Tehot ja väännöt hävis motarilla.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Zombiedigger
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.9.2012 16:58

Tehot ja väännöt hävis motarilla.

ViestiKirjoittaja Zombiedigger » 14.9.2012 17:14

Hei ihmiset! Mulle suht uus tämä turbo systeemi mutta perusidean tiedän kuitenkin. Tänään kävi sillain tossa motarilla että kun kiihdytin täyzii ramppia ylös niin vilkasin ahtopaine mittariin ja siellä näky 1.6bar oisko ollut kolmos tai nelos vaihteella ja sitten vitoselle ja vakkari päälle 120 vauhtia. Sitten jossain vaiheessa piti ottaa lisää vauhtia ja painoin kaasun pohjaan... Painoin uudestaan kaasun pohjaan... Kokeilin vielä kolmannen kerran mutta yhtään mitään ei tapahtunut. Hyvä kun pysyi 120 yllä. Poistuin motarilta ja risteyksistä lähettäessä ei ahtoja tullut eikä mitään muutakaan tapahtunut. Mulla ollut tuo auto about viikon verran ja kun asentelin ahtopainemittaria niin ajotietokoneen luona oli jotain tee-se-itse liittimiä ja sähköjä. Onko toi 1.4-1.6bar ahdot normaalia settiä? Moottori on se 110hp versio.

En kokeillut vielä uudestaan käynnistämistä että lähteekö vika. Voiko moottori olla vikatilassa liian isoista ahdoista? Onko joku venttiili rikki, mitä nyt tuli ongelmasta etittyä.

Tässä tarttisin apuja. :S mahtaako olla kallis homma?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 14.9.2012 19:09

Yliahtaa. Foorumin hakua ja googlea käytit ennen uuden topicin luomista?
Nyt vain odotellaan muskelin voimaa saapuvaksi tähänkin topikkiin.

Zombiedigger
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.9.2012 16:58

ViestiKirjoittaja Zombiedigger » 14.9.2012 20:56

Juu Googletin tossa hieman ja tuli noista seateista sun muista tdi koneista infoa että yleensä nuo ahtamis ongelmat vois johtua jostain rikkinäisestä venttiilistä tai vuotavista alipaineletkuista tai vikatilasta joka johtuu tuosta yliahtamisesta. Tässä koneessahanvoi ahtopaineita nostaa laittamalla vastuksen sinne johdon väliin joka menee ahtopaineiden säätäjälle? Mistähän toi säätäjä löytyy jotta voisin tarkistaa onko tälle koneelle tehty tommosta nostoa?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 15.9.2012 10:22

Afn vakiot ahdot on 0.9-1.0
Selvästi yliahtaa.
Alipaineletkujen tarkistus,n75 voi vaihtaa kokeeksi egr ohjaavan solenoidin kanssa.
Turbo pöydälle ja puhdistus/tarkistus... Tai laita hakuun mr muscle

Zombiedigger
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.9.2012 16:58

Turbo

ViestiKirjoittaja Zombiedigger » 15.9.2012 20:51

Putsasin turbon ja samalla löysin konehuoneesta tehoboksin. Boksissa luki OSO autotechnik sarezt ja sarjanumero merkintöjä. Pohjassa pienen pieni ruuvi jota voi käännellä. Kääntelin ruuvia samalla yhteen suuntaan ja lähdin koeajolle. Ahdot pysyy siinä vakioissa 0.9-1.0 ja turbo ahtaa paljon vapaammin. (ei takeltele) tämä boksi taitaa olla syöttöjen nostoa varten googlaamalla selvis. Samalla kun syötöt nousee niin ahdin ahtaa enemmän. Samalla loppui satunnainen hehkuvalon vilkkuminen joka ilmeni vähintään kerran päivässä. Eli nyt toimii ihan nätisti.

Zombiedigger
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.9.2012 16:58

Tehoboksi

ViestiKirjoittaja Zombiedigger » 15.9.2012 23:45

Nyt sitten kävi näin että kun ahtaa sen 1bar niin paljon laimeemmalta auto tuntuu ja kokeilin nostaa syöttöjä boksista niin ne eivät menneet niin ylös että rupeis vilkuttamaan hehku valoa mutta silti vedon ollessa päällä ja kiihdytettäessä kierrokset töksähtää about 3000 ja sitä ennen puskee komean pilven pihalle. Onko näissä joku fuelcut?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 16.9.2012 9:41

power:-)

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 16.9.2012 11:04

Joillekkin tämä on ilmeisesti pelkkä vitsi mutta muskelillako putsasit?
Kannattaa varautua putsaileen uudemmanki kerran kun ei välttämättä ole pysyvä ratkaisu ainakaan evry modin kanssa.. 13autosta on 3 autoa jouduttu uudelleen käsitteleen omasta toimesta.

Toinen vaihtoehto on tietysti tehdas uusi turbo 590e+työt

Zombiedigger
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.9.2012 16:58

ViestiKirjoittaja Zombiedigger » 17.9.2012 0:41

Muskelilla putsasin ja niin mä tuolta lukasin että ei kauheen pysyvä toimenpide ole mutta mieluummin putsailen kun lähen kokonaan uutta ostamaan. :D Eikä ollut edes paha homma tuo muskeli putsaus. Kiitos muuten vinkistä!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa