Moi!
Eli kyseessä Seat Leon 2.0tdi FR vm.08. Miten kestää jos laittaa uuden softan? Alkaako tossa kaksoismassa vp täryttää, vai kestääkö viel softauksen?
Ja mikäs ahdin tässä mallissa on vakiona ja riittääkö mihin tehoihin asti? Entä suuttimet?
Leon Tdi FR-08, softaus?
Valvoja: ffp jäsenet
Käsittääkseni tuossa 125kW Leonissa on Garrett GT1749VC.
GT1749V/VA/VB/VC löytyy niin montaa eri versiota, että kannattaa tutkia ahtimen varaosanumeron perusteella, että mikä siellä sitten loppujen lopuksi onkaan ja mikä sinne käy tilalle.
(esim. GT1749V:tä löytyy 1.9TDI:stä ja 2.0TDI:stä, kiinteällä pakosarjalla ja ilman, poikittais- ja pitkittäismoottorillisia. Lisäksi ko. ahtimen eri variaatiota on käyttänyt mm. BMW, Renault, Volvo, Toyota jne... Eri variaatioita on siis oikeasti aika paljon.)
GT1749V/VA/VB/VC löytyy niin montaa eri versiota, että kannattaa tutkia ahtimen varaosanumeron perusteella, että mikä siellä sitten loppujen lopuksi onkaan ja mikä sinne käy tilalle.
(esim. GT1749V:tä löytyy 1.9TDI:stä ja 2.0TDI:stä, kiinteällä pakosarjalla ja ilman, poikittais- ja pitkittäismoottorillisia. Lisäksi ko. ahtimen eri variaatiota on käyttänyt mm. BMW, Renault, Volvo, Toyota jne... Eri variaatioita on siis oikeasti aika paljon.)
Vauhtipyörä/kytkin kestää, olettaen että ovat ehjiä alunperinkin.
Vakio ahtimella saa ulos sen verran mitä suuttimista tulee ulos löpöä, noin 235/240hv(savutus rupeaa olemaan aika sairasta). Hiukkassuodatin heivattuna tietenkin. Normisoftat kai jossain 200-210hv/400-440nm.
Tuota moottoria on siemensin ohjauksella hieman heikohkoa oikeasti virittää, koska oikeasti toimivia isompia suutinkärkiä ei ole saatavilla. Tsekkien tekemistä Bosio Race 1287 kärjistä jotka sovitettu piezo suuttimeen, ei ole kuulunut ainakaan omiin korviin toimivivaa ratkaisua.
BKD:n boksi+johtosarja+suutinrungot isoilla kärjilla+imusarja ilman läppiä+pikkuhilua, sitten vasta kannattaa miettiä turbon vaihtoa isompaan.
Vakio ahtimella saa ulos sen verran mitä suuttimista tulee ulos löpöä, noin 235/240hv(savutus rupeaa olemaan aika sairasta). Hiukkassuodatin heivattuna tietenkin. Normisoftat kai jossain 200-210hv/400-440nm.
Tuota moottoria on siemensin ohjauksella hieman heikohkoa oikeasti virittää, koska oikeasti toimivia isompia suutinkärkiä ei ole saatavilla. Tsekkien tekemistä Bosio Race 1287 kärjistä jotka sovitettu piezo suuttimeen, ei ole kuulunut ainakaan omiin korviin toimivivaa ratkaisua.
BKD:n boksi+johtosarja+suutinrungot isoilla kärjilla+imusarja ilman läppiä+pikkuhilua, sitten vasta kannattaa miettiä turbon vaihtoa isompaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa