Transporter 2,4D jäähdytysjärjestelmän paine
Valvoja: ffp jäsenet
Transporter 2,4D jäähdytysjärjestelmän paine
Onkos tuo nyt normaalia kun tuollaisessa portterissa on vielä vuorokauden seisomisen jälkeen jäähdytysjärjestelmässä painetta. Auto toimii ihan normisti, lämmöt ok. jne. Tiivishän tuo järjestelmä ainakin on, mutta pitäisikö sen jostain päästää noi paineet kuitenkin pois?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Paine kasvaa niin kiehumispiste nousee. Sen takia vuoristossa tulee huonoa teetä kun veden kiehumispiste on alempana :)Mitähän tuo nyt tarkoittaa? Avonaisessa tilassahan nete kiehuu 100 asteessa. Suljetussa tilassa lienee toisin.
Tuntuuko siellä systeemissä olevan paljonkin painetta vuorokauden jälkeen? Varmaankin joka autossa korkki pikkasen pihahtaa kun avaa...
Kyllä tämä nyt haiskahtaa kansivialta. Kerkesin tuolla ajamaan nyt sellaisen 100km. Vettä hävisi sen verran tuolla matkalla, että vesivalo syttyi. Ilmeisesti kannessa on hiushalkeama mikä alkaa vuotamaan kun kone lämpiää. Jäähtyessään tuo halkeama menee umpeen ja järjestelmään jää vielä painetta. Mikäli tiiviste olisi rikki jäähdytysjärjestelmäänhän tulisi heti painetta kun koneen käynnistää. Ulospäinhän se ei tuota nestettä voi vuotaa, koska sillonhan tuola järjestelmässä ei pysyisi paine noin kauan. Lämmöt on koko ajan kuitenkin normaalissa ja flektit toimii normaalisti. Termostaatin asennosta en ole varma onko oikein, siinähän on se reikä, joka kaiketi kuuluisi olla alaspäin. Se ei liene kuitenkaan tuollaista voi aiheuttaa? Pystyykö tuota kansivauriota toteamaan luotettavasti ilman kannen irroitusta?
"Pystyykö tuota kansivauriota toteamaan luotettavasti ilman kannen irroitusta?"
Jotain arvoja/testejä voi tehdä. Nuo vesivalot sekoilee vanhemmissa t4, ei se vaan veden korkeus paisuntasäiliössä kertoo enemmän.
Mikä vuosimalli ja kilometrit mittarissa jos paljon ajettu niin kannen testaus/korjaus tai vaihto ?
Jotain arvoja/testejä voi tehdä. Nuo vesivalot sekoilee vanhemmissa t4, ei se vaan veden korkeus paisuntasäiliössä kertoo enemmän.
Mikä vuosimalli ja kilometrit mittarissa jos paljon ajettu niin kannen testaus/korjaus tai vaihto ?
vm-98 320000 km. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=150783
Alunperin ollut AJA moottori, nyttemin laitettu tuo AJA moottorissa ollut kansi (alakerrassa laakerivurio) -97 mallin AAB moottorin alakertaan. Lohkot, kannet ja kannentiivisteet (paksuuserot huomioitu) näyttää täysin samanlaisilta, joten en usko syyn olevan tuossa, että nuo on sotkettu keskenään. Korjatkoon joku jos olen väärässä. Vesivalo toimii kyllä mielestäni oikein.
Alunperin ollut AJA moottori, nyttemin laitettu tuo AJA moottorissa ollut kansi (alakerrassa laakerivurio) -97 mallin AAB moottorin alakertaan. Lohkot, kannet ja kannentiivisteet (paksuuserot huomioitu) näyttää täysin samanlaisilta, joten en usko syyn olevan tuossa, että nuo on sotkettu keskenään. Korjatkoon joku jos olen väärässä. Vesivalo toimii kyllä mielestäni oikein.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa