Tervehdys
Moniurahihnan kiristin vaikuttaisi olevan tyhjäkäynnillä esiintyvän kitinän ja pärinän aiheuttaja, olisiko jollain tietoa saako sen vaihdettua ilman, että keulaa tarvitsisi purkaa enempää? Vai onnistuuko, jos irrottaa viskon ja siirtää sitä muutaman sentin eteenpäin jäähdytintä vasten?
AVF (TDI Passat) moniurahihnan kiristin
Valvoja: ffp jäsenet
Saa sen mielestäni sieltä välistäkin pois, tosin aika ahdas väli kyllä on. Mitä sitten tulee tuohon "pärinään" mistä mainittit, niin heiluuko tämä moniurahihna myös selvästi kun kone käynnis, eli tekee useamman sentin liikettä ja kiristin sitten heiluu kans voimakkaasti? Meinaan kuvastaisi äkkiseltään, että laturin vapaapyörä on jumissa. Se aiheuttaa juurikin tuon efektin. Hihna hakkaa useamman sentin liikettä ja autossa tuntuu pärräävän joka paikka ja syynä on tosiaan laturinvapaapyörän jumittaminen.
Omasta mennyt jo kaksi vapaapyörää laturista viimeisen 60tkm aikana.
Vartin operaatio kun tuon testaa onnistuuko se kiristäjän vaihto ilman kummempaa purkua. 19mm lenkillä kääntää kiristäjäjää ja vapauttaa hihnan pyöriltä, sitten laturin alarungosta menee läpi viskoon kuusiokolokannalla oleva ruuvi, avaa sen ja ottaa viskon pois, sen jälkeen saa laturin suoraa pois. Tämän tekee helposti vartissa, sitten näkeekin jo kiristäjän hyvin.
Omasta mennyt jo kaksi vapaapyörää laturista viimeisen 60tkm aikana.
Vartin operaatio kun tuon testaa onnistuuko se kiristäjän vaihto ilman kummempaa purkua. 19mm lenkillä kääntää kiristäjäjää ja vapauttaa hihnan pyöriltä, sitten laturin alarungosta menee läpi viskoon kuusiokolokannalla oleva ruuvi, avaa sen ja ottaa viskon pois, sen jälkeen saa laturin suoraa pois. Tämän tekee helposti vartissa, sitten näkeekin jo kiristäjän hyvin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa