VW GOLF 2001 1.9TDI Tehot hukassa.
Valvoja: ffp jäsenet
VW GOLF 2001 1.9TDI Tehot hukassa.
Tiedetään, että sata aihetta kyseisestä viasta.
Ongelma alkoi pari kk sitten jolloinka tehot tuli takasi virrat pois käyttämällä. Tää toimi pari päivää jonka jälkeen tehot ollu aikalailla kokoajan hukassa, paria päivää lukuunottamatta. N75 Vaihdettu, alipaineletku vaihdettu joka oli selvästi poikki. MR muscle puhdistus tehty, mutta ei vaikutusta. Ongelmaa lisää se, että ei anna minkäänlaisia vikakoodeja, ainakaan omaan laitteeseen. Ahdot oman laitteen mukaan +1.3-pahimmillaan ollut 2bar. Nykyään n.1.0-1.5bar. Ei ole ahtopainemittaria vaan nämä otettu lukijan kautta ajossa. Mitään neuvoja? Alkaa ottamaan pattiin eikä turboa huvittaisi mennä uusimaan jos se ei olekkaan siinä.
Ongelma alkoi pari kk sitten jolloinka tehot tuli takasi virrat pois käyttämällä. Tää toimi pari päivää jonka jälkeen tehot ollu aikalailla kokoajan hukassa, paria päivää lukuunottamatta. N75 Vaihdettu, alipaineletku vaihdettu joka oli selvästi poikki. MR muscle puhdistus tehty, mutta ei vaikutusta. Ongelmaa lisää se, että ei anna minkäänlaisia vikakoodeja, ainakaan omaan laitteeseen. Ahdot oman laitteen mukaan +1.3-pahimmillaan ollut 2bar. Nykyään n.1.0-1.5bar. Ei ole ahtopainemittaria vaan nämä otettu lukijan kautta ajossa. Mitään neuvoja? Alkaa ottamaan pattiin eikä turboa huvittaisi mennä uusimaan jos se ei olekkaan siinä.
VCDS:llä (vagcom) mittaamalla Maf arvoja täyskaasulla(kolmonen on hyvä vaihde tähän) 3000rpm paikkeilla. Pitäs sinne 850-1100 välissä olla toimivalla maffilla arvot. Oikeestaan yli tonnin ollut parissa autossa, jossa tullut näitä katseltua ja samaa varmaan kuulee muiltakin. Toinen tietty nypätä maffin johto irti ja kokeilla sitten. Tässä vaan se vika, että jos maffi jotenkin toimii, niin eroa ei huomaa. Täysin pimentyneen maffin voi tällä konstilla testata. Pitäs kulkea vähän paremmin ilman maffin johtoa siinä tapauksessa. Jos meni jotain pieleen niin saapi korjata....ei ole vielä täysin pimentynyttä maffia tullut vastaan :) ja vaikka se kone ei maffin käskystä soppaa saakaan, niin kyllä se yliahtovikainen auto toista baaria ahtaa siltikin vaikka ei auto minnekään kulkisikaan. Ja se yliahtaminen on toinen tarina sitten...vika VNT:ssä, alipaineletkuissa N75:lle, N75:ssä jne. Mutta ilmamäärämittarin aka maffin viallisuus ei sitä yliahtamista aiheuta.
Jos sen verran vielä kysäisis, että osaako se laitteesi vähentää vallitsevan ilmanpaineen eli mittaako todella ahtopainetta? Vai onko kuten vagcomissa, että lukemasta on vähennettävä se noin 1bar, että saadaan todellinen lukema?
Jos sen verran vielä kysäisis, että osaako se laitteesi vähentää vallitsevan ilmanpaineen eli mittaako todella ahtopainetta? Vai onko kuten vagcomissa, että lukemasta on vähennettävä se noin 1bar, että saadaan todellinen lukema?
Tohon vähentämiseen en kyllä osaa vastata. MAFfi ollu irti, mutta mitään huomattavaa ei ajon aikana tapahtunu eli aika paha sen perusteella mennä sanomaan. VAGCOMilla pitäis käydä auto kattomassa ja tosiaan toi alipaineletku joka oli räjähtäny niin on vaihdettu, samoin N75. Limppi sielä vieläki on, tehot aivan kateissa..
Onko se muskeli varmaan mennyt riittävänä oikeeseen paikkaan? Vnt kelloo humpattu samalla?ja ainetta lisätty kun vaahto kadonnut. Onko vnt kellon liike tarkistettu? Onko kelloa ikinä vaihdettu(säädöt pielessä?)
Oliko n75 motonetistä? Egr kaiketi on myös "n75" ohjaamassa, n18 oikeenimikö? ota piruuttas ja vaihda tuon uuden tilalle niin voit koittaa vaikuttaako.
Ei olis ekakerta jos uusi n75 vattuilee
Oliko n75 motonetistä? Egr kaiketi on myös "n75" ohjaamassa, n18 oikeenimikö? ota piruuttas ja vaihda tuon uuden tilalle niin voit koittaa vaikuttaako.
Ei olis ekakerta jos uusi n75 vattuilee
Elikkäs.. Tehot edelleen hukassa. Nyt muutamana päivänä tehnyt sellaset temput että kun lähtenyt kakkosvaihteella kiihdyttämään ja ollu sikaliukas niin on saanu kierroksia ja tehot on tullu takasi. Jossain vaiheessa kumminki alkaa nykimään ja viimeistään uudelleenkäynnistykses on tehot taas kadonneet, ei vaikuttiaisi miltään turbon jumiutumiselta?
E:: Välillä oli vielä tehottomampi kuin mitä nyt ollut viimeisen n.2kk ajan, mutta koko aikana kun ollut tehot hukassa ei ole antanut MITÄÄN vikakoodeja.
E:: Välillä oli vielä tehottomampi kuin mitä nyt ollut viimeisen n.2kk ajan, mutta koko aikana kun ollut tehot hukassa ei ole antanut MITÄÄN vikakoodeja.
Öljyn suodatin tukossa? Pakoputkisto tukossa?
Ottaako kierroksia paikoillaan rajoittimeen asti normaalisti (nopeasti)
Käynnistä auto ja mene konetilasta nyppään turbon kellolta alipaineletku irti ja katso liikahtaako tanko, laita alipaine letku kiinni ja tarkkaile nouseeko tanko. (pitäisi liikkua näillä konsteilla selkeesti)
Joskus kun oli ongelmaa niin tuli ajettuu fortellakin, kummasti piristyi ja nykiminen katosi. En nyt sano että se välttämöttä korjaa vikaa, mutta halvimmasta päästä jos aletaan koittaan.. Niin tämäkin on yksi vaihtoehto.
Ottaako kierroksia paikoillaan rajoittimeen asti normaalisti (nopeasti)
Käynnistä auto ja mene konetilasta nyppään turbon kellolta alipaineletku irti ja katso liikahtaako tanko, laita alipaine letku kiinni ja tarkkaile nouseeko tanko. (pitäisi liikkua näillä konsteilla selkeesti)
Joskus kun oli ongelmaa niin tuli ajettuu fortellakin, kummasti piristyi ja nykiminen katosi. En nyt sano että se välttämöttä korjaa vikaa, mutta halvimmasta päästä jos aletaan koittaan.. Niin tämäkin on yksi vaihtoehto.
Hankalin tilanne on, jos turbiinin ottopää on sulanut ja vnt riekaleisena vielä toimii jotenkin.. arvot ja toiminta voi vaikuttaa siltä, että on kunnossa. Vasta kun alkaa oireilemaan jotenkin, mihin käyttäjä tai ecu puuttuu, pääsee purkamatta jäljille. Ahtopaineen käytöstä pitää vcds-ohjelmalla nyt seurata. Voi kokeilla myös uudella tai varmasti ehjällä paineanturilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa