Hei ihmiset! Mulle suht uus tämä turbo systeemi mutta perusidean tiedän kuitenkin. Tänään kävi sillain tossa motarilla että kun kiihdytin täyzii ramppia ylös niin vilkasin ahtopaine mittariin ja siellä näky 1.6bar oisko ollut kolmos tai nelos vaihteella ja sitten vitoselle ja vakkari päälle 120 vauhtia. Sitten jossain vaiheessa piti ottaa lisää vauhtia ja painoin kaasun pohjaan... Painoin uudestaan kaasun pohjaan... Kokeilin vielä kolmannen kerran mutta yhtään mitään ei tapahtunut. Hyvä kun pysyi 120 yllä. Poistuin motarilta ja risteyksistä lähettäessä ei ahtoja tullut eikä mitään muutakaan tapahtunut. Mulla ollut tuo auto about viikon verran ja kun asentelin ahtopainemittaria niin ajotietokoneen luona oli jotain tee-se-itse liittimiä ja sähköjä. Onko toi 1.4-1.6bar ahdot normaalia settiä? Moottori on se 110hp versio.
En kokeillut vielä uudestaan käynnistämistä että lähteekö vika. Voiko moottori olla vikatilassa liian isoista ahdoista? Onko joku venttiili rikki, mitä nyt tuli ongelmasta etittyä.
Tässä tarttisin apuja. :S mahtaako olla kallis homma?
Tehot ja väännöt hävis motarilla.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 14.9.2012 16:58
Juu Googletin tossa hieman ja tuli noista seateista sun muista tdi koneista infoa että yleensä nuo ahtamis ongelmat vois johtua jostain rikkinäisestä venttiilistä tai vuotavista alipaineletkuista tai vikatilasta joka johtuu tuosta yliahtamisesta. Tässä koneessahanvoi ahtopaineita nostaa laittamalla vastuksen sinne johdon väliin joka menee ahtopaineiden säätäjälle? Mistähän toi säätäjä löytyy jotta voisin tarkistaa onko tälle koneelle tehty tommosta nostoa?
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 14.9.2012 16:58
Turbo
Putsasin turbon ja samalla löysin konehuoneesta tehoboksin. Boksissa luki OSO autotechnik sarezt ja sarjanumero merkintöjä. Pohjassa pienen pieni ruuvi jota voi käännellä. Kääntelin ruuvia samalla yhteen suuntaan ja lähdin koeajolle. Ahdot pysyy siinä vakioissa 0.9-1.0 ja turbo ahtaa paljon vapaammin. (ei takeltele) tämä boksi taitaa olla syöttöjen nostoa varten googlaamalla selvis. Samalla kun syötöt nousee niin ahdin ahtaa enemmän. Samalla loppui satunnainen hehkuvalon vilkkuminen joka ilmeni vähintään kerran päivässä. Eli nyt toimii ihan nätisti.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 14.9.2012 16:58
Tehoboksi
Nyt sitten kävi näin että kun ahtaa sen 1bar niin paljon laimeemmalta auto tuntuu ja kokeilin nostaa syöttöjä boksista niin ne eivät menneet niin ylös että rupeis vilkuttamaan hehku valoa mutta silti vedon ollessa päällä ja kiihdytettäessä kierrokset töksähtää about 3000 ja sitä ennen puskee komean pilven pihalle. Onko näissä joku fuelcut?
Joillekkin tämä on ilmeisesti pelkkä vitsi mutta muskelillako putsasit?
Kannattaa varautua putsaileen uudemmanki kerran kun ei välttämättä ole pysyvä ratkaisu ainakaan evry modin kanssa.. 13autosta on 3 autoa jouduttu uudelleen käsitteleen omasta toimesta.
Toinen vaihtoehto on tietysti tehdas uusi turbo 590e+työt
Kannattaa varautua putsaileen uudemmanki kerran kun ei välttämättä ole pysyvä ratkaisu ainakaan evry modin kanssa.. 13autosta on 3 autoa jouduttu uudelleen käsitteleen omasta toimesta.
Toinen vaihtoehto on tietysti tehdas uusi turbo 590e+työt
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 14.9.2012 16:58
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa