Nyt loppu itteltä järki...
Homman nimi on semmonen että autosta hukku avaimet ja siihen vaihdettiin virtalukko ja nyt se lähtee käymään mutta sammuu saman tien. Avaimet löyty pikkusen liian myöhään ja nyt alkuperäinen avain on teipattuna ajoneston rinkulaan kiinni ja kaikki sulakkeet on ehjiä. Vikakoodit on myöskin luettu.
Vaihdoin virtalukon pohjan ja auto lähti käymään... Koitin sammuttaa ja starttasin saman tien uudestaan niin vielä toistaseks auto lähti käymään. Ajoin kotia n. 5 kilsaa ja sama juttu, käynnistyy mutta sammuu saman tien.
Onko kellään vastaavaa kokemusta ?
Seat Cordoba -99 Tdi ajonesto ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 20.1.2013 22:51
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 20.1.2013 22:51
Oisko se lukon kupeessa oleva tunnistin menny rikki virtalukkoa vaihtaessa, esim. johto nirhaantunut poikki, ja nyt toimii/ei toimi. Onko uudessa avaimissa ajoneston siru? En ole varma pystyvätkö sotkemaan toimintaa jos on kaksi eri ajonestoille koodattua avainta vieri vieressä, toinen teipattuna lukijan lähelle ja toinen "pesässä". Vikakoodihan kertoo, että johtuuko ajonestosta. Iäkkäässä autossa ei liene iso ongelma vaikka hankkiutuu koko ajonestosta eroon. Ecu sopivalle pajalle käymään.
Käytössäsi on varmaan tarvikevirtalukko?
Ratkaisu on seuraava:
vanha rikkoutunut virtalukko ajonestorinkulaan teipillä kiinni oikeaan asentoon ja alkuperäinen avain paikoilleen. Avaimen täytyy olla oikeassa (normaalissa asennossa) niin toimii parhaiten. Muuten ajonesto saattaa olla päällä eikä välttämättä käynnisty vaan sammuu heti.
Ja virtalukkoon sitten se uusi avain.
Tällä tekniikalla menty jo jonkin aikaa kun käyttöauto kyseessä ja uusi sarjoitettu ja koodattu virtalukko olisi kestänyt reilu 2 vk tilauksesta.
Uusi avainhan pitää koodata ajonestolle jos sitä meinaa käyttää.
Ratkaisu on seuraava:
vanha rikkoutunut virtalukko ajonestorinkulaan teipillä kiinni oikeaan asentoon ja alkuperäinen avain paikoilleen. Avaimen täytyy olla oikeassa (normaalissa asennossa) niin toimii parhaiten. Muuten ajonesto saattaa olla päällä eikä välttämättä käynnisty vaan sammuu heti.
Ja virtalukkoon sitten se uusi avain.
Tällä tekniikalla menty jo jonkin aikaa kun käyttöauto kyseessä ja uusi sarjoitettu ja koodattu virtalukko olisi kestänyt reilu 2 vk tilauksesta.
Uusi avainhan pitää koodata ajonestolle jos sitä meinaa käyttää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa