Hellou, elikkä portterissa ongelmana että ei meinaa lähtee käyntiin, sahaamalla n.10sek lähtee kyllä joka kerta mutta savuttaa melekosen paljon. Savuttaa liikkeelle lähdöstä parin kilsan matkan ja auto toimii noin muuten niinkun normaalisti, vetoja ei tosin ehkä ole ihan samalla lailla kuin ennen. Öljykorkissa on myös harmaata tahnaa, ja savua nousee kun korkin avaa.
Ajattelin eka tämän liittyvän vialliseen lämpötila-anturiin, mutta se on nyt vaihdettu eikä auttanut.
Viikonloppuna katsottiin myös että vikakoodeja ei löydy, mutta jos joku viisas osaisi tämän kuvan perusteella sanoa jotain.
Käsittääkseni tuo Torsion Value pitäisi olla lähempänä nollaa kuin kymppiä
Transporter -04 2,5tdi AXD
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 4.11.2020 19:06
Transporter -04 2,5tdi AXD
- Liitteet
-
- 123603943_1327565044269388_6406833773638337883_n.jpg (250.41 KiB) Katsottu 3151 kertaa
Re: Transporter -04 2,5tdi AXD
mitenkäs syöttöpumpun ajoitus?
Re: Transporter -04 2,5tdi AXD
Ande kirjoitti:mitenkäs syöttöpumpun ajoitus?
Ajoitetaan edelliseen mallisukupolveen. Axd on pumpparikone. Nokkien kunto nyt ekana tulee mieleen.
Re: Transporter -04 2,5tdi AXD
Mites suuttimien kunto? Tai hehkut?
Re: Transporter -04 2,5tdi AXD
Nokan ajoitus niin, että tuo torsion value menee lähelle nollaa.
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 4.11.2020 19:06
Re: Transporter -04 2,5tdi AXD
Tämä nokan ajoitus ollut itselläkin mielessä, mutta miten sitä säädetään tässä? Suuttimien korjausarvotkin näytti vähän mitä sattuu mutta voisiko tämä johtua juuri väärästä ajoituksesta ?
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 4.11.2020 19:06
Re: Transporter -04 2,5tdi AXD
Mistä pääsen käsiksi nokka-akselin asento-tunnistimen liittimeen ?
Re: Transporter -04 2,5tdi AXD
Nyt pitää hieman seurata tätä.
Mulla kylmänä lähtee käyntiin ihan normaalisti, mutta kuumaksi kun ajaa moottorin niin sahata täytyy hetki että käynnistyy.
Taas kun jäähtyy niin toimii kuten kuuluu.
Kesän kuumina päivinä myös saattoi sammua kun liikennevaloja lähestyessä painoi kytkimen pohjaan.
Käynti lämpöisenä ja kuumana etenkin aika raskasta.
Kaksi suutinta mulla koko ajan korjausalueen ulkopuolella ja kuumana kolmaskin hätyyttelee alueen ulkopuolelle.
Ei vikakoodeja tekniikan puolesta.
On niin paska auto korjata konehuoneenpuolella, ettei huvita aina vähän kokeilla jotain,
eikä huvita kaikkeakaan laittaa uusiksi.
Mulla -05 AXD
Mulla kylmänä lähtee käyntiin ihan normaalisti, mutta kuumaksi kun ajaa moottorin niin sahata täytyy hetki että käynnistyy.
Taas kun jäähtyy niin toimii kuten kuuluu.
Kesän kuumina päivinä myös saattoi sammua kun liikennevaloja lähestyessä painoi kytkimen pohjaan.
Käynti lämpöisenä ja kuumana etenkin aika raskasta.
Kaksi suutinta mulla koko ajan korjausalueen ulkopuolella ja kuumana kolmaskin hätyyttelee alueen ulkopuolelle.
Ei vikakoodeja tekniikan puolesta.
On niin paska auto korjata konehuoneenpuolella, ettei huvita aina vähän kokeilla jotain,
eikä huvita kaikkeakaan laittaa uusiksi.
Mulla -05 AXD
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa