Touran -06 1.9tdi dsg vetonivelen suojakumi+ pyöränlaakeri

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

Touran -06 1.9tdi dsg vetonivelen suojakumi+ pyöränlaakeri

ViestiKirjoittaja peeki » 25.2.2013 23:40

Oisko jollakin tietoa vetonivelen suojakumien ( sisempi ja ulompi)osanumeroista ja pyöränlaakerien, sekä etu että takapyörän , osanumero? Ainakin suojakumi menee vaihtoon ja pyöränlaakerikin on ruvennut pitämään ääntä. Ajattelin speedautoteilestä tepolta tilata ja olisi hyvä jos olisi nuo osanumerot valmiina. Eli jos jollain on etka niin voisiko katsoa nuo numerot? Kiitos

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 3.3.2013 21:44

Nyt tarvis tietää kuskin puoleisen sisemmän vetonivelen numeron ja saako varaosapuljusta vaiko vain marmorilta?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.3.2013 22:12

Vetonivel kannattaa käydä ostamassa marmoritiskiltä. Pitäisi saada vaihto-osana (ainakin Audiin sai), eli huomattavasti huokeammalla hinnalla kuin täysin uusi nivel ilman tuota vaihto-osaa.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 3.3.2013 22:28

Tuo vetoakseli on vaihdettu pari vuotta sitten mutta ilmeisesti ryssitty asennus. Tutkitaan viikolla mikä mennyt pieleen mutta en ajatellut ostaa täydellistä akselia vaan vain sisemmän nivelen. Oisko niin että on tuo yleisesti muissakin vaggineissa käytetty: http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/174298/6

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 5.3.2013 23:19

Numero on 1K0498103E. Olihan se ryssitty asennettaessa uutta vetoakselia. Pullahtanut ulos sisempi nivel asennusvaiheessa ja ilmeisesti rasvoja ulos enemmän tai vähemmän. Tarvikeklemmari kiristämässä suojakumia ja ei oltu saatu klemmaria tarpeeksi kireälle : rasvaa ei nimeksikään yhdessä laakereista/ kupissa ko laakerin kohdalla. Oli jopa hiukan ruostemönjää tuossa laakerin tienoilla. Huolellinen putsaus, uudet rasvat ja suojakumin kiristys putkiklemmarilla. Ei ihan oikea ratkaisu tuo putkiklemmari mutta ainoa keino millä sai kiristettyä kunnolla "kupin" ollessa kiinni laatikon päässä. Toimii eikä ravista ratti enään.

Samalla vaihtui takapyörän laakeri. Jarrusatulan kannakerauta piti irrottaa ja oli sitten aivan hvtin tiukalla nuo kannakkeen 2 pulttia. Lämpöä kaasulla ja pitkä varsi niin irtosi. Huomasin myös että jarrusatulassa oleva käsijarrun vipu ei palaudu kunnolla, vaijeri kypsä. Nekin sitten tilaukseen ja vaihdetaan kun keritään..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa