VW GOLF 2001 1.9TDI Tehot hukassa.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Esazu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 31.1.2013 17:15

VW GOLF 2001 1.9TDI Tehot hukassa.

ViestiKirjoittaja Esazu » 31.1.2013 17:19

Tiedetään, että sata aihetta kyseisestä viasta.

Ongelma alkoi pari kk sitten jolloinka tehot tuli takasi virrat pois käyttämällä. Tää toimi pari päivää jonka jälkeen tehot ollu aikalailla kokoajan hukassa, paria päivää lukuunottamatta. N75 Vaihdettu, alipaineletku vaihdettu joka oli selvästi poikki. MR muscle puhdistus tehty, mutta ei vaikutusta. Ongelmaa lisää se, että ei anna minkäänlaisia vikakoodeja, ainakaan omaan laitteeseen. Ahdot oman laitteen mukaan +1.3-pahimmillaan ollut 2bar. Nykyään n.1.0-1.5bar. Ei ole ahtopainemittaria vaan nämä otettu lukijan kautta ajossa. Mitään neuvoja? Alkaa ottamaan pattiin eikä turboa huvittaisi mennä uusimaan jos se ei olekkaan siinä.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 31.1.2013 17:49

Ilmamäärämittarikos sieltä on mennyt....

Esazu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 31.1.2013 17:15

ViestiKirjoittaja Esazu » 31.1.2013 19:09

saiskos sen testattua jollai? mittaamalla tai muuten?
e. nostaako sen viallisuus ahtoja?

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 1.2.2013 20:23

VCDS:llä (vagcom) mittaamalla Maf arvoja täyskaasulla(kolmonen on hyvä vaihde tähän) 3000rpm paikkeilla. Pitäs sinne 850-1100 välissä olla toimivalla maffilla arvot. Oikeestaan yli tonnin ollut parissa autossa, jossa tullut näitä katseltua ja samaa varmaan kuulee muiltakin. Toinen tietty nypätä maffin johto irti ja kokeilla sitten. Tässä vaan se vika, että jos maffi jotenkin toimii, niin eroa ei huomaa. Täysin pimentyneen maffin voi tällä konstilla testata. Pitäs kulkea vähän paremmin ilman maffin johtoa siinä tapauksessa. Jos meni jotain pieleen niin saapi korjata....ei ole vielä täysin pimentynyttä maffia tullut vastaan :) ja vaikka se kone ei maffin käskystä soppaa saakaan, niin kyllä se yliahtovikainen auto toista baaria ahtaa siltikin vaikka ei auto minnekään kulkisikaan. Ja se yliahtaminen on toinen tarina sitten...vika VNT:ssä, alipaineletkuissa N75:lle, N75:ssä jne. Mutta ilmamäärämittarin aka maffin viallisuus ei sitä yliahtamista aiheuta.

Jos sen verran vielä kysäisis, että osaako se laitteesi vähentää vallitsevan ilmanpaineen eli mittaako todella ahtopainetta? Vai onko kuten vagcomissa, että lukemasta on vähennettävä se noin 1bar, että saadaan todellinen lukema?

lucifer
-
Viestit: 556
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 1.2.2013 20:34

Eikös se ollu sillain että jos vika ilmamassamittarissa niin johdon pois nyppäämällä on vara.arvo käytössä jolloin auton pitäis liikkua paremmin (kuin rikkinäisellä jolloin meno on tukkosta)?
Ja tosiaan pimentyneen toteaa paremmin tällä konstilla.

Esazu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 31.1.2013 17:15

ViestiKirjoittaja Esazu » 1.2.2013 20:37

Tohon vähentämiseen en kyllä osaa vastata. MAFfi ollu irti, mutta mitään huomattavaa ei ajon aikana tapahtunu eli aika paha sen perusteella mennä sanomaan. VAGCOMilla pitäis käydä auto kattomassa ja tosiaan toi alipaineletku joka oli räjähtäny niin on vaihdettu, samoin N75. Limppi sielä vieläki on, tehot aivan kateissa..

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 2.2.2013 7:23

No mikä on lukijan merkki ja malli?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 2.2.2013 10:11

Onko se muskeli varmaan mennyt riittävänä oikeeseen paikkaan? Vnt kelloo humpattu samalla?ja ainetta lisätty kun vaahto kadonnut. Onko vnt kellon liike tarkistettu? Onko kelloa ikinä vaihdettu(säädöt pielessä?)

Oliko n75 motonetistä? Egr kaiketi on myös "n75" ohjaamassa, n18 oikeenimikö? ota piruuttas ja vaihda tuon uuden tilalle niin voit koittaa vaikuttaako.
Ei olis ekakerta jos uusi n75 vattuilee

Esazu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 31.1.2013 17:15

ViestiKirjoittaja Esazu » 5.3.2013 20:22

Elikkäs.. Tehot edelleen hukassa. Nyt muutamana päivänä tehnyt sellaset temput että kun lähtenyt kakkosvaihteella kiihdyttämään ja ollu sikaliukas niin on saanu kierroksia ja tehot on tullu takasi. Jossain vaiheessa kumminki alkaa nykimään ja viimeistään uudelleenkäynnistykses on tehot taas kadonneet, ei vaikuttiaisi miltään turbon jumiutumiselta?

E:: Välillä oli vielä tehottomampi kuin mitä nyt ollut viimeisen n.2kk ajan, mutta koko aikana kun ollut tehot hukassa ei ole antanut MITÄÄN vikakoodeja.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 5.3.2013 20:57

Öljyn suodatin tukossa? Pakoputkisto tukossa?
Ottaako kierroksia paikoillaan rajoittimeen asti normaalisti (nopeasti)

Käynnistä auto ja mene konetilasta nyppään turbon kellolta alipaineletku irti ja katso liikahtaako tanko, laita alipaine letku kiinni ja tarkkaile nouseeko tanko. (pitäisi liikkua näillä konsteilla selkeesti)

Joskus kun oli ongelmaa niin tuli ajettuu fortellakin, kummasti piristyi ja nykiminen katosi. En nyt sano että se välttämöttä korjaa vikaa, mutta halvimmasta päästä jos aletaan koittaan.. Niin tämäkin on yksi vaihtoehto.

Esazu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 31.1.2013 17:15

ViestiKirjoittaja Esazu » 5.3.2013 21:32

suodattimet on vaihdettu juuri, kierroksia ottaa paikallaan ihan normaalisti, mutta ajossa laama. Tanko liikkuu.
Eniten ihmetyttää se ettei tule mitään vikakoodeja?

Vika ollut tosiaan pari kuukautta jo ja silloin tällöin toiminut, kuten eilen/toissapäivänä PITKÄÄN aikaan

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 5.3.2013 22:52

Hankalin tilanne on, jos turbiinin ottopää on sulanut ja vnt riekaleisena vielä toimii jotenkin.. arvot ja toiminta voi vaikuttaa siltä, että on kunnossa. Vasta kun alkaa oireilemaan jotenkin, mihin käyttäjä tai ecu puuttuu, pääsee purkamatta jäljille. Ahtopaineen käytöstä pitää vcds-ohjelmalla nyt seurata. Voi kokeilla myös uudella tai varmasti ehjällä paineanturilla.

Esazu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 31.1.2013 17:15

ViestiKirjoittaja Esazu » 13.3.2013 18:43

mihin väliin ahtopainemittari laitetaa? koitin turbon ja n75 väliin mutta näyttää 0.4-0.8 alipainetta.. kertookaa viisaampina=D

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 13.3.2013 18:54

Siellä letkussa kuuluukin olla alipainetta, laita mittari kiinni ahtoputkeen niin voit saada oikeita tuloksia.

Esazu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 31.1.2013 17:15

ViestiKirjoittaja Esazu » 13.3.2013 21:07

Ei taida haaraa ahtoputkille olla? Mites se asennus sitten onnistuu? Pitääkö jysäyttää reikä vai..

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 13.3.2013 22:37

Reikä ahtoputkeen.
Mä tein laiskana vaan siihen pehmoseen putkeen poralla reijän ja laitoin nipan siihen vängän vääntämällä kiinni (tuli tiivis) varmistin flex gel liimalla liitoksen. 15min homma.

(osittain myös siksi tein pehmoseen kun se on halvempi osa vaihtaa kuin se kova ahto putki)

Esazu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 31.1.2013 17:15

ViestiKirjoittaja Esazu » 29.3.2013 22:27

no johan selvisi taas.. kaveri sai kunnon testerit käyttöö ni tuli ahtopaineen säätö vika joka kuittaantui (varmaan ku venttiiliä revitty irti) ja ilmamassamittari. se ei kuittaantunut eli siitä löhdetään...

Timson
-
Viestit: 21
Liittynyt: 5.5.2012 14:51

ViestiKirjoittaja Timson » 2.4.2013 21:38

Itse laitoin sihen kovaan putkeen. reikä putkeen ja pien rasvanippa mistä purin takakautta poraamalla jousen ja kuulan veke. ei ongelmia ollu eikä mitään liimaakaan tarvinnu. tosin meleekone matka siitä hyttiin oli.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 3.4.2013 7:26

Ilmamassamittari hytissä?

Timson
-
Viestit: 21
Liittynyt: 5.5.2012 14:51

ViestiKirjoittaja Timson » 3.4.2013 10:45

<Daword> Jos nyt tota mun kommenttia tarkoitit, niin puhe oli ahtopainemittarista :D

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 3.4.2013 21:23

Joo oli mittarit ja muutaki vähän sekasin

Esazu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 31.1.2013 17:15

ViestiKirjoittaja Esazu » 4.4.2013 8:52

Elikkä ilmamassamittarin vaihdolla meni tämä goloffi kuntoo! kiitoksia vaa vastaamaan vaivautuneille.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa