Leon Tdi FR-08, softaus?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

Leon Tdi FR-08, softaus?

ViestiKirjoittaja TDIT » 14.9.2012 15:29

Moi!

Eli kyseessä Seat Leon 2.0tdi FR vm.08. Miten kestää jos laittaa uuden softan? Alkaako tossa kaksoismassa vp täryttää, vai kestääkö viel softauksen?

Ja mikäs ahdin tässä mallissa on vakiona ja riittääkö mihin tehoihin asti? Entä suuttimet?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 14.9.2012 17:40

Kestää sen perusohjelmoinnin ilman sen isompia vaaroja, eli se 140hp---> 170hp tai jos sulla on toi 170hp----> 200hp. Suuttimet nyt ei ainakaan lopu.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 15.9.2012 10:55

Juu, toi 170hv malli. Mikäs ahdin tossa mallissa on vakiona? Sen verran eilen kattelin et garret mut mallista ei sen enempää itellä tietoa.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 23.9.2012 21:06

Onko siis tässä mallissa toi gt1749?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.9.2012 22:02

Käsittääkseni tuossa 125kW Leonissa on Garrett GT1749VC.

GT1749V/VA/VB/VC löytyy niin montaa eri versiota, että kannattaa tutkia ahtimen varaosanumeron perusteella, että mikä siellä sitten loppujen lopuksi onkaan ja mikä sinne käy tilalle.

(esim. GT1749V:tä löytyy 1.9TDI:stä ja 2.0TDI:stä, kiinteällä pakosarjalla ja ilman, poikittais- ja pitkittäismoottorillisia. Lisäksi ko. ahtimen eri variaatiota on käyttänyt mm. BMW, Renault, Volvo, Toyota jne... Eri variaatioita on siis oikeasti aika paljon.)

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 24.9.2012 19:29

Vauhtipyörä/kytkin kestää, olettaen että ovat ehjiä alunperinkin.

Vakio ahtimella saa ulos sen verran mitä suuttimista tulee ulos löpöä, noin 235/240hv(savutus rupeaa olemaan aika sairasta). Hiukkassuodatin heivattuna tietenkin. Normisoftat kai jossain 200-210hv/400-440nm.

Tuota moottoria on siemensin ohjauksella hieman heikohkoa oikeasti virittää, koska oikeasti toimivia isompia suutinkärkiä ei ole saatavilla. Tsekkien tekemistä Bosio Race 1287 kärjistä jotka sovitettu piezo suuttimeen, ei ole kuulunut ainakaan omiin korviin toimivivaa ratkaisua.

BKD:n boksi+johtosarja+suutinrungot isoilla kärjilla+imusarja ilman läppiä+pikkuhilua, sitten vasta kannattaa miettiä turbon vaihtoa isompaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa