Joensuussa tarvitaan apuja - vika korjattu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

notsonew
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.9.2012 9:39

Joensuussa tarvitaan apuja - vika korjattu

ViestiKirjoittaja notsonew » 18.9.2012 17:11

Terve! Uus olen foorumilla, ostin tollasen -02 130 PD Golffin ja edellisen omistajan mukaan antanut vikakoodia 17964 - charge pressure control negative deviation... myös hänen mukaansa n75 venttiili vaihdettu ja konepellin alle katsoen totesin että sieltä oli vaihdettu n18 venttiili eikä sitä ahtopainesäätöventtiiliä. No kävin tänään hakemassa uuden venttiilin ja laitoin kiinni, pitääkö vikakoodit nollata ennen kun lähtee pelittää vai ei? Kuitenkaan nyt ei pelitä eli tehot hukassa..

Silmämääräisesti katsottu että alipaineletkuissa ei reikiä ole, mr muscle käsittely tehty:D vaikkakin ei ehkä kovinkaan onnistuneesti sillä egr-putkea en saanu irti...

Siispä kyselen onko täällä foorumilla joku joensuulainen jolla olis vagcomi, voisin vähän maksaakin kun sais vaan logitettua tuota auton käyttäytymistä ja nollailtuu vikakoodit. Neuvoja kaivataan.

--Entinen Hondamies--
Viimeksi muokannut notsonew, 6.10.2012 17:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 18.9.2012 17:37

Mie pyörin lauantaina Joensuussa. Voidaan silloin vilkaista jos et ole saanut apua ennen sitä.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 20.9.2012 21:22

Tää oli ihan mielenkiintoinen.

Diagnosoin vian ensiksi virheellisesti MAF-anturiin. MAF näytti aivan liian vähän vedossa ja aivan liikaa tyhjäkäynnillä, vaikka EGR:n piti olla käytössä. Anturin vaihto ei kuitenkaan parantanut vetoa.

Seuraavaksi kokeiltiin jumpata siipiä, ahdot ei noussu yhtään. Kokeilin myös vetää jatkuvan alipaineen kellolle, ei nouse ahdot. Vaikuttaa että kellon kalvo on rikki tai turbon siivet jumiutuneet täysin auki.

Tyhjäkäynnin suuret MAF -arvot johtuu varmaan EGR.n toiminnan vaatiman pakopaineen puutteesta. On myös mahdollista, että rikkinäisen kellon aiheuttama alipainevuodon takia EGR -venttiili ei aukea tarpeeksi.

notsonew
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.9.2012 9:39

ViestiKirjoittaja notsonew » 6.10.2012 17:18

jep, eli vika korjattu, turbon alipainekello oli ruosteinen ja täynnä hiekkaa, eli kalvo paskana, ebay kello tilalle ja vola golffi toimii ja ahtaa mutta pieni asia jäi häiritsee, kun matalilla kierroksilla ajelee ja päästää kaasun pois ja sit painaa hiljaa uudestaan niin lähtee vähän nykimällä liikkeelle?? Onko mahdollista että tuossa vaihdon yhteydessä ois menny vähän eri pituiseks kellon varsi vai vaikuttaneeko se tuohon mitenkään?
Kiitokset vastauksista ja JukkaA:lle tuhannet kiitokset diagnosoinnista :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa