97 vm passat 1.9tdi ei käynnisty

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pasuunatdi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.2.2013 22:42

97 vm passat 1.9tdi ei käynnisty

ViestiKirjoittaja pasuunatdi » 23.2.2013 22:55

joo elikkä ostin tuollasen ekan volkkarin ja heti tuli vikaa :D.

laitoin auton käynttin normaalisti ja jätin pyörimään vähäks aikaa ja kävin sillä aikaa kaupungilla toisella autolla. Takas tultua huomasin et auto oli sammunu ite sillä aikaa.

nooh koitin laittaa käyntiin uudelleen ja virtalukon luolta kuulu pelkkä surina eikä startannu.

Purin vlukon ympärysmuovit pois ja virtalukonpohja oli sillä aikaa menny rikki ku oli kaupungissa :D.

laitoin uuden tilalle ja hyvin rupes starttaamaan, mutta eipä lähde enää käyntiin :(.

sulakkeet katoin ja oli ehjät. sit käytin suodattimelle tulevat löpöletkut irti, mutta suodattimelle ei ainakaan tule tippaakaan ainetta. eikä myöskään suuttimille menevistä letkuista tule yhtään. myös vikakoodit luettu testerillä ja ei pitäs olla mitään sielläkään. (valitti alussa ajonestoa) ajoneston valo ei kuitenkaan vilkkunu missään vaiheessa vian ilmettyä

mistähän vikaa kannattas ruveta ehtimään?

pasuunatdi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.2.2013 22:42

ViestiKirjoittaja pasuunatdi » 24.2.2013 12:13

eikö kellään ole mitään tietoo mikä vois olla vikana??

jos jollain olis kunnollinen vikatesteri tässä lähellä nii vois tulla lukasee nuo vikakoodit korvausta vastaan.

mites toi ecu nuissa? kuulema osaa tyhjentyä itekseen ja sit lopppuu matkan teko. olisko ohjelmoijaa tässä lähellä?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 24.2.2013 12:45

Ei sieltä ecusta ohjelma yksinään tyhjene. Vikakoodien lukukaan ei onnistuisi jos ohjelma häviäisi.
Tarkistapa rele 109, haulla löytyy lisää infoa. Kun käännät avaimesta, syttyykö hehkun valo? Käynnistyykö sekunniksi ja sammuu sitten, vai eikö edes lupaa? Onhan siellä varmasti ainetta ja oikeaa sellaista tankissa?

pasuunatdi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.2.2013 22:42

ViestiKirjoittaja pasuunatdi » 24.2.2013 17:55

hehkun valo syttyy normaalisti ja sammuu oikein. ei yritä edes lähteä käyntiin.

tankissa on noin 10l kesälaatua ja loput talvea. tankki on puolillaan. autolla kuitenkin ajettu kovemmilla pakkasilla ja muutenkin jonkiverran ennen tätä ongelmaa. pakkasta oli ehket -5 ku tuli tämä ongelma.

outo kans toi et ku hajos toi vlukunpohja ja laitto uuden, nii sit ei enää lähteny käyntiin.

eikös sitä ainetta pitäs tulla tuloletkuista konehuoneeseen ku starttaa??

onkos tässä pelkästään tankissa pumppu ja sit syöttöpumppu? siirtopumpun sulaketta ei ainakaan sulaketaulussa ole.

ensimmäinen dieseli auto nii ei ole hirveesti kokemusta näistä :D.

Höylä
-
Viestit: 118
Liittynyt: 1.12.2005 21:28

ViestiKirjoittaja Höylä » 24.2.2013 18:34

Tuo releen tarkastaminen ei paljoa vaadi, kannattaa katsoa. Missä vaiheessa tuo ajoneston vika oli tullut? Jos kone kävi ennen virtalukonpohjan vaihtoa niin vikaa kannattaa etsiä ehkä myös sieltä, esim. joku ylimääräinen johto nypätty vahingossa irti. Näyttääkö mitään vikakoodeja kun käynnistysyirtyksen jälkeen ja millä noita koodeja luet? Sitten vielä jos pa. suodatin on täynnä hyytelöä niin kama saattaa olla putkissa samanlaista jolloin kone ei käynnisty.

ybi
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.3.2010 9:58

ViestiKirjoittaja ybi » 24.2.2013 19:10

-97 ei tainnut olla muita koneita kun jakajapumpullisia. Eli siirtopumppu on syöttöpumpun sisällä. Jos oot yrittäny startata niin että putket on ollu suodattimelta irti niin sehän on vetänyt sieltä ilmat sisään eikä varmasti lähde käyntiin.

pasuunatdi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.2.2013 22:42

ViestiKirjoittaja pasuunatdi » 25.2.2013 10:44

vlukon piuhat tarkistettu moneen kertaan ja kaikki näyttäs olevan ok. se testeri on joku muutaman kympin vehje :D. kaverin on nii ei sen enemmän tietoo mistä peräsin.'

eikä ilmota mitään vikakoodeja starttauksen jälkeen.

se tossa on outoo et se oli sammunu yksin ja sit purin sen vlukonpohjan ja vaihoin uuden ja sit ei koittanutkaa lähtee käyntiin vaikka starttaa nyt oikein. ennen vaihtoa ei startannu ollenkaan vaa piti pelkkää jurinaa.

mitttaristossa ei valittanu ajonestoa missään vaiheessa. ainoastaa testeri näytti sitä ja se nollattiin ja ei sen jälkeen oo sitä valittanu. tiedä sitte onko päällä vai ei.

mites toi sit ilmataan helpoiten?

pitäskö toi suodatin sit käyttää irti ja kahtoo onko siellä hyytynyttä lopöä?? putkissa ei ainakaan näkyny mitään. onkos tässä tankissa mitään sihtiä/ pumppua minkä vois tarkistaa jos on tukossa?

vaihtaako vaan suosiolla uuden ton 109 releen vai saako sitä testattua jotenki?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 25.2.2013 11:12

Uusi virtalukonpohja rikki tai vääränlainen?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 25.2.2013 12:18

Eikai se suodatin ole niin vaikee kattoa ja vaikka samalla vaihtais uuden ihan vaan huvin ja urheilun vuoksi =) muista täyttää jos vaihdat

109 rele maksaa n. 20 egee joten sekin suosiolla vaihtoon, eipä mene jatkossakaan sitten.

pasuunatdi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.2.2013 22:42

ViestiKirjoittaja pasuunatdi » 25.2.2013 22:42

noniin. tutkin tuota rele hommaa.

releet oli sulakkeitten takana ja ainut rele mikä oli epäilyttävä oli oikean reunimmainen rele. tästä puuttu koppa kokonaan ja epäilen et olis tuo 109 rele. muissa oli kopat paikallaan ja eri numeroilla.

miltä tuon 109 releen pitäs näyttää? tossa on neljä litteää napaa (uros) kaks isoa ja yks vähän pienempi ja sit ihan pien.

releessä on iso kupari kela ja kaks sellasta kupari kynttä jotka ottaa kontaktia vastakappaleeseen. sit on sellane pien komponentti toisessa reunassa (ruskea missä eri värisiä viivoja)

huomasin myös että, kun kynsiä paino, niin toinen ei koskettanu vastakappaletta muutakun kovemin painettaessa. toi kynsi on y mallinen.

jospa tästä sais selvää että otinko oikean releen irti :D.

Höylä
-
Viestit: 118
Liittynyt: 1.12.2005 21:28

ViestiKirjoittaja Höylä » 26.2.2013 16:49

Kyllä tuo oikealta releeltä vaikuttaa, Googlella löytyy aiheesta kuvia rutkasti jos tunnistaminen epäilyttää.

pasuunatdi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.2.2013 22:42

ViestiKirjoittaja pasuunatdi » 26.2.2013 21:20

tänää kaveri testas ton releen ja kunnossa pitäs kuulema olla. asentaa töikseen kuorma-auton sähköjä nii luulis ymmärtävän :D.

mitäs seuraavaks? rupee iteltä jo taidot loppumaa tän kanssa...

löpösuodattimen käytin kans irti ja ihan juoksevaa kamaa oli sisällä eli ei ole sekään tukossa ilmeisesti.

jos joku asiasta ymmärtäva asus tässä pohjois-savon lähellä nii olisin todella kiitollinen, jos voisi tulla vilkasee korvausta vastaan tätä kulkinetta :).

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 26.2.2013 22:28

se virtalukonpohja?

pasuunatdi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.2.2013 22:42

ViestiKirjoittaja pasuunatdi » 27.2.2013 11:27

se on uusi ja mitä kyselin varaosamyyjiltä nii sanovat että ei tuohon väärää saa laitettua kuulemma. vanhassa ja uudessa on vielä sama osanumerokin et luulis olevan oikee.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa