ATD öljynpaine

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

MyllyJuha
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2014 16:18

ATD öljynpaine

ViestiKirjoittaja MyllyJuha » 30.5.2022 22:32

Mottori on 1.9 pd ATD, 2003 golfista

Öljynpaineen varoitus syttyy useimmiten kiihdyksessä, suurinpiirtein kun kolmoselle vaihtaa.
Ilman anturia tekee saman, mutta ei aina, eli syttyy kiihdytyksessä tai kun paikallaan kierroksia n.2000
Virrat kun käyttää pois ja käynnistää niin valo ei pala, kunnes lähtee ajamaan tai paikallaan se 2000 kierrosta (tämäkään ei aina tapahdu)
VCDS:ssä vikakoodia ei tule, mutta Mittariston mittalukemat öljynpaineelle näyttää että ei ok.
Öljynpaine tarkistettu Bilteman testimittarilla.
Lämpöisenä tyhjäkäynnillä siinä 2 baaria, ajaessa kun kierroksia 2000-3000 4 baaria tai vähä yli.
Anturia mittailin niin, että päästin paineilmaa sisään, yleismittarissa lukema ykkösestä lähelle nollaa, eikö se näin päin mene?
Johto anturilta mittarille kunnossa. Ei vaurioita ja virta kulkee.
Kokeilin vanhemman golfin mittariaki vaihtaa (vm.2000), tekee saman mutta harvemmin.
Onko maadoituksella vaikutusta? Sen pitääs olla kunnossa, mutta maajohdot releiltä, mittarilta ja kojelaudan ympäristössä ovat saman mutterin alla.
Mitä kattelis seuraavaksi?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

Re: ATD öljynpaine

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 31.5.2022 12:03

Pääseekö moottori heilumaan kiihytyksessä sen verran että joku johto kuitenkin olisi kaput ja juuri sopivasti pätkisi tälläisessä tilanteessa?

MyllyJuha
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2014 16:18

Re: ATD öljynpaine

ViestiKirjoittaja MyllyJuha » 31.5.2022 12:59

Huomasin ajellessa, että öljynpainevalo syttyy kun ajovalot ovat päällä ja kierroksia enemmän kuin 1500. Sama paikallaan.
Todennäköisesti kakkosgolfin valokatkaisin ei sovi mk4 mittariston kanssa, koska otin mittarinvalojen johdon irti mittarin päästä ja toistaiseksi öljynpainevalo pysyy poissa.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: ATD öljynpaine

ViestiKirjoittaja pete73 » 1.6.2022 21:49

Mulla alkoi aikoinaan agr:ssä öljynpainevalo temppuilemaan satunnaisesti vastaavalla tavalla.. Tokeni anturin vaihdolla.

Tuo 1500rpm vaikutti olevan kierrosluku jonka alapuolella ei ollut mitään väliä onko anturin mukaan painetta vai ei, valo syttyi vasta kun kierrokset ylitti sen..
Johto irti vastasi samaa kuin "ei öljyn painetta".

Autona mulla oli Seat Cordoba..

MyllyJuha
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2014 16:18

Re: ATD öljynpaine

ViestiKirjoittaja MyllyJuha » 5.6.2022 16:55

Joo se kai mittaa paineen vasta ku yli 1500 kierrosta.

Tämä ongelma on toistaiseksi ratkennut.
Tajusin vaihtaa sulakkeen 15.
Laitoin oikean kirkkaudensäätimen (mk4) ja sillä toimi päivän kunnes taas sama vika.
Se on nyt niin kytkettynä, että kun virrat ovat pois päältä ja parkit tai ajovalot päällä, mittarin valot palavat.
Mittarin valot eivät ole päällä jos ainoastaan virrat ovat päällä.
No, öljynpaine valo syttyy pienen odottelun jälkeen kun kääntää avaimesta virrat päälle, kun mittarin valot eivät pala.
Mutta kun painaa parkit päälle, mittarinvalot palavat ja öp-valo sammuu.
Auton käydessä ja kierroksillakaan ei enää ongelmia, anturin johtoonkin menee 12v silloin kun pitää.
Taidan vielä kytkeä sen niin, että kun kääntää virrat päälle niin mittarin valot palavat riippumatta onko parkit päällä vai ei.
Näin kai se normaalisti toimii, ainakin Borassa.
Silti ihmettelen kuinka nuo valot vaikuttavat tuohon öp-varoitukseen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa