemaan. Ts. maksimikiihtyvyyttä haettaeesa ei dieselin alaväännöllä tee mitään.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 19.9.2005 19:38

Eli toisinsanoen kyllä se xsarakin kulkee varsin mukavasti jos vaan on tarpeeksi pientä pykälää sisässä..

mistä muistuukin oiva kasku: .."mitä michael jackson teki ohi kiihdyttävässä autossa? pani pienempää silmään"..

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 20.9.2005 17:26

:) JariN, en mä oo kyl tolla Leonilla vielä jääny yhellekään kiisselille mitä vastaan oon ajanu. Ja pelkkä lastu vaan. Joku vika tos bensavehkees...

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 20.9.2005 19:07

Tää on diesel osasto, ja tänne ei tuu mitään pensselin pesunesteellä käyvien moottorien tuloksia.
Eikä tule myöskään mitään pensa/diesel väittelyä.
Kattokaa ajat ja verratkaa omiin autoihinne. Jos menee kovenpaa niin hyvä, jos hitaampaan niin parempi.
Pysykää hyvät ihmiset topikissa !

sebulba
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.7.2005 17:19

ViestiKirjoittaja sebulba » 20.9.2005 19:58

kavereil on kovii aikoi kyllä yllättäen...
itellä 2,5tdi a4 tiptronic kännykän kellon mukaan näyttäis menevän 9,8 sek ... 150 heppanen siis... onko luumu...? täysin vakio tosin..

hei9n
-
Viestit: 12
Liittynyt: 19.7.2005 14:05

kokeilin myös

ViestiKirjoittaja hei9n » 20.9.2005 21:40

on pojilla hurjia vehkeitä, noin diisseleiksi.

60-120 7,8sec. vaihdoin 3-4

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 20.9.2005 22:02

itellä 2,5tdi a4 tiptronic kännykän kellon mukaan näyttäis menevän 9,8 sek ... 150 heppanen siis... onko luumu...? täysin vakio tosin..


ihan ok jos oletetaan että automaatti voi viedä jonkin verran ajasta, eikä toi auto 2.5l myllyllä vissiin oo sieltä keveimmästä päästä.. lastua kehiin niin eiköhän rupee kulkeen. :)

mattigr
-
Viestit: 744
Liittynyt: 4.8.2003 17:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja mattigr » 20.9.2005 22:54

Vakio 66kw IV golffi meni n.13s. nyt kun on 82kw/255nm mennäänkin jo n.10s luokkaa :) siis kolmosella alotetaan ja nelosella jatketaan.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 21.9.2005 4:05

tulipa testailtua omaanikin hieman, kännykän sekkarilla vakaalla kädellä mitattuttuna vesisateessa 60-120 kmh

3-vaihteella 7.7 s (evry-päällä)
3-vaihteella 10.7s (evry ei päällä)

eipä tuntunut olevan hyötyä vaihtaa isommalle vaihteelle.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 21.9.2005 21:22

Pääsin vihdoin koettamaan pari repäisyä hetkellisesti ilman ongelmia jarrun asentotunnistimen kanssa (sohlaa taas, vaikka vaihdoin uuden. Prk.).

60-120kmh 5,5s
80-120kmh 3,6s

Auto siis Volvo S60 2.4D. Kolmosella vedetty. Tippuu parhaalta vedolta 110kmh jälkeen, mutta vaihtaminen vaan hidastaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 21.9.2005 23:08

Volvo menisi oikeinkin hyvin, jos huipputeho tulisi hiukan korkeammilla kierroksilla kuin 3500 ;). Mutta eiköhän sekin päivä vielä koita.

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 2.10.2005 23:10

Vertailun vuoksi Honda civic typr-rhttp://zebustype-r.de/video/Zebu60-120_3Gang.wmv 5.6 sek

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 3.10.2005 9:04

Uusi yritys 60-120kmh 5,2s.

Jarrun asentotunnistin sittenkin OK. Vika johtui ahtimen siipien liiallisesta aukeamisesta -> pikkukierroksilla hetkellisesti älyttömät pakopaineet.

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 4.10.2005 11:25

Onko kukaan kokeillut multitronic vaihteistolla tai saanut jostain tietoa ajoista tuolla vaihteistolla?

JPrinne
-
Viestit: 7
Liittynyt: 20.6.2005 13:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja JPrinne » 5.10.2005 10:06

MB 300SE + vaparikartio, muista mahdollisista tuunailuista en osaa sanoa.

60-120km/h 2 ja 3 vaihteella (automaatti), kyydissä 2 aikuista 3 lasta. Auton omapaino 1580kg
8,6s ja ~litra pensaa :( Pitää koittaa uusiksi yksin ja pari vetoa peräkkäin.

Eihän tämä oikeastaan tänne kuuluis, kun on pensa, mutta oli laitettava, kun tuli eilen kokeiltua :)

PS.
G-tech (2 aikuista):
0-60mph = 7,8s
1/4miles = 15.8s, 89mph

Kolja
-
Viestit: 57
Liittynyt: 9.2.2004 11:29

ViestiKirjoittaja Kolja » 5.10.2005 11:05

Ihan kuriositeettina,

G-tech näyttää sitä parempaa aikaa mitä enemmän auto kiihdytyksessä niiaa. Maan vetovoima väärentää tuloksia sitä enemmän mitä pystysuoremmassa asennossa purkki on vedon aikana.

Keulivalla prätkällä pääsee "tosi kovaa" vartilla G-techin kanssa.

Mitä jäykempi alusta, sitä luotettavampi arvo, mitä löysempi, sen epäluotettavampi, optimistiseen suuntaan.

JPrinne
-
Viestit: 7
Liittynyt: 20.6.2005 13:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja JPrinne » 5.10.2005 12:03

Ja mullahan muuten niiaa. Kännykällä ja auton mittarilla 0-105km/h monen oton keskiarvo meneekin jo yli 8:aan.

Oonko ihan hakoteillä?....
Esim. Jo lähes mahdoton 2 asteen keuliminen vaikuttaa kiihtyvyysarvoon +0,28m/s^2. Siis maanvetovoima auttaa tuon verran.

Lähempänä todellista olis 1 aste ja se vaikuttaa 0.171 m/s^2.

Ja ei tommonen laiska pensa-auto jaksa niiata enään 80km/h jälkeen.

Siitä vaan laskeen virheitä. Ovat autojen kohdalla muutamia kymmenyksiä 0-60 ajoissa, riippuen alustan jäykkyydestä. Mitä kovempi vauhti sitä vähemmän niiaa. Eli 0-1/4 miles on luotettavampi.

Enemmän autossa taitaa vaikuttaa se kaveri siinä vieressä ;)

Ja koko tämän niiausteorian kumoaa aika totaalisesti se, että automaattivaihteisella autolla painetaan ensiksi kaasu ja jarru pohjaan, jonka aikana mittari asennetaan suoraan. Auto niiaa siis ennen liikkeellelähtöä suurinpiiretin maximit ja mittari kalibroidaan sinä aikana. Niin me ainakin ollaan tehty. Sitten vaan jarru irti ja jos ei jäädä paikalleen sutiin, niin tukka menee putkelle :D

Meni aika offtopikiks, mutta itse taisin aloittaa sotkemalla pensa-auton tähän :)

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 8.11.2005 20:48

mitattu Vag Comilla.

Tuolla ylempänä mulla meni:
56km/h - 112km/h = 7,42sec.
56km/h - 115km/h = 8,20sec
56km/h - 116km/h = 8,98sec (maksiminopeus kolmosella)

Nyt meni (otin kome vetoa ja aika liki samoja kaikki):
58km/h - 112km/h = 6,64sec.
58km/h - 113km/h = 7,03sec.
58km/h - 116km/h = 7,81sec. (maksiminopeus)

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 12.11.2005 21:16

Uusi yritys pienemmillä talvikummeilla (18").

80-120kmh: 3,4s (kolmosella)
100-150kmh: 5,8s (nelosella)
60-120kmh: eipä tullut kokeiltua

Täytys kait pistää 13" alle niin pääsis tosi kovaa :D

Ajat mitattu taskunauriilla, joten älä ota sitä niin vakavasti...

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 12.11.2005 21:31

Mitäs toi laukkaa 100-200?
skoda meni ~35 sekunttia =)

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 12.11.2005 23:40

Jos tykkää ajella tulevan talven mielummin autolla kuin polkupyörällä niin pysytään topicissa. :DD

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 13.11.2005 15:31

Juu, ei tykkää kortti tuosta, eikä nastat.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa