Hei
Uutena jäsenenä postaan ja yritin ensin etsiä vastaavaa ilman tulosta. Autosta on softattu ja tulpattu egr. Ensin vaikutti hyvälle mutta pian huomasin että lämmöt ei nouse ja dpf ei suorittanit polttoa eli termarin vaihtoon.
Termarin vaihto nosti lämmöt 74 asteesta 98 asteeseen eli vikaa todellakin oli. Mutta asentaja joka testerillä on katsellut sanoo että pakolämmöt ei tahdo nousta tarpeeksi suuriksi vaihtoi ilmamäärämittarin ja lämmöt nousivat kuulemma 50-100 astetta. Luulin jo vian korjautuneen mutta taas noin 600km ajon jälkeen valo syttyy eikä 30min 3000rpm kierroksilla saanut polttoa aikaiseksi. Onko kokemusta mikä voisi pitää pakolämmöt liian alhaalla 350-400 astetta. Edellisen kerran asentaja sai polton onnistumaan mutta piti ilmeisesti kuormittaa tosipaljon autoa
Tehot on tallella ja hyvin kulkee. Mitä on vaihtoehtoja jäljellä
Vw touran 2011 2.0 tdi 103kw pakolänmöt ei nouse
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Vw touran 2011 2.0 tdi 103kw pakolänmöt ei nouse
Mikäs softa autossa ja onko DPF ongelmat olleet jatkuvia softan asennuksen jälkeen?
Re: Vw touran 2011 2.0 tdi 103kw pakolänmöt ei nouse
Tarkkaa softaa en osaa sanoa mutta autoon ei ole laitettu lisää voimaa vaan pelkkä ns EGR off ja tulpattu. Tänään sain polton tapahtumaaan kun katselin vw dpf softalla kännykästä sopivaa kierrosaluetta optimaaliselle poltolle ja poltto onnistui. Mutta edellisestä poltosta oli mennyt 950km ja tuosta matkasta 500km oli moottoritietä. Ilmeisesti egr tulppaus pienentään pakolämpöjä olisikohan sita softalla saatavissa jotenkin ylöspäin. Ongelmat ovat olleet ns jatkuvia tulppauksen jälkeen.
Re: Vw touran 2011 2.0 tdi 103kw pakolänmöt ei nouse
Moottorinohjaukseen siellä kuitenkin on kajottu kun EGR tulpattu.
Jos on joku harakiri-halvalla virittäjä, niin eipä niistä kukaan osaa kertoa mitä kaikkea sieltä softasta on puukotettu pois joten ihan mahdollista ettei kaikki ole mennyt aivan putkeen.
Lähtisin kyselemään ohjelmistopajalta, että laittavat homman toimimaan jos kerran sen jälkeen oireet tulleet. Jos ei ala onnistua, niin ohjelman palautus vakioksi ja siirtyminen tunnettuun ohjelmaan, jonka tekijä tietää mitä tekee.
Jos on joku harakiri-halvalla virittäjä, niin eipä niistä kukaan osaa kertoa mitä kaikkea sieltä softasta on puukotettu pois joten ihan mahdollista ettei kaikki ole mennyt aivan putkeen.
Lähtisin kyselemään ohjelmistopajalta, että laittavat homman toimimaan jos kerran sen jälkeen oireet tulleet. Jos ei ala onnistua, niin ohjelman palautus vakioksi ja siirtyminen tunnettuun ohjelmaan, jonka tekijä tietää mitä tekee.
Re: Vw touran 2011 2.0 tdi 103kw pakolänmöt ei nouse
Ilman egr.ää tai siis egr tulpattuna ja softattuna niin minkälaisia teidän pakolämmöt on. Mulla jos vedän kunnon kiihdytyksen esim 50->120kmh niin saan pakolämmöt tuonne 400 korville mutta muuten normi ajossa ylämäkeen pykäälä pienemmällä vaihteella nousee tonne 290 asteen korville. Mulla ei ole voimaa siis lisätty laisinkaan pitäisikö vaan ruuvata koneesta lisää tehoja ulos silloinhan kaiketi lämmötkin nousee pakopuolella.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 21.1.2024 19:14
Re: Vw touran 2011 2.0 tdi 103kw pakolänmöt ei nouse
Koetetaas vanhaa topiccia.
Itsellä täysin identtiset oireet -11 Octaviassa. Samalla moottorilla ja softattu ja EGR off. Löytyikö tähän ratkaisua miksei pakolämmöt nouse ilman todella rajua kuormitusta? Osallistuuko hehkut lämpöjen nostoon, ne on seuraavana vaihtolistalla?
Itsellä täysin identtiset oireet -11 Octaviassa. Samalla moottorilla ja softattu ja EGR off. Löytyikö tähän ratkaisua miksei pakolämmöt nouse ilman todella rajua kuormitusta? Osallistuuko hehkut lämpöjen nostoon, ne on seuraavana vaihtolistalla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa