Passat 81kw Käyntiongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Dassis
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.8.2012 23:08

Passat 81kw Käyntiongelma

ViestiKirjoittaja Dassis » 7.8.2012 23:15

Elikkäs auto vm-97 tdi 81kw ja ajettu 547tkm. Ongelmana on että auto käy ja kukkuu mielettömän hyvin kunnes kierroksen käy yli 4200 . Lähtee käyntiin, pystyy ajamaan, on tehoja Mutta kun vaikka paikallaan käyttää kierroksia yli 4000 savuttaa sinistä ja haisee dieseli ja reilusti sekä kuulostaa kuin kävisi kolmella pytyllä mutta kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen taas toimii kunnse käyttää kierrokset korkealla. Suuttimet putsattu ja letkut katsottu. Mitä avuksi???

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 8.8.2012 4:20

Ahtimen ja ilmamäärämittarin suunnilta voi olla seuraavaksi hyvä tutkailla...
Onko vikakoodeja katsottu?
Ahtopainemittaria?

Eli siis tarvisi tarkempaa tietoa mitä koneessa tapahtuu, tai ei tapahdu, että viasta saa selkoa ilman ylimääräisiä osien vaihtoja.

JUUeikunn
-
Viestit: 82
Liittynyt: 17.9.2007 9:42

ViestiKirjoittaja JUUeikunn » 8.8.2012 7:30

Oisko noilla kilsoilla jo venttiilijouset lerpsahtanu senverran että mahdollinen isompi pakopaine (siivet jumittaa) jättäis jonkun tai useamman venttiilin raolleen hetkeksi. Korjaantuuko tilanne itsestään jos antaa auton käydä 15-30 sekuntia tyhjää tuon vian jälkeen ?

A

HEHT
-
Viestit: 167
Liittynyt: 30.8.2010 21:03

ViestiKirjoittaja HEHT » 8.8.2012 15:00

koitappa myös tähän sitä peruskikkaa että otat irti turbon alipainekellolta letkun (joka tulee n75 venalta) ja sitten koitat tätä ryntäytystä. Jos toimii mielestäsi "paremmin" niin pakopaineet testiin ja seuraavaksi ahtimen vnt tankoa rukkaamaan / ahdinta vaihtamaan

Dassis
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.8.2012 23:08

ViestiKirjoittaja Dassis » 8.8.2012 16:11

Eli siis autoon juuri vaihdettu isompi ahdin sekä välijäähdytin mutta sama vika ilmeni jo ennen näiden osien vaihtoa joten vika ei voi olla ahtimessa. Ahtopaineet nousee paikallaan huudattaessa 1.2-1.4 baariin. Vikakoodin luvussa en ole käyttänyt koska autolla ei saa ajaa. Voisiko mitään vikaa olla jakajanpumpussa. Vika ei lopu itsestään, ainoastaan käyttämällä sammuksissa.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 8.8.2012 16:42

Jostain syystä se siis menee vikatilaan.. ja melkein koodien luvulla sitä olisi alettava selvittämään, muuten menee aikalailla arpomiseksi.
Eiköhän täältä foorumiltakin mahtaisi apuja löytyä asiaan.. eikä ne tarvikemallin piuhat vag-comin käyttöön niin montaa euroa maksa.. on hyvä olla olemassa :)
(mulla tuli maksamaan noin 20e piuha ja rekisteröimätön ohjelma huutonetistä)

Dassis
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.8.2012 23:08

ViestiKirjoittaja Dassis » 8.8.2012 16:52

Joo pitänee yrittää hommata jostain se piuha ja katsoa mitä se sillä ohjelmalla sanoo.

Dassis
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.8.2012 23:08

ViestiKirjoittaja Dassis » 8.8.2012 21:20

Ei löytynyt vikakoodilla mitään vikaa.. Mistä apua?!

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 8.8.2012 23:46

Onko se nykyinen ahdin uusi ja laatupeli sekä säätö tarkistettu?
Kokeilitko ottaa sen alipaineletkun irti? vaikuttiko mitään...

Onhan noiden uusienkin ahtimien kanssa ollut ongelmia.. tässä loppukesän aikana on muutamaa tapausta täälläkin ratkottu, kannattaa ne lukea läpi jos vaikka auttaisi :)

HEHT
-
Viestit: 167
Liittynyt: 30.8.2010 21:03

ViestiKirjoittaja HEHT » 9.8.2012 1:01

+ et paikallaan huudattaessa 1.2-1.4 bar kuulostaa todella kovalta lukemalta. Kannattanee varmaan tarkistaa n75 venttiilin kunto?

Dassis
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.8.2012 23:08

ViestiKirjoittaja Dassis » 9.8.2012 21:00

Venttiili tarkistettu ja toimii oikein. Letkua käytetty pois ja kaikki ok.
Paineet kuuluu noussa paikallaan huudattaessa noin 0.9-1.2 ja se nousee 4200 kierroksilla 1 bar. Turbo on huollettu ja tarkistettu. Teki saman ongelman vakio osillakin.

Voisiko olla jokin jako hieman pielessä? Jos voi niin miksi se käy heti kunnolla kun on käyttäny sammuksissa?

HEHT
-
Viestit: 167
Liittynyt: 30.8.2010 21:03

ViestiKirjoittaja HEHT » 23.8.2012 17:42

Ongelma on nyt siellä turbon ohjauksessa. Pakopaineet nousee liian korkeiksi kuin myös ahtopaine. Mistä olet mitannut ahtopaineen? ihan oikealla mittarilla? Turha sinne jakopäähän katsoa.. Oletko varma ettei ole alipainevuotoa? Mittaa alipaineet letkulta.. Searchilla löytyy tästä tietoa miten,

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=164378 tuossa minun vanhasta autosta lottoarvonta, siellä on tosi paljon kikkoja näitten ongelmien ratkaisussa. konehan sulla on identtinen kuten myös samoiten päin keulilla.

Dassis
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.8.2012 23:08

ViestiKirjoittaja Dassis » 29.8.2012 19:11

Ei pitäisi olla turbon ohjauksessa mitään vikaa eikä myöskään ole vuotoja missään.

Pumppu vaihdettu mutta ei auttanut , passattiin juuri vaihdettu gt2052 turbo mutta samat oireet oli jo vakio turbolla. Ahtoja kokeiltu siten että ne käy paikallaan huudataessa jo 1.5 bar sekä paikallaan 0.8 bar eikä mitään eroa kuinka korkealla ne käy. Ahtopaineet mitattu imusarjan vierestä ahtoputkesta. En keksi enään miään mitä katsoa?! Eikä myöskään tule vikakoodeja.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa