vm. 2000 2.5tdi huoltoväli?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

vm. 2000 2.5tdi huoltoväli?

ViestiKirjoittaja Kaimann » 4.2.2013 16:27

Mikäs on tuollasen vm.2000 multivan 2.5tdi:n huoltoväli? Lähinnä jakopään huoltoväli kiinnostaa. Perjantaina pitäis olla auto ostettuna ja tässä olis ykkösvaihtoehto
Jos lähellä asuu autoista tietäväisiä foorumilaisia niin saa käydä tutkimassa ja sitten raportoimassa tänne.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 4.2.2013 17:26

Ihanan kallista :) oma vw samaa ikää, mutta taitaa toi pakettiauto ja pienet kilsat tehä lisä hintaa.

Eipä kai noissa oikeen mitään taida olla, ton hintasessa ei kai pahitteeksi jos vie autotohtorille (n. 70e) pieni hinta koko auton hinnasta. Ottaa vikakoodit (20e) ja jos löytyy jotain näistä niin kysyy hiukan että paljonko rukataan hintaa alaspäin tms.

Monesti autot on huonompii kuin kehutaan (piilo vikoja joita ei edes myyjä tiedä) tossa just palanut 4 numeroinen luku volvoon ja tuore hankinta.. Oikein hyvä auto kuulemma oli ennen ostoa.

Oiskos se jakopää tuon 90tkm tai 120tkm joku voi sanoo varmistuksen.
Luin tota ilmotusta vielä.. Eli vähän kilsoi hyvä auto ja saksasta. Noh, ehkä ne kilsat pitää paikkaa.. Toiv.
Viimeksi muokannut Daword, 4.2.2013 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 4.2.2013 18:09

Notta ristus on siisti multivani siinä..90 tonnia jakopään väli ihan maksimissaan. Muuten noi koneet kestää kyllä. Vartin välein vaihtaa öljyt niin toimii.

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

ViestiKirjoittaja Kaimann » 4.2.2013 18:19

Noku kattelin volkkareita niin olihan siellä hinnoittelematon caravelle jossa yli 800tkm lasissa, siksi ajattelin että tollasen laittas. Toisena vaihtoehtona on viano, mutta jotenki haiskahtaa. Ilmoituksessa lukee katsetettu 1-2013, mutta tänään oli käyttänyt konttorilla ja oli olluna takajousi poikki. Ruostepaikkaukseen on tänään menny, öljyt yms kannattais kuulemma heti tehä. Jotenki alko sylettämään kun heti pitäs huoltoon kiikuttaa.
Volkkarissa oi jakopää huollettu 155 tai 160tkm kohdalla, joten sen puolesta ajelis kohta kaksikin vuotta ennen kuin tarvis pajalle viedä.
Ja vartilla tarkoitetaan 25tkm vaiko eikö?

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

ViestiKirjoittaja Kaimann » 4.2.2013 18:20

Paljonkos yleensä kustantaa jakopäänhuolto?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 4.2.2013 18:35

Riippuu kuka tekee ja mistä osat 300e-800e koko homma. Kannattaa kysellä tarjouksia.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 4.2.2013 19:08

Nuo Vitot ja Vianot on sitten ihan oikeasti todella kovia ruostumaan että jos sellaiseen meinaa sekaantua niin kannattaa sitten tutkia tarkasti.

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

ViestiKirjoittaja Kaimann » 4.2.2013 19:12

Riippuu kuka tekee ja mistä osat 300e-800e koko homma. Kannattaa kysellä tarjouksia.

Jeesh, eihän se niin paha ole. Onkos tässä mallissa turbon jumiongelmaa?

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 4.2.2013 19:41

Eipä taida tuossa moottorissa olla oikeestaan mitään ongelmia.

Mutta eikö tässä yksilössä ole ollenkaan ilmastointia???

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

ViestiKirjoittaja Kaimann » 4.2.2013 20:19

Ei ole, myyjän mukaan ei edes tarvi kun siinä on jotaki puhaltimia ja jäähyttimiä takaosalle.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 4.2.2013 20:36

Vartilla tarkoitin 15, eli 15 000 välein jos vaihtelis niin jees ois :) Toki se 25 tonniakin käy jos longlifellä ajelee mut ennemmin 15 tonnia normiöljyllä.

Ja eipä toi jäähdytys ole kovin tehokas jos ei ole kylmästöintiä, mutta kyllä se jotain puhaltaa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 4.2.2013 21:13

Ilmastointia ei talvella tarvitse, vaan lisälämmittimen. Kesällä ilmastointi on sitäkin tarpeellisempi: ja karu fakta on, ettei noista puhaltimista ole juuri iloa, kuin pidemmässä matka-ajossa ilman pysähdyksiä.

Lyhyttä matkaa ajettaessa tai keskustan ruuhkassa voi matkaa taittaa tuskanhiki otsassa ja parkkipaikkaa saa etsiä parkkihallista tai muusta varjopaikasta. Tyhjäkäynnillä ilmanvaihto ei riitä viilennykseen, eli nautitaan sitten lämmöstä selkä märkänä.

Ilmoituksen bongasin heti tuoreeltaan kun auto tuli myyntiin, mutta itselleni ehdoton ostokriteeri tuollaiseen on kaksialueinen ilmastointi. Muutama istuinkin saisi olla enemmän, enkä kummastakaan ole valmis tinkimään, kun ilmoituskin on laadittu asiantuntijan elein; COCK SLAP:iä käyttäen. En siis kysellyt lisätietoja saati ajellut katsomaan.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 4.2.2013 23:48

Elkää ny kylmästä puhuko, koko talvi vi*** niin että ihan sama vaikka puhallin jumittus kuumalle keski kesällä +30 helteellä...näin muuten kävikin viime kesä.. Ei edes paha.
En valita kuumasta, mutta kylmästä.
Muutamas edellises autos ollu ilmastointi, enkä kyllä juurikaan kaipaa.. Mukava nauttii kuumasta kesästä näin talven jälkeen.. Viime kesäkin meni pitkähiasta käyttäen kun oli koleeta ja sateista.. Oisko kerran pari paistellut

Eli jos auto muuten on just sellanen ku täytyy niin ei se ilmastointi ole syy olla ostamatta.

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

ViestiKirjoittaja Kaimann » 5.2.2013 8:39

ilmastoinnin puute on vähän mietityttänyt, mutta kun auto on muuten just makia kuin tappi persiissä. Pitkäkorinen ja tilava kuushenkiselle perheelle, retkeilymalli halvalla d-verolla, kohtuulliset kilometrit ja päällisinpuolin siistin näkönen.
Ja jos tuo ilmastoinnin puute alkaa kaihertamaan niin vaihtaa sitten ensi vuonna kun on saanut auton maksettua.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 5.2.2013 8:47

Paitsi että tuo on pätkämallia.

E: Itse en kylmästöinnistä kyllä tinkisi. Kylmällä voi pistää enemmän vaatetta, mutta määräänsä enempää niitä ei voi pois ottaa. Toki tommosessa isolla kabiinilla varustetussa autossa on se lämmityskin tärkeä.

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

ViestiKirjoittaja Kaimann » 5.2.2013 9:28

niinkö se oliki, se kuvissa näyttää niin pitkältä. Mutta eniveis siinä näkyy penkkien taakse jäävän tavaroille tilaa jioten se riittää.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 5.2.2013 9:36

Sen näkee helposti noista porttereista tuosta liukuoven takareunan ja takarenkaan kaaren välistä. Noissa lyhyissä sauma on kaaressa kiinni ja pitkässä siinä on joku 30cm väliä.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 5.2.2013 10:30

Se mihin ollaan totuttu niin niistä ei juurikaan tingitä.
Onko aikasemmissa autoissasi ollut kaikissa ilmastointia jos on niin saattaa olla varsin outoa totutella olemaan ilman.
Sama se oli eka talvi diiselin kanssa kun tuppas paleleen bensa vehkeen jälkeen oudokseltaan.
Tämä talvi ei tunnu juuri normaalia kylmemmältä.
Ehkä vanhempana ja terveys syistä vois laittaa ilmastoinnin priorityn korkeammaksi autoa hankkiessa.
Nyt ykkösenä on kunto ja hinta.. Näiden takia jatkui itselläni ilmatoimaton autoilu jo 5v putken, eikä ole ollut liian kuumaa :)

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

ViestiKirjoittaja Kaimann » 5.2.2013 10:41

kyllä niissä kaikissa on ilmastointi ollut, Tosin bemarin ilmastoinnista ei ole hajuakaan onko koskaan huollettu, itse en sitä ainakaan huoltanut reilun 4vuoden aikana ja se kyllä tuppas välistä kyrsimään ku kesti kylmän tulo.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 5.2.2013 11:03

Sitten voipi olla hiukan hankalaa totutella elään ilman mutta eipä kesälläkään montaa hellepäivää kuitenkaan ole jolloin olisi todella kuuma. Ja ohan tollakin autolla jo ajettu tuhansia kilometrejä ilman ilmastointia, kuinkahan oikeen pärjäsivät :)

Jos ajaa enimmäkseen ja paljon maantieajoa niin silloin ilmastointi on poikaa kun ei viitti pitää ikkunoita auki ja ajaa huminassa. Mutta näin kaupungissa (pienessä) pärjää varsin mukavasti ilman ilmastointiakin.

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 5.2.2013 11:59

Eipä tarvi olla hellettäkään jos esim auto seisoo auringossa jonkin aikaa niin kyllä se vaan pirun kuumaksi sisältä tulee. Ite tottuneena ilmastointiin niin en kyllä ota yhtään autoa enää ilman millä on tarkoitus paljon ajaa.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 5.2.2013 13:30

Toinen tarvii toinen ei. Henk.koht. tykkään ku on oikeen kuuma, kerranki diisseli on lämmin. ei tarvinnu viime kesänä ainakaan valittaa muusta kuin jatkuvista sateista.
mutta suotta tätä omaa kantaa enempää toisteleen.. Kesän odotus on vaan kovaa ja talvi vatuttaa
Mutta ymmärrän kun on paljon ajamista niin kyllä siinä puutuu kuumassa autossa (mulla ei kesällä paljoo kilsoja tule kun on lomaa, joten se vaikuttaa lieventävästi)

Mutta jos ton kys. auton hankinta kaatuu ilmastoinnin puuttumiseen niin hakutyökalusta clikkaa ruksin "ilmastointi" kohtaan niin johan tulee sopivampii yksilöitä, eiköhän sieltä oikea vielä löydy.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 5.2.2013 14:16

Kyllä sitä ilmastoinninkin kuivaavaa ominaisuutta alkaa arvostamaan märkänäkin kesänä, kun kyydissä on puolenkymmentä harrastuksissa sateen kastelemaa omaa lasta ja naapurin kakaraa.

Tuppaa vaan olemaan se ilmastointi käytössä toukokuusta syyskuuhun. Ei silti, voihan tulla ilman toimeen (jonkin aikaa), mutta sitten kun sitä ilmastointia alkaa haluamaan, niin miten sitte myydä pois tollanen ilmastoimaton vahjes, joka kiinnosta tosi pientä ostajakuntaa?

Ja kannattaa pysyä oikeasti pois noista tavarankuljetusmallin Mersuista, jos ei halua ruosteongelmia. Samoin kuin noi manuaaliaskilla varustetuissa alkaa suuttimien tiivisteet vuotamaan paljon helpommin kuin automaateissa (liitty jotenkin hyvin vääntävien koneiden sylinteripaineiseen jotka nousee koviksi kun vedätetään isoilla vaihteilla). Suutinremppa ei oo kaikista helpoin tehdä juurikin lyhytnokkasiin mersun malleihin.
Viimeksi muokannut Iso-Jaska, 5.2.2013 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

ViestiKirjoittaja Kaimann » 5.2.2013 14:21

Hintaluokkahan on semmonen, että jättää kakkosautoksi jos kesäisin ahistaa ajella.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 5.2.2013 20:22

Kommentoidaan nyt vielä ilmastoimattoman auton myymistä vaikka ei topikin aihe olekkaan. 8v aikana 10autoa myyneenä vain kahdessa oli ilmastointi ja kaikista sai saman mitä olisi ilmastoidutkin maksanut, alle 1kk jokaisen saanut kaupaksi.
Ilmeisesti muitakin kaltaisijani juntteja on jotka ostaa ilmastoimattoman auton. Ei ole huurtuminen tuottanut isompia ongelmia..

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

ViestiKirjoittaja Kaimann » 6.2.2013 0:24

nyt alko kiinnostaan -07 1.4 tsi touran ja -07 grand c4 picasso citikka (nolo hävetys hymiö)
Taidan olla semmonen kaveri ettei tiedä mikä auto tulee ennen kuin on paperit allekirjoittanut.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 6.2.2013 7:20

Koeaja autot niin päätös on helpompi tehdä.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 6.2.2013 7:29

Onkohan tuota käytetty jonkun veturina kun on koukku ja kuormajouset? Ravi-immeisiä???

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

ViestiKirjoittaja Kaimann » 6.2.2013 10:34

Pariskunta ollu kovia naihmaan niin ei oo tavan jouset kestæny

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

ViestiKirjoittaja Kaimann » 6.2.2013 10:35

Pariskunta ollu kovia naihmaan niin ei oo tavan jouset kestæny

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 6.2.2013 11:43

No siisti on peli!! Kelpais mullekin!
Mutta miten xitussa (taas) on autoliike saanut rekattua retkiautoksi noin matalan.
Yritäppä yksityistuojana...

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 6.2.2013 12:19

Mutta miten xitussa (taas) on autoliike saanut rekattua retkiautoksi noin matalan.
Yritäppä yksityistuojana...


Helppoahan tuo on kelle vaan varsinkin Multivanista, kunhan on vaan maahantuodessa verotettu henkilöautona.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 6.2.2013 13:52

Eikäkö tarkoitin autoverottomana jos haluaisi tuoda.

TT|
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.6.2011 18:08

ViestiKirjoittaja TT| » 6.2.2013 17:37

Ei sitä verotonta matkailuautoa saa rekisteröityä kukaan ilman riittävää sisäkorkeutta. Täysverohan tuostakin on maksettu. Ja kaikki tehtaalta tulleet T4 Multivanit on lyhyitä, eka pitkä on vasta T5 parin vuoden takaa. Paitsi onhan joku voinut semmosen pitkän T4 Multvanin jälkikäteen tehdäkin ;)

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 10.2.2013 3:58

Ei sitä verotonta matkailuautoa saa rekisteröityä kukaan ilman riittävää sisäkorkeutta.
Vähän uudempi, mutta edellämainitusta syystä jälkikäteen korotettu: http://www.nettiauto.com/volkswagen/multivan/5217211

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

ViestiKirjoittaja Kaimann » 10.2.2013 7:52

Autoksi valikoitui sitten viimein mazda 5
Käytiin helsingissä koeajamassa Citroen grand c4 picasso joka osottautui aika resuksi. Sitten tuo robottivaihteisto on kyllä maailman turhin keksintö, automaatti automaattina ja manuaali manuaalina, yhdistettynä todella epämiellyttävä ajaa.
Käytiin myös uudessakaupungissa(vai uusikaupungissa?) koeajamassa aiemmin mainittu viano, teknisesti ihan soiva peli, mutta ruostetta aivan liikaa minun maalarintaidoille. Hinnassa päästiin jo alle 16k€ lukemiin ja olisnkin ostanut jos olisi yhtään puitteita harjoitella auton maalailua. Takakaaret sekä ovien ja luukkujen reunat oli tällä viikolla maalarilla paikattu ja ne näyttikin siisteiltä, mutta takakulmissa, keskellä kylkeä, takalasin alalaidassa ja katolla oli kuitenkin vielä kukkaa ihan riittävästi.
Pohjassa oli massat hieman irtoilleet ja siellä olikin tarttunut patinaa pistehitseihin yms. paikkoihin. Tukivarsissa pinnassa väri, muttei mitään vakavaa.
Päällimmäisenä kyllä jäi reissusta tuntemukseksi, etten aio hirveesti enää jobbareilta kattella autoja.

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 10.2.2013 8:54

Niin mikähän se valikoitukaan sitte loppuviimein, jäi vähän epäselväksi ? :D

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

ViestiKirjoittaja Kaimann » 10.2.2013 16:52

Siellä se lukee, mutten kehannu ihan näkösälle laittaa. Ennen ku ammutte, mulla oli nälkä ja kiire kotia joka oli vajaan 1300km päässä.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 10.2.2013 17:19

Mazdahan on tunnetusti ruosteenkestoltaan hyvä peli :D

Mut varmasti oiva peli käyttötarpeseen nähden.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 10.2.2013 17:46

Mazdahan on tunnetusti ruosteenkestoltaan hyvä peli :D


Tiukkaan syyniin sieltä alapuolelta (pohja), ettei vaan pääse se ruosteenkesto yllättämään. On tuossa tuttavapiirissä tullut tuollainen ylläri ;)

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 10.2.2013 18:11

Aaa, olipa kätevä piilotus... kyllähän mazdalla paikasta toiseen pääsee.

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

ViestiKirjoittaja Kaimann » 10.2.2013 18:21

Kyllä tiedän masan ruosteongelmat, en vain tästä löytänyt äkkivilkasulla mitään, ja huoltohistoria oli moitteeton koritarkastuksineen joten tuli ostettua.
1.8bensa vaan tuntuu hepposelta parin diisseli auton jälkeen.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 11.2.2013 0:35

Joskus se järki voittaa tunteen ;)

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

ViestiKirjoittaja Kaimann » 11.2.2013 7:04

Daword kirjoitti:Joskus se järki voittaa tunteen ;)

Niin, vaan eihän tällä tarvi hamaan tappiin asti ajaa, vaihtaa jos sattuu sopivampaa kohdalle.

Saakos tuohon lainaukseen jotenki nimeä liitettyä??
Viimeksi muokannut Kaimann, 11.2.2013 10:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 11.2.2013 10:08

Kaimann kirjoitti:Saakos tuohon lainaukseen jotenki nimeä liitettyä??


Koodi: Valitse kaikki

[quote="Kaimann"]Saakos tuohon lainaukseen jotenki nimeä liitettyä??[/quote]

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

ViestiKirjoittaja Kaimann » 11.2.2013 10:36

kokeilinkin vähän tuonne päin, ei ollut " merkkejä niin eihän se toiminu


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa