En löytynyt vastausta ongelmaan hakupalvelulla, niin pakko kysyä apua tätäkautta.
Ongelma auto passat 1.9tdi 96kw 4motion 2001. Ajettu 190tkm.
Ongelmana pakoputken joustoelementin jälkeen alkanut turbon vinkuminen.
Vinkuu tyhjäkäynnillä ja loppuu kun kierrokset nostaa noin 1800-1900. Vinkumisen voimakkuus nousee kierrosten mukaan. Auto toimii muuten ihan OK, ei savuta, ei vie öljyä, voimaa tuntuu olevan. Vinkumista ei siis kuulunut ennen jouston vaihtoa. Uusi jousto oli saman kokoinen kun alkuperäinen. Vaihdoin vielä varmuuden vuoksi ja kokeilun kannalta siihen tilalle 2.5 tuumaisen. Hitsattu tigillä juurikaasun kanssa. Ei jäänyt mitään "törsöjä" saumoihin. Vinkuminen jatkuu. Välystä turbossa tuntui poikittain, mutta ei pitkittäin.
Miten voin varmistaa että onko turbo Rikki.
passat tdi 96kw turbo vinkuu
Valvoja: ffp jäsenet
No ahdin vinkuu tyhjäkäynnillä ainaki jos takavaimennin on poistettu.
Mutta jos kierrosten mukaan vinkuu niin sekin voi olla normaalia, riippuu ihan äänestä onko vika vaiko ominaisuus.
En nyt olis huolissani moisesta jos se ääni ei ole mitenkään merkittävästi erillainen kuin tavallinen vihellys mitä monista muistakin kuuluu.. Seuraa toki tilannetta ja mahdollisia muutoksia.
Mutta jos kierrosten mukaan vinkuu niin sekin voi olla normaalia, riippuu ihan äänestä onko vika vaiko ominaisuus.
En nyt olis huolissani moisesta jos se ääni ei ole mitenkään merkittävästi erillainen kuin tavallinen vihellys mitä monista muistakin kuuluu.. Seuraa toki tilannetta ja mahdollisia muutoksia.
Sen verran se vinkuminen huolestuttaa, kun pitäs vaihtaa isompaa autoa alle. Ja tota vinkumista on mahdolliselle ostajalle paha selitellä, ettei ole mitään syytä huoleen.
Normaalia ääni se ei ole. Pari samalla koneella olevaa passattia omistaneena voin sanoa. Ja kun sen vaimokin jo kuulee.
Paljonko vnt:n säätötangon tulisi liikkua. Vikatilaan ahdin ei mene missään vaiheessa, että siivet jotenkin liikkuu. Jos kokeilis MR musle kikkaa.
Ihmetyttää vaan se, miten joustoelementti voi vaikuttaa noihin ääniin???
Normaalia ääni se ei ole. Pari samalla koneella olevaa passattia omistaneena voin sanoa. Ja kun sen vaimokin jo kuulee.
Paljonko vnt:n säätötangon tulisi liikkua. Vikatilaan ahdin ei mene missään vaiheessa, että siivet jotenkin liikkuu. Jos kokeilis MR musle kikkaa.
Ihmetyttää vaan se, miten joustoelementti voi vaikuttaa noihin ääniin???
Eihän siinä VOI olla mitään muuta kuin että remontin aikana on jotain muuttunut: joko pakoputki vuotaa (mahdollisesti jostain muualta kuin korjaamastasi kohtaa), edellinen joustopätkä on vuotanut niin voimakkaasti että se on aiheuttanut erilaisen äänen ja vihellyksen kuulumattomuuden -> putki korjattu niin vislaus kuuluu selvemmin, tai paksumpi joustopätkä jostain syystä aiheuttaa voimakkaamman äänen. Etkö tehnyt _mitään_ muuta kuin paikkasit joustopätkän tuon remontin aikana?
Kyllä se visuaalisesti ainakin oikein jäi. Senhän näkee ihan nätisti alapuolelta. Huomenna yritän saada siivet tarkistettua, jos niissä mitään näkyy mitä ymmärtäisin. Onkohan kukaan käyttänyt konetta ilman pakoputkea?? Kuuluuko siitä silloin ahtimen "vinkuminen"/vihellys tyhjäkäynnillä, vai pelkät pakoäänet?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 32 vierailijaa