2.0 TDI BKD outo surina

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

poloboy
-

2.0 TDI BKD outo surina

ViestiKirjoittaja poloboy » 31.5.2013 9:25

Eilen huomasin, että 2.0 TDI BKD Jetta pitää outoa surinaa, ääni alkaa heti kun laittaa virrat päälle ja jatkuu vielä senkin jälkeen, kun moottori on sammutettu ja virrat katkaistu. Mittaristossa ei pala varoitusvaloja eikä vikamusitiin ole jäänyt koodeja. Kuullostaa ihan siltä, että ääni tulisi EGR:n suunnalta, mutta voi tulla kaasuläpästäkin. Meinasin juuri lähteä katsastamaan kun olin käynyt hakemassa päästölapun korjaamolta. En tiedä ovatkohan ne korjaamon jätkät joutuneet jumppaamaan auton kanssa jotenkin niin, että tämä vika on tullut siitä. Mielestäni tosin tämä vika ei ollut vielä kun hain auton korjaamolta, silloin veisin sen tietenkin takaisin sinne.

hiloran
-

ViestiKirjoittaja hiloran » 1.6.2013 11:30

imusarjan läppämoottori avautuu ja sulkeutuu?

poloboy
-

ViestiKirjoittaja poloboy » 2.6.2013 10:20

Joo, sitä minä tässä olen alkanut epäillä, noitahan on mennyt. Voiko tuon kaasuläpän irroittaa, jotta näkee, että onko esim. niitä rattaita mennyt, ja että saa selville varaosanumeron? Vai alkavatko kierrokset heti humpata kun sen laittaa takaisin irroituksen jälkeen, jolloin tarvitaan VCDS sen sopeuttamiseksi?

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”