golf jakopää

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Eeepeli
-
Viestit: 32
Liittynyt: 13.4.2012 16:16

golf jakopää

ViestiKirjoittaja Eeepeli » 11.8.2012 18:01

kertokkeepas, golfin jakopäänhihnan vaihtoväli on 90tkm ja pasahti 70tkm:sä poikki ilmeisesti, tai kiristin petti. auto ollut mulla vuoden ja kiinostais tietää mitä tehdä tässä tilanteessa... mitä kokemuksia muilla kohtalotovereilla, onko iso remontti? taitaa melkein joka tapauksessa kannen aukasu olla edessä..`?ei taida olla ensimmäinen katkennu vw:n jakop. hihna....?

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 11.8.2012 18:09

Hommaa suosiolla toisen koneen tai tehdä kansiremppa uusia muutamat venttiilit,nostajat ja tarkistaa ettei kiertokanget ole mutkalla.
Onhan näitä katkennu niinkin että joutunu vaan vaihtamaan muutaman nostajan ja remmin.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 12.8.2012 11:02

kaverilla mennyt 2*1,9 110tdi koneessa. Toisella vielä reilussa vauhdissa motarilla. Uus hihna ja kovaa ajoa. Ikinä ei ole mitään venoja ym... mennyt solmuun.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 12.8.2012 13:23

Kaverilla meni ~80 vauhdista remmi/ kiristäjä. noin 3000tkm jakopään vahdon jälkeen, otettiin kansi käteen ja 3 vai 4 venaa menny solmuun + parit nostajat sekä nokassa jälki.
Kansi koneistukseen jossa laittoivat uudet venttiilit, nostajat sekä hitsasivat nokan..
500e makso koko homma, moottorina 1.9Tdi ALH

Eeepeli
-
Viestit: 32
Liittynyt: 13.4.2012 16:16

ViestiKirjoittaja Eeepeli » 15.8.2012 18:38

Joo jakopäänhihna on poikki kun ei näkyny ees koppaa aukastaessa... Pitää varmaan kansikin käyttää auki, tuskin niin hyvä tuuri on ettei mitään oo paskaksi menny. Tuleeko halvemmaksi ostaa uusi kansi vai kunnostaa vanha? voiko venat ottaa mäntiin kiinni?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 15.8.2012 19:13

Edellinen jakohihnaremontti tehty väärin, muuten ei hihna katkea noilla kilometreillä. Tokihan perus öljynvaihtohuoltoon kuuluu aina hihnan kunnon tarkistaminen, mielummin useamminkin.

Venat ottaa mäntiin kiinni aina_ kun hihna katkeaa. Vähintään nostajat on rikki, yleensä myös venttiilit ja nokkakin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa