Polo 1.4 TDI täristää ja savuttaa käynnistäessä, missä vika?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

hmpniemi
-
Viestit: 15
Liittynyt: 11.6.2009 15:18

Polo 1.4 TDI täristää ja savuttaa käynnistäessä, missä vika?

ViestiKirjoittaja hmpniemi » 29.5.2012 14:26

Auto lähtee käyntii melko vaivalloisesti ja, kun se lähtee niin kuulostaa kun kävisi hetken kahdella pytyllä (3 pyttyinen auto). Savutus on melkoinen, ei nyt ihan valkoista tai sinistä savua.. harmaata.

Laakkosella epäilivät heti hehkutulppia, Kerroin, että hehkut on vaihdettu niin epäilivät saako tulpat virtasta ollenkaan.

Mitähän tässä seuraavaksi lähtisi arpomaan?


Tähän mennessä vaihdettua:

-Hehkut
-Polttoainesuodatin

Mielessä käynyt myös seuraava vaihtoehdot:

-Tandempumppu piiputtaa
-Joku anturi paskana

Jos joltain löytyy infoa tai hyviä arvauksia, niin kaikki apu on tervetullutta. Kiitos
Viimeksi muokannut hmpniemi, 7.6.2012 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 29.5.2012 21:15

Tuskimpa nyt hehkutus vaikuttaa käyntiin lähtöön. Kannataa katsoa auton vikadiagnostiikkaa ja sitä kautta lähteä purkamaan ongelmaa. Todennökäisesti suutin tai sen johtosatsi on rikki...

hmpniemi
-
Viestit: 15
Liittynyt: 11.6.2009 15:18

ViestiKirjoittaja hmpniemi » 30.5.2012 11:50

nyt lätkähti keltanen moottorinvarotusvalo kojetauluu, täytyy käyttää piuhan päässä..

hmpniemi
-
Viestit: 15
Liittynyt: 11.6.2009 15:18

ViestiKirjoittaja hmpniemi » 4.6.2012 10:28

Vikakoodiksi antoi: Polttonesteen lämpötila-anturi, kenelläkään kokemusta voiko todellakin vaikuttaa em. tavalla?

Toisaalta, eikös tuo ole yksi anturi, jonka parametrien perusteella määräytyy ruiskutuksen määrä?

Noin kolmen kilometrin ajon jälkeen anturi näytti 59 C, ulkona oli noin 16 astetta lämmintä. Anturihan siis sijaitsee nokan vieressä, tandempumpun kupeessa.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 4.6.2012 11:26

Jos masiina pumppusuuttmilla niin polttoaineen lämpötila-anturi vaikuttaa suoraan syöttöjen määrään. Mitä kuumempaa löpö niin sitä enemmän syöttöjä.
Kokeile miten toimii jos lämpötila-anturin piuhan nappaa irti, luulisi menevän varaohjelmalla silloin.
59c noin lyhkäsen ajon jälkeen kuulostaa kyllä aika kuumalta lämpötilalta....

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 4.6.2012 18:17

onko autossa evry- eli "tehoboksia"? se muuttaa juuri polttoaineen lämpötilatietoa

hmpniemi
-
Viestit: 15
Liittynyt: 11.6.2009 15:18

ViestiKirjoittaja hmpniemi » 7.6.2012 12:55

+ 1 suutin paskana.

ei ole tehoboksia, mutta katsotaan muuttuukö käytös mitenkään, kun suutinsatsi menee vaihtoon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa