1.6TD virityskeskustelu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 15.7.2006 16:09

Minkä moinen hommeli olisi laittaa tuon k 24 ahtimen tilalle esim k 26, vaatiiko muuta kun laippa sovitteet, vai joutuuko valmistamaan jo pakosarjan uusiksi?

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 18.7.2006 21:53

k26 eikös ole mb 300td:n vakio ahdistin?

passaiskohan jopa ihan heittämällä entisen k24 tilalle,pulttijako sama?ihan kun näin muistelisin kuulleeni,takuuseen en mene!:)

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 19.7.2006 14:08

ei käy suoraan laippa pitää tehdä niin pakosarjaan kuin putkellekin.

joopa joo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 8.1.2006 7:58

ViestiKirjoittaja joopa joo » 23.7.2006 16:43

Moi ostin käyttöpeliksi tranporter 1,6td vm89 luin näitä hyvijä jutta täältä mutta voisiko joku laittaa yksinkertaiset ohjeet millä saisin vähän tehoo lisää siihen.Esin ahtoa nostaa määrään x ja jotain syöttö ruuvia kierretään auki/kiinni määrä x, eli mitään super turboa ei olla tekemässä vaan vähän piristystä.Kiitos

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 23.7.2006 17:10

joopa joo luepas topicci alusta asti.

joopa joo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 8.1.2006 7:58

ViestiKirjoittaja joopa joo » 23.7.2006 18:37

Luettu on mutta jotkut linkit ei toimi ja olen varmaan niin tyhmä/luetun ymmärtäminen huono siksi pyysin vain yhteen helppoon muotoon laitettuna tai sitten joku juttu meni ohi.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 24.7.2006 10:47

jotain on ohi mennyt,mutta lyhyesti: asenna ahtomittari-hukkaportti irti-syöttö ruuista lisää niin että syötöt nousee päälle yhden ja jos ei kulje tarpeeksi niin cooleri keulalle ja isompaa ahdinta nestepäätä kytkintä yms. jetmanin sivuilta hyvä aloitella.Mitään yhtä totuutta "paljonko käännetään" ei ole.

joopa joo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 8.1.2006 7:58

ViestiKirjoittaja joopa joo » 25.7.2006 17:31

Joo ahtopaine mittari ok,hukkaportti irti?? vai siis säätöö tai ohi vuotoo,sitten se asian ydin voiko transportterissa säätää sitä ahdon alaista syöttö vai ei, tai käännetään vain syöttöä lisää, tai kumpi jos voi säätää niin on parempi. En kaivannut mitää kierros määriä vain näitä tietoja mitä jo aloititkin kiitos.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 25.7.2006 23:16

jos pumpulle tulee ylipaine letku niin on pumppu jossa lda säädin ja voi säätää kääntämällä karaa tai lisäämällä viistettä. tuossa pumpussa ei sitten paljon tarvitse muuta ruuvausta suorittaakaan,itsellä viiste ja ruuvi noin vartin lisää auki jos meinaa tavan pumpulla päästä samoihin vetoihin niin ruuvia on pyöritettävä jo toista kierrosta lisää ja savutus on sen mukaista. savua saa toki kun tarpeeksi lisää viistettäkin, mutta ahdonalaisesta se kannattaa säätää jos mahdollista, niin pysyy kulutuskin paremmin hallinnassa.Hukkiksen putkeen on jotkut porailleet 1,5 mm reikiä 2 kpl jolloin pitäisi portin toimia 1.2 ahdoilla. omassa ei uusi vakiokytkin taida kestää enää lisää syöttöjä joten olen antanut ahtaa 1.3 ilman sitä putkea.cooleri kannattanee asentaa kerralla tarpeeksi iso,että jaksaa helteelläkin jäähdyttää. Tarkista myös onko
minkämoinen ahistin jos k.14 niin niin isompi k 24 käy suoraan ja on jo sitten vähän asiallisempi. k 24 ssa tais olla jotain 38 mm reikä siinä kompurapuolella.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 29.7.2006 8:24

Mun pitäs saada jotenkin hukkaportti tiukemmalle,tai hommata huijaus venttiili,paljonkohan noi turbo ruuvit maksaa?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 29.7.2006 16:20

^kannattako siihen mitään ruuvia laittaa,reikiä vaan putkeen ta irti kokonaan,taitaa käytäntö olla että näissä vehkeissä säädetään ahdot syöttöruuista,mutta jos välttämättä sen haluat niin oisko 20-30 e muistaakseni sen hinta....hukkiksen oma säätö on nuissa melko onneton/toivoton, tuntuu et saa päivän kiertää eikä mitään tapahdu.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 29.7.2006 18:15

joo tuntuu et oma säätö on toivoton mistähän noita huijaus venoja saa tilattu/ostettua?

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 29.7.2006 18:16

Niin mulla kun ei ahdot nouse enempää vaikka syöttöö nostaa,kun on p**skan mallinen syöttöpumppu

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 29.7.2006 21:02

Mikä on p**skan mallinen syöttöpumppu? Ei niitä ahtoja auta nostaa jos kone ei saa ruokaa. Ruualla se teho tulee.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 30.7.2006 9:22

Tos ei ole ahdonalasta kara systeemi,kyseessä on eko td malli

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 30.7.2006 9:57

^ kyllä siitä 1,4 paineita irtoaa kun kääntää syöttöruuvista n,kierroksen lisää ja ottaa sen hukkiksen putken irti,tai sitten siellä on ahtimessa jotain häikkää...

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 30.7.2006 10:05

Kyllä Irtoaa painetta varmasti ton 1.4bar,entisessä golfissa laiton hukkiksen tukkoon
ahtomittarin veti pohjaan 1.5bar.
sais ton ahtoja joku 1.1-1.2bar

vege
-
Viestit: 23
Liittynyt: 17.5.2006 10:00

ViestiKirjoittaja vege » 3.8.2006 18:57

Terveeks!
Onko kellään kokemusta 1.9tdi suoraruiskukoneen asentamista T3 1.6td tilalle VW Transporteriin? Ovat kuulemma menestyksekkäästi noita asennelleet täällä meillä päin.

J.A.K.
-
Viestit: 164
Liittynyt: 7.6.2004 15:15

ViestiKirjoittaja J.A.K. » 13.8.2006 16:14

Sellaista ajattelin kysellä et kuinka korkealle maksimissaan kannattee säätä avautumispaineet uusista suutinnokista ku säädättää? Voiko tahtoa nostaan esim vaikka 20bar korkeammaksi vai kuika paljon niissä on säätövaraa.. Tulossa ensiviikolla RA-suuttimet 1.6TD.

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 13.8.2006 17:13

155 baria eikä yhtään enempää ja tämä on ammattilaiselta kuultua tietoa. Selaiseksi itselle laitettiin..

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 15.8.2006 21:45

miten ahtopainemittari asennetaan?

J.A.K.
-
Viestit: 164
Liittynyt: 7.6.2004 15:15

ViestiKirjoittaja J.A.K. » 15.8.2006 22:32

Oukhei, pysytään sit siinä 155. Vähänhän ne säädetään kyllä ylemmäksi vissiin uutena "sisäänajettaessa" hiukan laskee ilmeisesti ne avautumispaineet.
Kiitän!

Lambo
-
Viestit: 11
Liittynyt: 21.7.2006 23:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lambo » 16.8.2006 23:39

Missä hinnoissa pyörii 1.6td kamat 1.6d koneeseen? Vai onko parempi ettiä jostain td koko kone?

Mitenkä oikeen sen julmetunmoisen kalkatuksen sais hiljasesse koneesta?

Voiko diisseliin laittaa samanlaisen vaparin kun bensaruiskuihin?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 20.8.2006 7:41

^ 1.kestävämmän saat,jos löydät orginelli td,n
2.Ennakkoa lisää...
3.voi,mutta ei ole käytännön hyötyä

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 26.8.2006 18:21

Minkähänlainen vaikutus tuolla putkistolla on savutukseen, väheneekö huomattavasti, jos laittaa esim.turbolta asti 2,5 tuumaisen röörin.
nykyisellään alkaa tuota savua pukata niin pirusti että ei kohta ilkeä ajaa, syöttöjä ei huvittaisi pienennellä kun tuokulkupuoli on kohtuu sopiva. Pakopaineethan siellä tietysti on ties missa kun kattikin vielä paikoillaan, vaikuttaneeko katin poisto paljon tuohon savutuksen? Vasi kannattako kääntää koneeseen rallatusta(ennakkoa lisää) tuon savuongelman poistamiseksi.

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 27.8.2006 18:15

kannattaa katsoa ettei karan viistettä ole tehny liian pitkäksi, ettei tappi jää ulos kun ahdonalainen syöttö ei ole käytössä,karanhan tulisi painaa tappi kokonaan takasin kun paineet laskee,itsellä oli tuomoinen vika tehin uuden karan parani huomattavasti.jos ei ole siinä niin kokeile pikkusen pienentää syöttöä jos paineet putoaa niin lisää paineita (vähän) hukkaportista itsellä väheni näinkin savutus mutta kulku ei huonontunu.

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 2.10.2006 1:19

ajattelin ostaa tollasen 1.6 td golffin vm 87. Siinä pukkaa kytkin luistaa ku ahdot on siellä 1-1.3bar. Eli millanen kytkinlevy sinne vakion tilalle ja mistä, paljon maksaa?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 2.10.2006 10:45

Paljonkohan siellä on tehoa? Vakio 210mm kytkimen pitäisi kestää nuo paineet, jos on muuten vakiomoottori. Tosin siellä saattaa olla vakiona 200mm kytkin. Vakioista "parhaat" on 16V asetelma ja 210mm td:n/1,8:n levy. Jos nuo ei riitä niin halvin ratkaisu on sintterilevy vakioasetelman kanssa. Sintterit maksaa 135e ylöspäin.
Itse kyllä hommaisin jäykän asetelman ja paremman levyn esim. Speciltä, Clutchnetiltä tai SRE:ltä. Audissa oli jonkin aikaa kolmilapainen kiinteäkeskiöinen sintteri, käyttöautoon oli aika äkkinäinen...

Oettinger
-
Viestit: 115
Liittynyt: 29.4.2006 12:04

ViestiKirjoittaja Oettinger » 2.10.2006 18:05

Auto on mun entinen, Tekniikka on 1.6 TD välijäähdyttimellä, syöttöä lisätty ja ahdonalaista nostettu, 2.5" putkisto, pop-off tukittu, virtaavampi suodatin alk.per kotelossa.

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 5.10.2006 14:14

tää nyt ei liity vitityksee, mutten viittiny uutta topikkii tehä.

saako toho mun (pallolamppunen) golffii jostain sen uudemman mk2 golffin maskin+valot, eli se neliölamppusen? ja onko vaikee sovittaa?

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 8.10.2006 23:00

mistä huomaa et ahdin alkaa vetelee viimesiään? ei ahda kunnolla vai mistä?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 8.10.2006 23:57

Otat ahtoputket turbolta irti ja kokeilet ahtimen akselin pysty/pituus liikkeet! Viisaammat saa kertoa välykset!

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 9.10.2006 0:26

mietinki siis että voiko ajossa huomata jotenki? turbon vinkunasta yms...

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 9.10.2006 12:33

Eipä se kunto taida ajaessa olla todettavissa,niin kauan kun mukana pyörii...
eli konepelti on aukastava.

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 9.10.2006 16:27

ei siis oo mitään syytä ees epäillä et vetelis viimesiään. Ahtaa normisti ja niin edelleen. Tuntuu vaan et siin 0.4-0.5 bar ahdoilla vinkuis pikkase enempi ku enne ( vika kyl voi olla omassa päässä :))

Mikä on sellane normi ahtimen ikä? tohon vaihettu k24 ahdin että mietin vaa kuinka pitkää kestää?

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 9.10.2006 16:37

Ahtimen ikä riippuu täysin käytöstä/huollosta. Muutamista sekunneista/metreistä useisiin satoihin tuhansiin kilometreihin/vuosiin.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 10.10.2006 0:32

^olipas tyhjentävä vastaus! =)

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 11.10.2006 18:14

Entinen ahdin oli tuossa mulla 380 000 ajettu ja täysin timmi/ei välystä,eikä öljyn kulutusta....

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 14.10.2006 13:38

mites toi kone kestää ahtoja? mietin että jos nostas 1.3->1.5-1.7BAR, että kestääköhän ja pitääs syöttö lisää? ja tuleeko tosta miten tehonlisää, eli kannattaako alkaa nostaa....

ja vielä sen verran, että kun turbon laakerit on loppu niin savuttaako koko ajan vai vaan sillon ku polkasee?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 14.10.2006 18:47

Ei kannata nostaa, ei tule kestämään vakioturbolla. Pikkuturbot rupeaa ahdistamaan pakopuolelta.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 15.10.2006 12:05

^ itellä on ollut 373 000- 418 000 km ahdot 1,2-1,4 bar k24 turbolla ja välijäähyllä
eikä kestämisen kannalta ole ollut ongelmia, tietty en mie sillä luukku auki jatkuvasti ajele....Mutta yli 1.5 den en kyllä nostaisi.

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 15.10.2006 14:12

mulla just kans k24 ahdin, välijäähy ja ahdot n. 1.3bar, kytkin luistaa jonku verra mut uus tulee tilalle.
mitenköhä toi tollasilla spekseillä menee 0-100 ku kaverien kaa heitettii arvauksii ilmaa...

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 15.10.2006 16:27

Ei pääse diisseli oikeuksiinsa o-100 km/h, mutta vääntöä ohitustilanteissa jo ihan kohtuullisesti tuollakin setupilla.

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 20.10.2006 14:39

mitäs mun pitää tehä että menis kerralla läpi katsastuksesta. Autossa ahdot 1.3bar, vapari, syöttöö lisätty(päästöt korkeat sen vuoksi) välijäähdytin 2.5'' putki yhdellä änkällä...
ostin ton nii myyjä sano että pitää vaan säätää syöttöä pienemmälle että menee päästöistä ja sit valkoset etuvilkut pitää vaihtaa keltaisiin.
Eli kun noi tekee niin sit pitäs läpi mennä?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 20.10.2006 15:46

Ahtokara ympäti tai letkuun "tuke". syöttöruui siten, ettei savua lähde vaikka kuinka yrittää, jäähyn jätät vielä kotia niin eiköhän se sinä ole.

Golffimake
-
Viestit: 177
Liittynyt: 23.10.2006 11:06

ViestiKirjoittaja Golffimake » 25.10.2006 17:47

Joni88:
mites toi kone kestää ahtoja? mietin että jos nostas 1.3->1.5-1.7BAR, että kestääköhän ja pitääs syöttö lisää? ja tuleeko tosta miten tehonlisää, eli kannattaako alkaa nostaa....


Omalta kohdaltani voisin sanoa että ei kannata niitä ahtoja lähteä enempää
nostelemaan vakiorojuilla. Tuli kokeiltua viime talvena(helmi-toukokuu) max.paineet n.1,7bar ja loppui kiertokangenlaakerit n.kolmessa kuukaudessa(n.8000 km) ja lämpöongelmia jatkuvasti, tosin kenkääkin sai kyllä aina kun vaan autolla ajoin eli päivittäin. Mainitakseni vielä; laakerit uusittiin edellisen marraskuun aikana ja tyhjäkäynti oli n.1300 r/min

Autona 2-golfi audin 1,6td(CY) moottorilla,ahdin vakio k24 hukkaportti bleedattu, Green kartio filtterillä, E-mersun ic, vakiopumppu perus ja ahdonal. syöttöjä ruuvailtu, 1,75" Dp + 2,5" rst-putki yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 26.10.2006 13:15

^ juu en miekään ole uskaltanut tuon 1,5 bar yli ahtoja laittaa, jonkun 1.2-1.4 tuntuu vielä kestävän kohtuu hyvin,tosin en joka päivä ajele luukku auki.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 5.11.2006 23:07

mistähän sais 1.6 td kestävämmät kiertokanget ku tuppaavat mutkille menemään?

Onko 1.9 tdi:ssä saman pitusetkanget ku 1.6 ssa ja sopiiko ne 1.6 sen kampiakseliin..? tai sitten sopiiko 1.9 sin kampura ja kiertokanget 1.6 lohkoon, vaikka saman tien männätkin jos porais lohkoon isommat reijät?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 6.11.2006 11:01

Pauterilla on ykskutoseen sopivia kankia. Kestävät mitä vain, mutta maksavatkin aika hyvästi. Foordin pikkulohkon kangista saa tieten tekemällä sopivat, pienentää alapäätä ja isontaa yläpäätä. Sellaiset tulee varmaankin omaan koneeseen...
1,9 kanki on 144mm pitkä ja 1,6 136mm pitkä, eli ei sovi huonostikaan. Myös männäntappi on erikokoinen. 1,6 lohko on matalampi, joten ei onnistu kaikkien hilujenkaan vaihdolla.

qa4v6
-
Viestit: 4
Liittynyt: 9.7.2006 3:21

ViestiKirjoittaja qa4v6 » 28.11.2006 18:25

kuinka pitkälle pääsee vako suutinkärjillä

-Kipe-
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.9.2004 22:21

ViestiKirjoittaja -Kipe- » 28.11.2006 19:40

no jos et 14mm nestepäätä hommaa, niin riittää... ei ole noi suuttimet kammiokoneissa eka ongelma. Tutustu hieman tähän topiccii ja käytä hakua hieman..
voihan ne suuttimet toki huollattaa/puhdistaa jolloin ne toimii ainakin...

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 1.12.2006 12:26

kuinka isoilla teho lukemilla saa kakkoskoppasen 1.6td golfin katsastettua? onko niin että g60+ 20% tehot...vai miten se menee?
Golfissa on gti g60golfin tai corradon kokoalusta ja abs levyjarrut.

O.P.P
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.7.2006 17:51

ViestiKirjoittaja O.P.P » 17.12.2006 20:59

MJF:
Vakioista "parhaat" on 16V asetelma ja 210mm td:n/1,8:n levy.


Kytkimen kanssa on brobleemia täälläkin.Tarkoittaako toi 16V:n as. käytännössä 1.8 Bensan/GT/minkä asetelmaa?Eli yksinkertaisemmin:Kun menen Motonettiin,niin minkä asetelman pyydän myyjää tuomaan hyllystä? ; ) 1V moottori kyseessä,kytkin taitaa olla 210mm,joten kumpi kestää paremmin oikeasti vääntöä,vakio 210 vai 1.8B:n levy.

Muitakin käytännössä toteutettuja kombinaatioita saa ilmotella, (SACHS RACE:t yms. kunnon sarjat ylihintaisia,ei niitä) (Nimenomaan "vakio" osa yhdistelmiä.)

-Kipe-
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.9.2004 22:21

ViestiKirjoittaja -Kipe- » 19.12.2006 22:04

no mulla on vakio-asetelma ja 3 lapanen jousitettusintteri, tuntus pitävän..

Onkos muut alkanut etsimään kadonneita tehoja?? Kiitoksia vielä auDIesel:ille
näistä

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 20.12.2006 10:27

Nuo palikat on ihan tarpelliset ainakin 1,9/2,4 koneissa. Tämmöistä löytyi yhdestä 2,4 vitosesta, onneksi ei särkenyt juurikaan muuta...

Ei oo tehoja kadonnut, mutta hukassa sitä on vielä aika paljonkin. Katsotaan löytyiskö ne nyt talven aikana ;)

O.P.P: 1,8 16V (KR,PL) asetelma on jäykempi, ainakin bensamiehet väittävät niin. Itellä ei oo kokemusta muuta kuin 200mm sintteristä vakioasetelman kans. Toppasi ainakin 290nm väännöillä.

O.P.P
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.7.2006 17:51

ViestiKirjoittaja O.P.P » 20.12.2006 20:26

Minkälaisissa hinnoissa noi 210mm/vast. sintteri levyt on?Mistä ootte hankkineet ja millainen toi sintteri on ajossa?On-off vai jotain siltä väliltä...?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 21.12.2006 9:16

^on-off

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 21.12.2006 9:36

Ei se nyt aivan on-off ole, huomattavan paljon äkäisempi kuitenkin mitä tavallinen levy. Tulipa jopa vedettyä traileriakin sintterillä :) Mukavuudenhaluisena vaihdoin kuitenkin isomman tavallisen kytkimen.

Arde
-
Viestit: 116
Liittynyt: 14.11.2005 2:05

ViestiKirjoittaja Arde » 12.1.2007 8:10

Mitenhän toimis tuollainen garrett T25 A/r 48 ahdin tuossa 1,6 diisseli koneessa? Vai toimiskos mitenkään? Ois yks tuollainen joutilaana.

BLU-630
-
Viestit: 147
Liittynyt: 13.10.2003 10:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja BLU-630 » 14.1.2007 18:59

Kyllähän se varmana toimii mutta hiukan painottunut loppupäähän vedot. Eli ei semmosella vähän reilu tuhannen kierroksen tehoalueen diisselillä paljoo riehuta, vartilla vakioturbolla saattaa päästä nopeampaa, en sit tiiä.

Kannattais kokeilla, johan tommosen pikkusen saa sit tilalle takas!

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 15.1.2007 9:54

pitäs viedä katsastuksee auto tän kuun loppuun menenssä (gof 1.6 td -87) ja nyt vaikka oon lukenu threadin läpi nii ei oo päähä uponnu et mites se syöttö säädetää pienemmälle tarkalleen.

Laakeri
-
Viestit: 58
Liittynyt: 24.6.2006 15:04

ViestiKirjoittaja Laakeri » 15.1.2007 15:58

Kuva
Tuossa tuo punaisella ympyröity on syöttöruuvi..

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 30.1.2007 15:14

kumpaan suuntaan sitä syöttöä pienenetää ja onko välia jos auto on käynnissä tai ei
?

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 30.1.2007 16:11

Muistaakseni aukipäi lisääntyy. Mutta kunhan auto on käynnissä niin kuulee kyllä kun tyhjäkäynti nousee (siis sillon kun syöttö lisääntyy). Ja sitten vaan tyhjäkäynnin säätöön.

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 30.1.2007 17:14

syöttö lisääntyy kun ruuvia kiristetään kiinnipäin,ja pienenee aukipäin.

Kampiakseli
-
Viestit: 26
Liittynyt: 16.11.2006 10:42

ViestiKirjoittaja Kampiakseli » 10.2.2007 12:21

mitähän tarvis tehä 1.6Td koneelle että saisi n. 100 heppaa koneesta irti.?

-syöttöpumpussa on se ahtopaineen alainen syötön säätö
- 50% varmuudella se isompi turbo..
eli mitä pitäisi tehdä.? :)
tuohon caddyyn laitella vakio mottiin joka on täys rempattu nii tommosta osaa..

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 10.2.2007 16:49

mitähän tarvis tehä 1.6Td koneelle että saisi n. 100 heppaa koneesta irti.?


Kokeiles tällä reseptillä aluks:

1. Pistät perussyöttöä lisää
2. Nostat ahtoja sinne melkein kiloon. Jos IC keulalla niin vähän reilummin. Riippuu siitä miten säälit konettasi.
3. Muokkaat sen ahdonalaisensyötön karan että saa sitäkikautta enempi soosia.

Näillä pitäs jo vakiokytkin luistaa ku oikein yrittää.

Kampiakseli
-
Viestit: 26
Liittynyt: 16.11.2006 10:42

ViestiKirjoittaja Kampiakseli » 10.2.2007 17:20

asiapa selvä. mutta onkos tuota karaa pakko muokata.?
näkeepi kyllä sitten kesemmällä miten nuita tehoja saapi irti jos saapi tuon auton ajokuntoon kun semmonen pienoinen caddy projekti meneillään..

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 10.2.2007 17:34

Karaa ei tietenkään pakko ole muokata. Mutta jos ajattelit polttoainetaloutta niin eihän se saa enemmän soppaa kuin kiihdytettäessä. Tasaisella matkalla perus kulutuslukemat.

Mutta kyllä se on ihan erillaista ajaa muokatulla karalla. Turbo kun lähtee ahtamaan niin johan alkaa tapahtua. Suosittelen. Sitten sillä perussyötöllä kun säädäät menot halujen mukaiseksi.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 10.2.2007 17:38

Se karan muokkaus on yksysin hommia. Käännät vain sen niin päin että kartio on jyrkimmillään.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 10.2.2007 17:55

Pahoittelen. Itselläni yksysi ja näköjää meni puurot ja vellit sekaisin. :)

Kampiakseli
-
Viestit: 26
Liittynyt: 16.11.2006 10:42

ViestiKirjoittaja Kampiakseli » 10.2.2007 18:23

asiapa selvä..

tietääkös porukka että missä on oulun läänissä tehonmittaus paikkoja.? mielellään lähellä haapavettä.. (dyno.? ) ja minkä hintasta on mittauttaa tehot.. ?
ja mistä hommaan sen lapun mistä näkee että caddyssä on samat jarrut kuin myös siinä 1.8 bensa koneessa..? kun katsastukselle ne vissiinkin vaatii nuo asiat..

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 10.2.2007 18:33

Ylivieskassa autosähkössä ja Kalajoella Heikkilän Simolla ainakin on tehopenkit. Maksaa jonkun 40-60e. Ylivieskaan Rannikon katsastukseen kelpasi ainakin ETKAsta tulostetut laput. Simolta saa sitten siinä sivussa hyviä ykskutosen viritysvinkkejä ;)

Kampiakseli
-
Viestit: 26
Liittynyt: 16.11.2006 10:42

ViestiKirjoittaja Kampiakseli » 10.2.2007 21:39

juu kiitoksia infosta ;) mutta tuolta ETKAn sivuilta en mitn ymmärtäny ainakaan itse :D mutta tämäkin asia tulee tehtyä vasta kesemmällä tai voi mennä jopa myöhempäänkin ennenkuin saa auton siihen kuntoon.. kun nytten suunnilleen muuten osina koko auto mutta kone paikallaan.. :D ja kori ei oo mikään paras niin siinä on sitä työtä vaikka muille jakaa :(
saiskos tuota todistusta vaikka volkswagenin myyjiltä.? :)

Laakeri
-
Viestit: 58
Liittynyt: 24.6.2006 15:04

ViestiKirjoittaja Laakeri » 11.2.2007 18:48

Soitappa vv-autoon ja kysyppä sieltä. Itse sain sieltä ne vastaavuuslappuset. Eivätkä maksaneet mitään.

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 11.2.2007 21:52

itse sain ja vv-autosta vastaavuus laput cadin turbottamista varten..kävin perjantaina dynolla ajamassa teholapun,otettiin kats.tehoiksi 100hv ja ahdot 1,0,kun saan leiman niin katotaan mitä tosta saa irti,tuon 100 heppaa sai aika helpolla...:)

Kampiakseli
-
Viestit: 26
Liittynyt: 16.11.2006 10:42

ViestiKirjoittaja Kampiakseli » 12.2.2007 15:41

jees :) asia selvä ;) kiitoksia vastauksista. :)

ehkä tässä joskus kesemmällä projekti kuvaakin caddystä.. nyt vielä niin pahan näköinen että ei passaa vielä laittaa :D

EDIT: mistähän sais halvalla ilman jäähdyttimen..? caddyyn pitäs saaha sopimaan keulille.. ja halpa sais tosiaankin olla..ja mielellään kans hyvä.. mutta nuo eivät yleensä kulje käsikädessä.. halpa ja hyvä nääs.. :(

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 15.2.2007 8:26

^^^^^^Mitä? eikö yks kutosen karaa saa viilata?Êihän tuo normaali viiste riitä minnekään...

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 15.2.2007 15:34

Toki saa, mutta ei sitä heti ekana tarvi tehdä niinkuin aazissa.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 6.3.2007 17:05

Lojuu tuossa ylimääräinen jäähy ja funtsin josko laittaisi senkin keulalle.
vastaava hyöty tupla jäähystä? mitä haittaa? jos nuo esim. sarjaan "kytkisi"

AKocco
-
Viestit: 67
Liittynyt: 21.10.2003 18:48

ViestiKirjoittaja AKocco » 8.3.2007 22:44

Kuin pieniä venttiilivälyksiä oletta uskaltanu käyttää??

Ves_ku
-
Viestit: 188
Liittynyt: 14.8.2003 16:16

ViestiKirjoittaja Ves_ku » 15.3.2007 21:19

Tulevaa mahdollista piristelyä silmälläpitäen kuinka suurella todennäköisyydellä vm. 92 kakkoskoppa td on ekotd? Vai oliko tohon aikaan jo kaikki ekoja?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 16.3.2007 18:19

Kyllä varmasti on....eko-hulluus oli just silloin kiihkeimmillään.

PikkuCaddy
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.1.2007 19:49

ViestiKirjoittaja PikkuCaddy » 18.3.2007 23:47

Kun ohjekirjan mukaan vaparin pakoventtiilin välys on 0,25 ja turbon 0,45 (aika suuri). Niin tavataanko vaparin välystä suurentaa jälkiturbotuksen myötä? Jos jätetään vaparin pakoventtiilit siis.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 19.3.2007 12:25

liekö nuissa venttiileissä sitten isoa eroa?Äkkiseltään vois luulla että säädetään turbo moottorin arvoille.....

PikkuCaddy
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.1.2007 19:49

ViestiKirjoittaja PikkuCaddy » 19.3.2007 20:00

Niin teinkin, turbon arvoihin.
On vasta kylmänä säädetty, ei ole kone vielä valmis. Nipussa jo kuitenkin :)

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 19.3.2007 23:17

Vaparissa ja turbossa on eri pakoventtiilit.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 26.3.2007 7:27

Kertokaas 1,6td koneen heikkoja puolia ja missä vaiheessa mikäkin yleensä antaa periksi? Rakennan caddyn keulalle vähän ripeempää koneetta ja nyt ois vielä helppo vaihtaa osat kestävämmiksi, kun on kone tallin lattialla. Ahtimeksi tulee joku tdi vnt käkkyrä (on pari eri variaatiota) tai sitten löytyisi yksi k26 hiukan muokattuna. Kytkin sekasikiö vr6/sachs. Miten 1,6td vakio kannen tiiviste kestää?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 26.3.2007 11:24

^Ootkos lukenut koko td-virisivuston läpi? Tuolta Jetmanin vepiku selviää kyllä mitä se ainakin kestää....ja millä osilla. Kalajoella tais olla caddy reilusti yli 200 hp 1.6 td tekniikalla.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 26.3.2007 22:10

juu olen lukenut, ihan vaan yleisiä kokemuksia haluaisin kuulla mitä kukakin on saanut rikki ja miten. Tietää sitten ainakin mitä voi tehdä toisin =)

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 28.3.2007 7:40

Runkopukit ja veivit kai sieltä ensin pettää...Varmaan sen 150 hp kärsii ottaa irti...

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 28.3.2007 12:17

Sitten kun rupee yli 400nm rupee veivejä menemään mutkille,
Tässä velipojan 1,6 TD kanki

Mutkilla oleva kanki

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 30.3.2007 13:28

tyhmäkysymys mut kuitenki...

missä tos 1.6td konees on tyhjäkäynnin säätöruuvi? en löydä sitte millään...

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 30.3.2007 15:26

Oisko tuossa ylempänä olevassa kuvassa tuo sinisellä ympyröity?

ipana
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.5.2007 9:37

ViestiKirjoittaja ipana » 9.5.2007 9:50

Minkä kokoinen on 1.6td kiertokangen ala ja yläsilmä

pituus oli 136?

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 10.5.2007 0:02

Mitkä ahtimet käy suoraan 1.6td koneeseen kkk 14 ja kkk 24 lisäksi?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 10.5.2007 11:05

Yläsilmä on 24mm, ala 50,6mm ja pituus sen 136mm.

Suoraan sopivia muita on Garretin vastaavat vakioahtimet, muut vaatii jotain askarteluja.

ipana
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.5.2007 9:37

ViestiKirjoittaja ipana » 12.5.2007 18:09

Milläs olette pienentäneet fordin sb veivin alasilmän pienemmäksi vai saako oikean kokoisen liuskan??? ei ainakaan löytynyt miun kataloogista kuin 1.00 suurin alikoko..

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 12.5.2007 22:29

Ei millään, ei mahu sylinterin läpi...

ipana
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.5.2007 9:37

ViestiKirjoittaja ipana » 13.5.2007 14:19

no voe perkele. onko paljosta kiinni, ettei mahdu.
kai se sit luovuttava AAAAaaaaahdosta, ellei löydy muita veivi vaihtoehtoja?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa