Mihin kuvassa olevien alipaine letkujen päät kuuluvat kiinni? Joo piti aikanaa merkitä, jäi tekemättä..
Iv golf agr 1.9 tdi.
Turbon alipaineletkut 1.9 tdi agr
Valvoja: ffp jäsenet
Turbon alipaineletkut 1.9 tdi agr
- Liitteet
-
- IMG_20201107_150914.jpg (3.85 MiB) Katsottu 5070 kertaa
Re: Turbon alipaineletkut 1.9 tdi agr
N75 venttiilille (=ahtopaineensäätösolenoidi) nuo menee. Pitäis löytyä rintapellistä suunnilleen keskeltä.
Agr:n venttiili on tuollainen kantikas kuten piirroksessakin.
Re: Turbon alipaineletkut 1.9 tdi agr
Kiitos!
Jos tuohon nyt haluaisi ahtopaine mittarin laittaa, mikä olisi oikea paikka se ottaa?
Eli noista kolmesta pitäisi löytää se., Joka puhaltaa eikö?
Jos tuohon nyt haluaisi ahtopaine mittarin laittaa, mikä olisi oikea paikka se ottaa?
Eli noista kolmesta pitäisi löytää se., Joka puhaltaa eikö?
Re: Turbon alipaineletkut 1.9 tdi agr
Kyseiset letkut kuljettavat ahtimen ohjaukseen vaadittavaa alipainetta. Ahtopaine pitää ottaa esim.imusarjan EGR-venttiilin lähtöön pultatusta laipasta
Re: Turbon alipaineletkut 1.9 tdi agr
Eli tuohon laippa, josta saa oikean paineen ulos?
Oikea paikka?
Mikä olisi laadukas mittari, nestevaimennettu olisi vakaampi, mutta niissä ei ole valoja..vdo, autometer?
Vakio agr ahtopaine?
Varmaan jäädään alle kilon, jollakin tarkkaa tietoa?
Lähinnä oman mielenrauhan takia mittari vois olla hyvä, tietää että kaikki toimii kuten pitääkin.
Oikea paikka?
Mikä olisi laadukas mittari, nestevaimennettu olisi vakaampi, mutta niissä ei ole valoja..vdo, autometer?
Vakio agr ahtopaine?
Varmaan jäädään alle kilon, jollakin tarkkaa tietoa?
Lähinnä oman mielenrauhan takia mittari vois olla hyvä, tietää että kaikki toimii kuten pitääkin.
Re: Turbon alipaineletkut 1.9 tdi agr
olisikohan ollut 0.9bar vakiot.
Helpoimmalla tuon tosiaan tekee kun EGR:n ottaa kokonaan pois, iskee laipat molempiin päihin ja toiseen sitten kairaa m10x1 kierteet (tai ostaa jo valmiiksi kairatun laipan) ja iskee siihen anturin.
Osa on noita lähtöjä ranetellut sikaliiman kanssa muoviseen ahtoputkeenkin mutta en kyllä voi suositella.
Helpoimmalla tuon tosiaan tekee kun EGR:n ottaa kokonaan pois, iskee laipat molempiin päihin ja toiseen sitten kairaa m10x1 kierteet (tai ostaa jo valmiiksi kairatun laipan) ja iskee siihen anturin.
Osa on noita lähtöjä ranetellut sikaliiman kanssa muoviseen ahtoputkeenkin mutta en kyllä voi suositella.
Re: Turbon alipaineletkut 1.9 tdi agr
EIkös tuo ole hukkaportillinen turbo ja minun käsityksen mukaan turbon kompurakotelosta lähtevässä letkussa on silloin ahtopaine mitattavissa vai olenko ihan pihalla?
Re: Turbon alipaineletkut 1.9 tdi agr
Itse käsitin tuosta esimerkkikuvasta että tuo elefantin kärsä on ilmansuodattimelta tuleva putki, ja tuo säätösolenoidi käyttää sitä (vallitseva ilmanpaine) tietoa määritelläkseen sen paljonko ahtopainetta voidaan lyödä peliin.
Re: Turbon alipaineletkut 1.9 tdi agr
HanhiEmo kirjoitti:EIkös tuo ole hukkaportillinen turbo ja minun käsityksen mukaan turbon kompurakotelosta lähtevässä letkussa on silloin ahtopaine mitattavissa vai olenko ihan pihalla?
Vähän tällänen käsitys mullakin oli, siksi mainitsin, että jos puhaltavaan letkuun sen liittäisi, kuvassa näkyvästä banjoliittimestä silloin puhaltaisi?
Re: Turbon alipaineletkut 1.9 tdi agr
Juu, kyllä Agr on hukkaportillisella ahtimella.
Mittari kannattanee ottaa jostain muualta kuin noista letkusta, saattaapi tuo säätöventtiilin toiminta aiheuttaa aika suuren virheen mittarin näyttämään. Voi toki toimia hyvinkin jos haaroitetaan ihan banjon vierestä tai lisäämällä toinen banjo..
Itellä agr:ssä oli otettu mittarille lähtö vähän ennen egr-venttiiliä muovisen ahtoputken kyljestä.
Mittari kannattanee ottaa jostain muualta kuin noista letkusta, saattaapi tuo säätöventtiilin toiminta aiheuttaa aika suuren virheen mittarin näyttämään. Voi toki toimia hyvinkin jos haaroitetaan ihan banjon vierestä tai lisäämällä toinen banjo..
Itellä agr:ssä oli otettu mittarille lähtö vähän ennen egr-venttiiliä muovisen ahtoputken kyljestä.
Re: Turbon alipaineletkut 1.9 tdi agr
Se turbon painekotelosta lähtevä letku n75:lle. N75:lta letku painekollolle. Ja se kolmas letku n75:sta sinne imuilmakoppaan. Pelaa ahtopaineella, eli ylipaneella se turbon hukkaportin säätö. Ei alipaineella vnt ristikon säätö, sitä kun ei tuossa ole.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa