T4 1.9TD ABL 1996 Ei käynnisty.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

easy_ac
-
Viestit: 32
Liittynyt: 11.10.2005 19:45

T4 1.9TD ABL 1996 Ei käynnisty.

ViestiKirjoittaja easy_ac » 2.12.2012 14:00

Jepa, eli portteri seisoo pihassa, tehnyt aikasemmin sitä että joutunut sahaamaan että lähtee käyntiin (joskus), joskus käynyt että vaikka sahannut pitkään kylmällä tai lämpimällä, ei ole käynnistynyt, seuraavalla kerralla kuitenkin kun yrittänyt esim seuraavana päivänä/iltana niin lähtenyt käyntiin normaalisti. Nyt starttaa muttei käynnisty, savua ei tule putkesta startatessa, eli ei tule polttoainetta, Hehkuttaessa hehkukiskoon tulee virta, hehkuvalo palaa normaalisti. Sammutus solenoidia en ole pystynyt mittaamaan koska tässä mallissa ilmeisesti jokin ajonesto.... ideoita mistä lähteä etsimään, PA suodatin vaihdettu n 2vk sitten, vika oli olemassa ennen sitä eikä korjaantunut suodattimen vaihdolla... Kiitoksia jo etukäteen.

- hehkut vaihdettu myös n. 2vk sitten.

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 2.12.2012 15:46

Kuulostaisi vahvasti ajoneston vialta. Syöttöpumpun päästä vaan se mötikkä atomeiksi. Lisää informaatiota vaikka tuosta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=120647&highlight=ajonesto Vaikka puhutaan AAZ:sta, niin soveltuu myös ABL:ään.
Viimeksi muokannut htm, 2.12.2012 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 2.12.2012 16:20

Aika yleine vaiva on myös virtalukon pohja

easy_ac
-
Viestit: 32
Liittynyt: 11.10.2005 19:45

ViestiKirjoittaja easy_ac » 2.12.2012 17:56

eli huomenna paikalliseen diesel huoltoon..

easy_ac
-
Viestit: 32
Liittynyt: 11.10.2005 19:45

ViestiKirjoittaja easy_ac » 8.12.2012 11:05

sen verran tuli tuossa testattua, että kun laittaa virrat päälle, tuntuu/kuuluukin pieni napsahdus siinä käynnistyksenesto mötikässä, pitää alkaa etsiä vikaa polttoainelinjasta/suodattimesta vielä kuitenkin.. onko tuossa mitään tyypillisiä paikkoja mistä voisi vetää ilmaa yms... tai miten näkisi parhaiten että antaako se tartatessa ainetta sinne pumpulle ?...

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 8.12.2012 12:15

Helpoimmin ilmaa pääsee suodattimen paluukierron liittimestä, eli siitä suodattimeen painettavasta muoviliittimestä. Joko itse muovikäikäle on rikki tai suodattimen o-rengas on ottanut siipeensä esim. asennusvaiheessa. Monesti kuitenkin lähtee käyntiin, mutta pätkii tai ei ota kierroksia, jos ko. paikasta vetää ilmaa. Koska vanhalla suodattimella on ollut sama ongelma, vaihtaisin sen muovimokkulan. Se maksaa noin kympin.

Polttoaineen tulon startatessa voit tarkistaa löysäämällä yhtä suutinputkea.

easy_ac
-
Viestit: 32
Liittynyt: 11.10.2005 19:45

ViestiKirjoittaja easy_ac » 8.12.2012 16:43

ei ole ajossa vittuillut tuo auto, pelkästään käynnistys vaiheessa, ja joskus kun sahannut niin käynyt alussa muutaman sek huonosti..

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 8.12.2012 16:55

Harvemmin ne autot(kaan) vittuilee, mitä se sitten tarkoittaakin? Puhekielessä nuo vielä jotenkin menettelee, mutta kirjotettuna tuollainen on vähän huono termi. Nykii, pätkii, röpää, tai joku muu kuvaavampi termi olisi ehkä parempi.

easy_ac
-
Viestit: 32
Liittynyt: 11.10.2005 19:45

ViestiKirjoittaja easy_ac » 8.12.2012 18:12

hetkinen, pitänee siis artikuloida korrektimmin...

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 8.12.2012 19:14

"hetkinen, pitänee siis artikuloida korrektimmin..."

En usko kenenkään siitä loukkaantuvan. Uskoisin kyllä, että jossain rajoissa kaikki saa kirjoitella niinku tykkää....


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa