T4 2.4D -96 käy neljällä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

T4 2.4D -96 käy neljällä?

ViestiKirjoittaja peeki » 13.3.2013 21:46

Vähän historiaa: ostin auton 1,5v sitten laatikkovikaisena, autolla ajettu reilu 500tkm. Huollettu asianmukaisesti, ollut lestadiolaisten perheautona

Odottelin käytettyä laatikkoa melkein vuoden, sitten oppilastyönä vaihtui laatikko ja kytkin. Soittivat että saa tulla hakemaan, heti perään ettei saakkaan, auto ei lähde enään käyntiin. Epäilivät ajoneston takkuavan ja päättivät poistaa pumpusta ajoneston jotenkin jyrsimällä pumpun ollessa paikoillaan. No suutinputkethan meni myös vaihtoon kun olivat ajoneston poiston tiellä. Ei vieläkään lähtenyt tulille, rikkoivat startin samalla ja uusi startti tilalle. Vuosi naftaa aika paljon pumpun seudulta tässä vaiheessa., ihan lammikoksi asti pienellä starttauksella. Vein myöskin uuden naftasuodattimen jonka vaihtoivat myös. Nyt auto käy jotenkin, luultavasti neljällä sylinterillä..( kävi siis kaikilla kun vein sen sinne, jakopään hihna ym prujut vaihdettu 100km ennen laatikon vaihtoa)

Ongelma on nyt siinä ettei oikein voi leimata kun päästöt on varmaan aika pielessä kun ei käy kunnolla

Miten tuo ajonesto poistetaan pumpusta, voiko olla ottanut siipeensä ko toimenpiteen aikana?

Onko mahdollista että on mennyt paskaa suutinputkien vaihdon yhteydessä tai peräti jotain metallilastua ajoneston poiston yhteydessä ja yhdestä suuttimesta ei ruoka mene perille asti? Auto ei savuta sinistä eikä mustaa... Käyntiin lähtee ihan ok, samalla tavalla kuin ne 4 edellistäkin 2.4 jotka olen omistanut...

Sitten vielä kaupanpäälle jarrutehostin poissa pelistä, alipainepumpun lähdössä ilmeisesti vika, ainakin löysä alipainepumpun liitos eli putki liikuteltavissa käsin sieltä päästä. Voiko tuon korjata, kuva pumpusta olisi kiva niin näkisi rakenteen... Laittakaa linkki jos tiedätte mistä esin räjäytyskuva löytyy..

Onko kaikki 2.4D syöttöpumput samanlaisia ajonestolla vs. ilman ajonestoa? Ajattelin jos hommais käytetyn pumpun ja koittaisi sillä. Saa tarjota jos löytyy nurkista pumppu ja myös suuttimet, harrastajaystävälliseen hintaan tietysti.

Kiitos taas etukäteen

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 13.3.2013 21:56

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 13.3.2013 22:12

Soitin jo appiukollesi, jos ei koululla saa kuntoon niin vien Askolle ja se saa vaihtaa sinne pumpun ja suuttimet. Jos vaikka löytyisi edullinen pumppu ym niin Asko vois ajaa penkissä pumpun ja huoltaa suuttimet...

Ei tää vielä mitään, viime viikolla tourania ruuvailin, huomenna passatti menee käyttöautolle neljännen kerran takuuseen kun herjaa tuota nokka-akselin asentoa vieläkin, tarkistavat olisiko kiila mennyt kampuran jakopään puolelta. Tämäkin vika piti ihan itse selvittää ja ehdottaa olisiko vika siinä...?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.3.2013 23:52

"Onko mahdollista että on mennyt paskaa suutinputkien vaihdon yhteydessä tai peräti jotain metallilastua ajoneston poiston yhteydessä ja yhdestä suuttimesta ei ruoka mene perille asti?
Sitten vielä kaupanpäälle jarrutehostin poissa pelistä, alipainepumpun lähdössä ilmeisesti vika, ainakin löysä alipainepumpun liitos eli putki liikuteltavissa käsin sieltä päästä.

Onko kaikki 2.4D syöttöpumput samanlaisia ajonestolla vs. ilman ajonestoa? "


Tuon suuttimen voit testata, käydessä löysäät yksitellen jos ei käynti muutu se on syyllinen, sen suuttimen huollat.
Alipainepumpun lähtöputki kiinni kemiallisella liimalla, 30e saa käytettyjäkin.
Jos syöttöpumpun ajoneston poistat, sama pumppu käy, en usko pumppuvikaan vaan jokin suutin vaatii huoltoa. Oletko käsin pyörittänyt konetta, onko 5 puristustahtia kun 500tkm ajettu ?

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 13.3.2013 23:57

En ole käsin pyöritellyt, kävi nätisti kun vein sen koululle. Tuli mieleen että kun ovat käynnistelleet olisiko hörppinyt ilmaa jostain ja pumppu käynyt kuivana? Etsin nyt toista pumppua, epäilen vahvasti pumpulle jotain tapahtuneen kun vuosikin yhdessä vaiheessa kuin seula...

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 14.3.2013 16:25

"Etsin nyt toista pumppua, epäilen vahvasti pumpulle jotain tapahtuneen kun vuosikin yhdessä vaiheessa kuin seula..."

Vuotaminen/kuivuminen kun seissyt on yleistä, jos kaasuakseli vuotaa n.10e tiivistesarja siihen, o-rengas voi painepuolella myös vuotaa silloin joutuu pumpun irti ottamaan n.5e maksaa, testaa/varmista ne suuttimet ensin käydessä.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 17.3.2013 16:06

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 17.3.2013 16:10

taitais hissukka lähteä 500tkm ajettuna afrikkaan jo :) on sen verta kauheita vehkeitä ajaa kohtuu tuoreina ja vähän ajettuinaki


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa