VW Passat -03 1.9TDI, Emissions workshop

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jukkaakkuj
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.6.2010 16:58

VW Passat -03 1.9TDI, Emissions workshop

ViestiKirjoittaja jukkaakkuj » 20.8.2012 16:09

Jaa a... Perjantaina löi tuommoisen tekstin tauluun ja keltaisen moottorivika-valon palamaan mittaristoon.
En ole huomannut mitään muutosta ajettaessa. Tehot ei ole hävinnyt niinkuin joillakin tuntuu olleen.
Olisiko hyviä vinkkejä näin etukäteen kun ei millään malttais odottaa huomiseen ennenkuin saa piuhaa autoon kiinni.

Uskaltaako tuolla ajella huoletta?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.8.2012 16:38

Vinkki on että vikakoodi kertoo mikä sitä harmittaa. Jos moottorin käytös tuntuu olevan entisensä niin ajele rauhassa kohtuullisia matkoja.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 20.8.2012 17:22

Ilman vikakoodien lukua on aika hakuammuntaa, mutta 90% tapauksista tuo johtuu EGR:stä, eikä vaikuta auton toimintaan sen kummemmin.

jukkaakkuj
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.6.2010 16:58

ViestiKirjoittaja jukkaakkuj » 22.8.2012 17:48

EGR System
Regulation Range
Exceeded : P3130
---------------------
Static - No define

Mikä säätöalue on ylitetty? Tulipahan vielä vahingossa poistettua tuo vikakoodi auton muistista, aiheutuuko harmia vai lyökö sen uudestaan jos havaitsee aikasempaa?

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 23.8.2012 9:43

Tulee takaisin jos on ns. oikea vika.

EGR:n säätöalue on ylitetty, eli todennäköisesti venttiili alkaa olla tukossa tai jumii.

jukkaakkuj
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.6.2010 16:58

ViestiKirjoittaja jukkaakkuj » 23.8.2012 9:53

Aaa... Kiitos! Palikka irti ja putsaukseen.

edit. Jep eli ilmoitus tuli vielä kertaalleen ennenkuin pääsin putsaamaan EGR:ää. Nyt se on putsattu
mutta ei ollut kyllä niin pahan näköinen kuin jotain kuvia netistä nähnyt. Nyt se on kylläkin puhdas.

Testilenkillä huomasin kuitenkin jotain uutta. 3.vaihteella 60km/h kiihdytys 100km/h niin puskee kyllä semmoista
savua että hyvä kun taakse näkee(hieman liioiteltu). Pihassa huomasin moottorin käydessä EGR:n seudulta
suhinaa. EGR:n takaa oli lyhyt letku hapristunut kummastakin päästä nyt se on uusittu, saa nähä vaikuttaako
mitään.

jukkaakkuj
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.6.2010 16:58

ViestiKirjoittaja jukkaakkuj » 24.8.2012 22:56

Ei auttanut EGR:n puhdistus. Vikavalo plinkahti tauluun taasen :D

Vikakoodin lukulaitteella löysin jotakin kautta seuraavaa. EGR Flow Insufficient.
Mitä sitä putsais seuraavaksi? Maanantaina saan imusarjan tiivisteen niin silloin
ajattelin sen tiskata. Onko jotain muuta mihin kannattaa kiinnittää huomiota.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 25.8.2012 1:31

Kone tosta herjaa kun ei tarpeeks kierrätä.
Ohjelmalla vaan pois koko roska kiusaamasta.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 25.8.2012 12:16

Eli Suomeksi: se sun EGR on todennäköisesti rikki, siksi se sitä herjailee.

jukkaakkuj
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.6.2010 16:58

ViestiKirjoittaja jukkaakkuj » 25.8.2012 12:48

Ja sitten selkokielellä miten sen saa koodailtua pois päiviltä?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 25.8.2012 13:13

Siellä mistä saa softauksia saa yleensä ohjelmoituu egr poies.
Ei tietoo hinnoista.

Tai sitten ostaa uus egr mikä ei ehkä ole kovin järkevää mutta ei harvinaistakaan.
Mutta voiskohan vika olla silti egr ohjaavassa solenoidissakin..

jukkaakkuj
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.6.2010 16:58

ViestiKirjoittaja jukkaakkuj » 25.8.2012 22:10

Onko tuo ohjaava solenoidi N75?

edit. vai n18


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa