1,9TD AAZ Polttoainepuolen vika

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rautio-
-
Viestit: 59
Liittynyt: 21.11.2011 20:58

1,9TD AAZ Polttoainepuolen vika

ViestiKirjoittaja rautio- » 22.3.2013 17:45

Mikäs vois olla 94vm TD AAZ Ventossa vikana, kun ei pysy käynnissä ilman kylmäkäynnistintä ja kuulostaa kuin vetäs ilmaa jostain.Kaikki letkut ehjän näköisiä eikä päällepäin näy polttoainetta vuotavan mistään. Kun kylmäkäynnistimen löysää, sammuu tai "rykii". Tänä aamuna toimi oikein, seisoi muutaman tunnin jonka jälkeen tätä tehnyt. PA-suodatin vaihdettu syksyllä, ja on mallia paluu ei mene suodattimen kautta. Lisänä paluuletkussa näkyy kuplaa, mutta mistä tämä ilmaa vetää, pumpulta vai onko polttoaineletkuilla jotakin tiettyä heikkoa kohtaa?

Mistä rueta vikaa etsimään, pumppu vika vai jotakin muuta? Korjatahan osais kun vaan tietäis mistä vikaa rueta etsimään...

Jos jollain kokemuksia vastaavasta hommasta, niin kiitellen otan tietoa vastaan missä vika oli.

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 22.3.2013 18:30

tarkista ensimmäiseksi koneen ja pumpun ajoitukset ettei vaan olisi se surullisen kuuluisa kunkkupultti löystynyt, jonka johdosta ajoitukset myöhäisellä.
Kaasuvivun akseli pumpussa yksi mahdollinen vikapaikka kuluessaan, yleensä pystyy toteamaan kun heiluttelee akselia, jos heiluu, niin on väljä. Kaasu-akseli ja sen holkki on vaihdettavissa pelkän pumpun kannen irroittamalla ja osia saa ihan diesel pajoilta (akseli, holkki ja tiiviste kanteen yht. n. 50-100€)

rautio-
-
Viestit: 59
Liittynyt: 21.11.2011 20:58

ViestiKirjoittaja rautio- » 22.3.2013 19:22

Eikös tuon kaasuakselin voi todeta kuluneeksi jos se puskee ainetta ulospäin?

rautio-
-
Viestit: 59
Liittynyt: 21.11.2011 20:58

ViestiKirjoittaja rautio- » 23.3.2013 14:36

Ajoitukset juuri kohillaan, pumpussa ennakot väärin? Vai voivatko muuttua yhtäkkiä?

Käy pätkien tuo pirssi, jostakin lueskelin että käynti pätkivää kun on liian myöhäisellä.

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 23.3.2013 19:44

Kyllä se vaikuttais siltä, että ajoitus on myöhäisellä kun kylmäkäynnistin vipu auttaa käyntiin.
Koitas kattoa vielä kun auto käy tyhjäkäyntiä, ettei kampiakselin hihnapyörä vipota, menaan jos se vipottaa, niin kunkkupultti on melko varmasti löysällä

rautio-
-
Viestit: 59
Liittynyt: 21.11.2011 20:58

ViestiKirjoittaja rautio- » 23.3.2013 19:47

Ei vipota, vasta vaihoinkin sen. Ennakoita koitettiin säätää mutta tuloksetta. Täytynee kokeilla toisella pumpulla, kuulemma samanlaisia oireita kun pumppu menossa...

rautio-
-
Viestit: 59
Liittynyt: 21.11.2011 20:58

ViestiKirjoittaja rautio- » 24.3.2013 20:27

Pumpun vaihdolla rupesi käymään normaalisti. Mutta testiajojen jälkeen rupesi "läkyttään". Mistähän moinen voisi johtua?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa