Eli tollanen hieman piristetty 4motion jyrisee isommilla vaihteilla alle 3krpm kierroksilla.
Vääntöä on penkitetty 380nm ja oletus oli että tuo kytkinpaketti sen kestää. Tuntuis että saattaa tulla kytkimestäMasiinahan on siis AGR ARL:n ahtimella ja isommilla suuttimilla.
Kytkin on mallia kiinteä vauhtis ja sahcs power paketti.
Ensin ajattelin että jyrisee kun koneen kannatinkumi "dogbone" pohjaa ja laitoin sinne powerflexin. Ei korjaantunut.
Ääni tuntuu tulevan kardaanista/ auton takaosasta. Käsijarrun vetämisellä tuntuisi olevan pienonen vähentävä vaikutus , eli siis nelikon poiskytkennällä.
Vitoskoppasissa on ollu jotain kardaanin värinänvaimennuskumeja mistä moiset ominaisuudet ovat johtuneet, mutta tästä en ole sellastA löytäny.
Oliskos jollain heittää arvailuja mikä kusee. .
Golf IV TDI 4m "jyrisee" isoilla vaihteilla
Valvoja: ffp jäsenet
En kyllä miellä millään tavalla normaaliksi tollasta ääntä joka peitää radion alleen :D Riippuu pitkälti vaihteesta mutta esim vitosella satasen vauhdissa alkaa jo ahtojen noustessa 0.5bar. Sillon ei kyllä pitäisi mitään ääntä lähteä kun tehoakaan ei ole käytössä vakiota enempää :D Ennen ohjelmointia ei siis mitään erikoista ääntelyä ollut havaittavissa.
Tänään korjasin syöttöpumpusta tyhjäkäynnin paineventtiilin. Tyhjäkäynti tasottu melkoisesti ja ehkä vähän siistimmin vetää. Tämä "päävika" ei tuolla operaatiolla mihinkään muuttunut.
Mitenkäs muilla TDI miehillä, heiluuko kone huomattavasti kun venakopasta nujuttaa. Itsellä vaihteiston kannatin antaa jonkun verran periksi. Joskus 1.6 koneiseen olen uuden laittanu mut en muista et kuuluuko pieni väljä siihen.
Mitenkäs muilla TDI miehillä, heiluuko kone huomattavasti kun venakopasta nujuttaa. Itsellä vaihteiston kannatin antaa jonkun verran periksi. Joskus 1.6 koneiseen olen uuden laittanu mut en muista et kuuluuko pieni väljä siihen.
Ongelmaan en löytänyt suoraa vastausta, joten päädyin tilaamaan vitoskoppasia vaivanneen kardaanin takapään rättilaikan jossa on myös värinänvaimennin.
Tätä asentaessa huomasin että kardaanin kannattimen laakeroinnissa pieni välys. Uskoisin että siitä välyksestä johtuu tuo jurnutus. Uusi värinänvaimennin tekee tosin tehtävänsä niin hyvin ettei itseä enää pahemmin häiritse mokoma ääni. Autossa kun on powerflexiä muutenkin niin tuo ei enää paljon meinaa muiden jurinoiden joukossa. Vaihdetaan laakeri tai kardaani joskus jos sattuu olemaan tarjolla.
Tätä asentaessa huomasin että kardaanin kannattimen laakeroinnissa pieni välys. Uskoisin että siitä välyksestä johtuu tuo jurnutus. Uusi värinänvaimennin tekee tosin tehtävänsä niin hyvin ettei itseä enää pahemmin häiritse mokoma ääni. Autossa kun on powerflexiä muutenkin niin tuo ei enää paljon meinaa muiden jurinoiden joukossa. Vaihdetaan laakeri tai kardaani joskus jos sattuu olemaan tarjolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa