90hp 1.9tdi tehot katoaa 3 ja 4v kiihdyttäessä
Valvoja: ffp jäsenet
90hp 1.9tdi tehot katoaa 3 ja 4v kiihdyttäessä
Ongelmana olisi tollanen vm. 2000 1.9 tdi 90heppanen toledo...
3. ja 4. vaihteella ainakin reippaammin kihdyttäessä häviää tehot, ja vika kuittaantuu kun käyttää virrat pois ja takasin...
Mistä lähteä vikaa etsimään?
Turbo on 70tkm sitten vaihdettu...
Ensimmäinen diesel VAG, joten moottorityypistä ei mitään hajua, eikä hirveesti muutenkaan näistä VAG-diiseleistä
3. ja 4. vaihteella ainakin reippaammin kihdyttäessä häviää tehot, ja vika kuittaantuu kun käyttää virrat pois ja takasin...
Mistä lähteä vikaa etsimään?
Turbo on 70tkm sitten vaihdettu...
Ensimmäinen diesel VAG, joten moottorityypistä ei mitään hajua, eikä hirveesti muutenkaan näistä VAG-diiseleistä
Ei se turbossa se vika ole vaan n75 venttiili joka säätelee turbon hukkaporttia/vnt siipiä turbosta riippuen.. joka taas vaikuttaa ahtopaineisiin. ja kun ahtopaineet ylittyy tietyn pisteen yli kone menee vikatilaan joka aihuttaa tehon puutteen. ja käynnistämällä auton uudelleen vika poistuu ja ilmestyy uudelleen kun ahtopaineet taas ylittyy
Tulipellissä (konehuoneen takaseinässä) melkeen keskellä on kaksi magneettiventtiiliä joihin tulee ohuita letkuja, N75 on se kuljettajan puoleinen.
Joko olet saanut moottorityypin selville?
Hukkaportillisella ahtimella on erilainen N75 kuin muuttuvasiipisellä, hukkaporttia ohjataan sen venttiilin kautta ahtopaineella ja muuttuvasiipistä alipaineella.
Joko olet saanut moottorityypin selville?
Hukkaportillisella ahtimella on erilainen N75 kuin muuttuvasiipisellä, hukkaporttia ohjataan sen venttiilin kautta ahtopaineella ja muuttuvasiipistä alipaineella.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=16 ... ht=agr+n75
Aika varmasti se N75 siitä on rikki...
Tuonne ylläolevaan len joskus postannut linkin pierburgin datalehteen, jossa on hyvät ohjeet tarkistamiseen ja myös osanumerot, kannattanee varmistaa nykyisen venttiilin kyljestä se numero, niin saa varmasti oikean. Itselle hommasin varaosaliikkeestä pierburgin numerolla.
Aika varmasti se N75 siitä on rikki...
Tuonne ylläolevaan len joskus postannut linkin pierburgin datalehteen, jossa on hyvät ohjeet tarkistamiseen ja myös osanumerot, kannattanee varmistaa nykyisen venttiilin kyljestä se numero, niin saa varmasti oikean. Itselle hommasin varaosaliikkeestä pierburgin numerolla.
No ekaksi tutkit ahtopaineputket vaikka noin silmämääräisesti. Sitten painetesti, jos ei mitään löydy... Painetestistä löytyy juttua enemmänkin täältä, haulla löytää.
MAF on turbon imuputkessa, ilmanputsarikotelon kupeessa. Ehjäksi/rikkinäiseksi toteaminen a) vikakoodit lukemalla b) logaamalla arvot c) ajamalla MAFin piuha irti koeajolenkki.
Kotikonstein helpoin lienee tuo koeajolenkki MAFin piuha irroitettuna. Jos toimii paremmin, kun piuha on irrallaan, on vika 99% varmasti MAFissa.
MAF on turbon imuputkessa, ilmanputsarikotelon kupeessa. Ehjäksi/rikkinäiseksi toteaminen a) vikakoodit lukemalla b) logaamalla arvot c) ajamalla MAFin piuha irti koeajolenkki.
Kotikonstein helpoin lienee tuo koeajolenkki MAFin piuha irroitettuna. Jos toimii paremmin, kun piuha on irrallaan, on vika 99% varmasti MAFissa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa