MAF Diodi mode

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

MAF Diodi mode

ViestiKirjoittaja VagMan » 24.4.2013 9:56

Kertokaas jos joku on tuommoisen tehnyt tai tietää siittä jotain enemmän, että mitenkä homma oikeen toteutetaan.. Minkä kokoinen diodi/ledi, minkä piuhojen väliin ja onko siittä mitään hyötyä (AJM pumppari kone) vai meneekö taas turha työ hukkaan.

Oman lukemisen perusteella ainakin EGR on oltava tulpattuna (on jo)

Tämmöistä kuvaakin löysin http://home.versatel.nl/leeoscar/tdi_zo ... ameter.htm

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 24.4.2013 12:29

Jotkut näkee hyödyksi lisääntyneen väännön, hieman lisääntyneen kulutuksen ja savun pöllyämisen, kun jotkut taas hyvän moottorin toiminnan jokaisella osa-alueella joten tähän ei varmaankaan yksiselitteistä vastausta ole olemassa. Jos haet lisätehoa tai MAF:n poistoa, suosittelen tekemään sen ohjelmallisesti ja jättämään erilliskomponentein virittelyt sikseen. MAF:n korjaaminen diodilla ei kasvata moottorista saatavaa tehoa (ellei MAF ole viallinen), aavistuksen vääntöä ja reippaahkosti herkkyyttä + savua kylläkin tulee lisää.

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 24.4.2013 12:53

Siis tämähän on nyt vaan semmoista köyhänmiehen ajan kuluttamista.. Mielenkiinnosta vaan kyselen ja kokeilisin että mitä vaikutuksia näillä pikku vireillä on..

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 24.4.2013 21:04

Täällä on AHF koneeseen tehty, eli ei pumppari. Savuttaa joo, lämpimällä turhankin paljon. Jonkun verran alavääntöjä perstuntumalla lisää, muuten ei hirveitä eroja.

Itse tein kun meni MAFeja turhan usein p@@skaksi.

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 24.4.2013 21:18

Itellä olis kans yks rikkinäinen tallessa, et sitä vois kokeilla modailla.. mitähän se sanoo evryn kans..? ja jos vielä mappia bleedais..

Ja tämäkin ihan vain kokeilumielessä!! Mutta voi kertoo jos on omia kokemuksia ettei mee ihan hakoteille koko homma :)

_paffa
-
Viestit: 135
Liittynyt: 14.6.2012 0:29

ViestiKirjoittaja _paffa » 24.4.2013 22:25

hattumies: softalla vaan MAF pois niin ei tartte huolehtia, you know what I mean ;)

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 24.4.2013 23:41

Itellä olis kans yks rikkinäinen tallessa, et sitä vois kokeilla modailla.. mitähän se sanoo evryn kans..? ja jos vielä mappia bleedais..


EVRYn kanssa sanoo ainakin mustaa ja reilusti, kun ilmankin tulee riittävästi...

Tietty jos ahtoja nosteleepi niin voi vähän vähentyä, mutta en alkas tuohon.

paffa joo mielessä on käynyt..

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 25.4.2013 9:54

Kyllä sitä täytyy kokeilla :D potentiometrin kautta MAP ja evry + läppäri kiinni niin pystyy sääteleen sillai ettei mee pahasti vaarallisen puolelle.. turbo kuitenkin jo vaihdettu isompaan niin ei senkään pitäis heti poikia..

Onko hattumiehellä muistikuvaa minkä diodin (arvot+ muut) on laittanu piuhoihin kiinni..?

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 25.4.2013 11:19

Itse tein tuon BAV21 diodilla kun MAFfi oli rikki tai ainakin vajaatoiminen omaan golffiin ARL koneelle jossa on oettingerin lastu, pelaa helvetin hyvin verrattuna vajaatoimiseen MAFfiin.

Voin suositella tätä jos ei kiinnosta ostaa kallista uutta MAFfia tai käydä ohjelmallisesti poistamassa.

Kulutuksessa ei juurikaan huomaa eroa entiseen...

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 26.4.2013 0:29

BAV21 täälläkin, oisko kynnysjännite ollut 1.1V, max estojännite 250V ja max syöttövirta 200mA

Kannattaa mittailla noita, kun voi olla arvoissa vähän heittoja ja kokeilla mikä toimii parhaiten.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa