1.6 td ja kun alkaa ahtaa niin venttiilikopan välistä öljyä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

1.6 td ja kun alkaa ahtaa niin venttiilikopan välistä öljyä

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 24.6.2013 23:06

Eli laitoin 1.6 td paikalleen cäddyyn ja kun alkaa ahtamaan niin venttiilikopan välistä tullee öljyä kun nostaa kierroksia ja alkaa ahtamaan. Kannattaako huolestua? Kone on seissyt jonkun aikaa ja toivon että vaan tiiviste olisi kuivunut ja siksi nyt vuotaa? Tietysti mahollista että kansipahvi on menny mutta toivotaan että ei.

Mielellään neuvoja eikä vittuilua kiitos.

ari.kivinen
-
Viestit: 36
Liittynyt: 27.11.2009 21:16

olisko..

ViestiKirjoittaja ari.kivinen » 26.6.2013 9:03

venttiliohjurin kumit valmiit tai männänrenkaat jumissa? Molemmat reitit hyvin mahdollisia. Joku forten öljytilanpesuaine peliin, josko männänrenkaat aukeis?

mandula
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.4.2009 21:38

ViestiKirjoittaja mandula » 26.6.2013 12:07

Kannattais eka kattoa että huohotus pelaa ja vaihdat uuden tiivisteen koppaan ja molemmin puolin tiivistesilkkaria (öljynkestävää).

Itellä AAZ:ssa vuoti joka raosta venttiilinkoppa, piti silkkarilla vetää kiristysmutterit, tiiviste, huohotuspömpeli kopan päältä ja kaikki ympäri niin nyt ei vuoda enää yhtään :)

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 26.6.2013 19:24

Kiitoksia paljon. Pittää ostaa samalla silikoonin ja puhistus aineen kun ostaa sen tiivisteen. Aattelin ostaa sen kumisen suoraan. Onko kokemuksia? Pittää kathoa kun ottaa kopan pois että miltä siellä sisältä näyttää.

mandula
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.4.2009 21:38

ViestiKirjoittaja mandula » 27.6.2013 8:27

Kumista oon ite käyttänyt muutamaan otteeseen. Ei sitä tiiviiksi saa ilman lisätiivisteainetta vaikka käyttäisikin korkkista. Ainut etu tuossa kumisessa on mielestäni, että se tulee yhdessä osassajolloinka se tiivistyy paremmin.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 27.6.2013 10:59

Ok koitan sitä. Ja kiitoksia paljon.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 29.6.2013 10:39

Vika oli luultavimmin auki olleissa pinnapulteissa. Mutta laitoin silti kunnolla locktitea ja uudet pultit tiivisteen kanssa ja nyt ei vuoda.

mandula
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.4.2009 21:38

ViestiKirjoittaja mandula » 1.7.2013 13:18

Noissahan on ilmeisesti ominaisuutena, että ne pinnapulteissa olevat mutterit on liian korkeet jollonka koppaa ei saa kiristettyä ihan tiiviiksi kun alkaa kantamaan niistä muttereista.

Korjauksena sorvata niistä muttereista jokunen milli pois tai sit helpompi (jos ei omista sorvia) lyyä reilusti tiivistesilikonia tiivisteen molemmin puolin.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 1.7.2013 15:25

Tiivisteen mukana tuli pultit. Siinä tuli mukana myös pidemmät mutta en keksinyt niille paikkaa. Kyllä ne ainakin tuntu että veti kopan kiinni


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa