Vikakoodi P0741 ??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

temezii
-
Viestit: 43
Liittynyt: 25.6.2012 20:08

Vikakoodi P0741 ??

ViestiKirjoittaja temezii » 30.12.2012 10:55

Auto Passat -03 2.5tdi tiptronic
ja antaa tuota koodia aika ajoin, nollataan ja tulee muutaman päivän päästä uudestaan
Torque Converter Clutch Circuit Performance/Stuck OFF

Joku magneettiventtiili/solenoidi automaatissa?
Autolla kohta 300tkm täynnä, vuosi sitten vaihdettu laatikkoöljyt

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 30.12.2012 12:04

17125/P0741/001857 - Torque Converter Clutch: Stuck OFF / Ei virtaa siirretään

Mahdolliset syyt
Automatic Transmission Fluid (ATF) Taso ole OK
Vaihteisto Sealing viallinen
Automatic Transmission Fluid (ATF) likainen
Momentinmuunnin viallinen tai virheellinen momentinmuunnin asennettu
Magneettiventtiili 7 (N94) / paineensäätöventtiili 4 (N218) viallinen
Momentinmuunnin paineventtiili viallinen
Venttiili momentinmuunnin Kytkin viallinen
Momentinmuunnin Lock-Up Kytkin viallinen / kulunut meidän
Mahdolliset ratkaisut
Tarkista Automatic Transmission Fluid (ATF) Taso
Tarkista Vaihteisto Tiivistys
Tarkista Automatic Transmission Fluid (ATF)
Tarkista momentinmuunnin
Tarkista magneettiventtiili 7 (N94) / paineensäätöventtiili 4 (N218)
Tarkista momentinmuunnin paineventtiili
Tarkista Venttiili momentinmuunnin Clutch
Tarkista momentinmuunnin Lock-Up Kytkin

Goolen suomentamana, linkki alkuperäiseen:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 741/001857

temezii
-
Viestit: 43
Liittynyt: 25.6.2012 20:08

ViestiKirjoittaja temezii » 31.12.2012 8:55

Aloitettava halvimmasta päästä eli öljyn lisäämisellä.
Onko tuo laatikko miten tarkka nestepinnasta?

temezii
-
Viestit: 43
Liittynyt: 25.6.2012 20:08

ViestiKirjoittaja temezii » 4.1.2013 17:06

Tuli tarkistettua laatikkoöljyn taso, oli öljyä mutta paskasta mustaa kuin mikä.
Noin 9l olisi koko tilavuus mutta turbiiniin taitaa jäädä valtaosa öljystä.
Onko noissa jotain öljysihtiä tai suodatinta ollenkaan?

Magirus
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 10.9.2013 15:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Magirus » 10.9.2013 15:24

Kirjottelenpa tähän topikkiin enkä ala uutta väsäämään kun vikakoodi sama ja mahd. viatkin.

Auto siis AJM koneella olevan A4 Avant -01. Kilometrejä runsaat 400tkm. Laatikkona EZP a.ka Tiptronic eli 5HP18. Entinen omistaja vaihtanut öljyä 5.5l ja samalla uuden suodattimen sekä pohjatiivisteen.

Antoi siis yhden kerran tuon otsikon vikakoodin. Toiminnassa myös häröilyä:
- Vaihtaa välillä N -> D töksähtäen
- Joskus kylmempänä jumahtaa miettimään 2 -> 3 vaihtaessa
- Usein moottorijarrulla maantienopeudessa jysähtää/töksäyttää vaihtaessa 5 -> 4 (Tämän saa ohitettua antamalla hieman kaasua ja vaihtamalla manuaalilla tai tipillä 4 vaihteen jolloin vaihto pehmeä)

Soitin Maaningalle automaagien asiantuntijalle Siekkiselle ja neuvoi vaihtamaan loputkin öljyt uusiin. Nyt olen siis tarkastanut öljyn tason olevan kohdallaan ja lisännyt vähän. Vanha oli ruskean mustaa tököttiä.

Samalla neuvoi nollaamaan ADAPTAATIOT tiptronicista jollain ohjelmalla. Millä ohjelmalla onnistuu? Lainassa Ross-Techin piuha ja olenkin yrittänyt tutkia noita adaptaatioita VCDS:llä mutta tuloksetta.

khager
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2011 10:49

ViestiKirjoittaja khager » 11.9.2013 17:46

Laatikon muistin saa nollattua painamalla poljin kick down ja laita virrat päälle. Pidä kaasupoljin vähintäin 30 sek lattiassa. Virrat pois ja pitäisi olla muisti nollattu.

Magirus
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 10.9.2013 15:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Magirus » 11.9.2013 22:18

Tästäkin oli puhetta mutta Siekkinen sanoi ettei koko lootaa nollaa tällä tavoin.. En sitten tiedä. Nyt on taas pelannu pari päivää ongelmitta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa