1.9tdi PD Ilmavaivaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

1.9tdi PD Ilmavaivaa

ViestiKirjoittaja gryger » 9.2.2013 15:05

Uusi löpösinuodatin mallia tarvike paikoillaan ja uusi alkuperäistakaisku.

Ontuen käynnistyy ja hetken tyhjää käytyään alkaa kakomaan ja käy hetken kuin kolmella ennen sammumista.
Tämän jälkeen ei veetullakaan käyntiin.Tai no kun startilla pyörittää 2 minuuttia niin taas sama samalla kaavalla.. ;)

Laitoin läpinäkyvän letkun suodattimen tulosta tukillle ja ilmaahan siellä kulkee. Kun antaa kaasua niin oikein ryöpyllä tulee sen hetken.

Tyhjäkäynnillä kun suodatinta heilauttaa telineessään niin ilmaa syntyy letkuun..Suodattimen pohjaroppu kiinni kunnolla.

Tuossa tololinjassa on näköjään samanlainen pikaliitin kun tullaan auton alta konehuoneeseen kuin on tankin päällä olevat tulo ja paluu.Alkaako nämä vanhemmiten valskaamaan?

Minkälaiset liittimet on jäähdytyselementissä auton alla? Onko tämä jäähdytyselementti tulo vai paluupuolelle kytketty alunperin?

Kyseessä nyt siis Golf IV vm.2000 85kw

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 9.2.2013 17:32

Onhan tankissa oleva pumppu kunnossa?

Auton alla oleva polttoaineen jäähdytin on paluu puolella ja kytketty samoilla pikaliittimillä kun tankin päällä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.2.2013 18:42

Mikä idea mahtaa olla jäähdyttää tankkiin palaavaa polttoainetta?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.2.2013 19:40

Koska palaava polttoaine on kuuminta ja virtaus linjassa on pienin. Tällöin kennon jäähdyttävä vaikutus on suurimmillaan.

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 9.2.2013 19:41

Mitähän hyötyä olisi tankista tulevaa ainetta jäähdyttää?

Pumppusuutin moottorissa polttoaine menee tandempumpun läpi kanteen kannesta suuttimille ja paluukierto kannen kanavissa suodattimelle ja tankkiin.

Tässä kierrossa polttoaine on paluu lämmöltään +80 astetta, tämä yhdistettynä siihen että tankissa on vähän ainetta saattaa aiheuttaa muovitankin sulamisen tai ainakin sillä perusteeella tuo lauhdutin siellä on..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.2.2013 20:07

Ai se on noinkin lämmintä... :o

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

ViestiKirjoittaja gryger » 10.2.2013 13:33

Tässä ei ole tankkinostopumppua ollenkaan.Taitaa olla ensimmäisissä PD koneissa hyvinkin yleinen järjestely.

Mietin tuota filtterin takaiskua ja o-renkaita. Jos o-renkaat ottaneet itseensä asennuksen yhteydessä niin voiko tästä antaa ilmaa suoraa muka tulopuolelle?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 10.2.2013 16:37

Kyllä voi ja antaakin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa