T5 ja pari kysymystä.. Apuja kaivataan

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

T5 ja pari kysymystä.. Apuja kaivataan

ViestiKirjoittaja peeki » 18.5.2012 0:58

Onko joku teistä laittanut siihen tehoikkaimpaan? malliin uutta ohjelmaa tai peräti isompaa ahdinta? Kyseessä 2.5TDI ja oliko se karvan verran yli 170 heppaa vakiona.

Tuommoinen kulkine olisi kiikarissa ja tietysti nälkä kasvaa sitten syödessä...

Onko monella ollut ongelmaa koneen/kannen tai laatikon kanssa. Joistain suutin/kansiongelmista muistaisin lukeneeni joskus..
Viimeksi muokannut peeki, 26.5.2012 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 18.5.2012 6:51


peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 20.5.2012 23:19

Mistähän saisi edullisesti axe moottorin. Varaosahaku pyytää koneesta aivan järjettömiä summia... Saksan eaystakin koitin katsella. Ostin tuon käyntivikaisena ja viikolla pääsee tutkimaan mikä on vikana. Lupaa lähteä käyntiin mutta savuttaa valkoista kuulemma. Oisko kansipahvi, vesipumppu tms mennyt. Vesipumppuhan on noissa lukemani mukaan 100 tkm jälkeen kypsä ja sekoittaa vedet ja öljyt sekaisin. Nokkavikaakin on noissa vissiin ollut..? Myöskin suuttimien reiät kannessa vissiin heikko kohta?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 21.5.2012 22:23

Osta AXD ja laitat sitten siihen ihan oikean ahtimen suoraan niin ei mene rahat hukkaan.

Kansi/nokkaoperaatiot tehty useisiin yli 300tkm ajettuihin, öljyt kun vaihtaa 10tkm välein niin auttaa todella paljon.

Laatikko kestää väärinkäyttöä testatusti ja todella pitkään, samoin alakerta.

Pakoventtiileistä ja vauhtipyörästä ei voi taas sanoa samaa.

Pumppusuuttimen O-renkaat, löpösuotimen yksisuuntaventtiilit ja tandem pumppu tulisi nyt äkkiseltään mieleen tuohon savutukseen. Jos hehkut ovat ehjät siis.

340heppaa tulee suht' suhteellisesti, mutta sitten kun 400 lähestyy tulee sellainen kilpa-auto efekt,i että vanha tonni ja heppa..

Ostat vaan (esim. 2007) chevy vanin, sillä voi aloittaa vähän ylempää kuin mihin portteri jää ja palikkaa saa rapakon takaa puoli-ilmaiseksi.

Kuluttaa saman satasella kuin 4motion on aivan kamala ajaa, mutta kun komentaa niin aijai.. yli 1400nm pakussa on vaan oikeasti mieltä lämmittävää.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 21.5.2012 23:43

Miksi axd? meneekö ihan suoraan vaihtamalla noin niinkuin sähköjen ym puolesta, peruskone taitaa olla aika lailla sama..?

Miten tuon tandempumpun voi kotikonstein tarkistaa? Auto on luultavasti juuri saapunut vaasaan, tuttava haki sen mulle tuolta yli 300 km päästä. Huomenna sitten pääsee vikakoodien lukuun ja akun lataukseen. Tuli taas kerran ostettua sika säkissä; halvalla kun sai. Kyseessä on vanha poliisiauto ja tarkoitus rekisteröidä se retkeilyautoksi niin saa muksutkin kyytiin. Oletteko joutuneet ottamaan sen väliseinän pois jotta saisi rek retkeilyautoksi?
Väriksi jossain vaiheessa toffee brown. Nyt vaan pitää myydä nuo 2 vanhempaa caravelleä, myynnissä tuolla myynti- ilmoitusten puolella jos jotain kiinnostaa...

Tuo okt rakentaminen vain häiritsee autoharrastamista, ehkä parin kuukauden päästä on aikaa autollekin.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 23.5.2012 0:08

Apuja kaivataan... En saa testerillä yhteyttä autoon. Onko mulla väärä muistikuva vai oliko niin että jos stereoiden kaapeleita on katkottu niin testerillä ei saa yhteyttä autoon? Tämähän on vanha poliisiauto ja joku joka on sellaisen joskus ostanut niin tietää minkä näköinen katkottujen piuhojen kokonaisuus on steroiden paikalla.

Yritin käynnistää autoa mutta vain pientä lupausta mutta ei kähde käyntiin. Nafta kylläkin haisee. Olisi ollut kiva päästä lukemaan vikakoodit niin olisi voinut päästä jyvälle miksei lähde käyntiin.

Eli jos jollain on ollut vastaavia ongelmia niin kertokaa missä vika oli.

Sitten jos jollain olisi linkki sulakkeiden "kaaviosta" eli mihin mikäkin sulake kuuluu. Ainoat paperit mitä auton mukana tuli oli kauppakirja ja rekisteriote.

Ja jos joku foorumilainen vaasan seudulta (miksei kauempaakin) haluaa tulla selvittämään vikaa miksei lähde käyntiin niin ottaa yhteyttä, ilmaiseksi ei tarvitse ruuvata.

Nikke L
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.3.2007 22:10

ViestiKirjoittaja Nikke L » 23.5.2012 10:16

http://www.vwwatercooled.org.au/forums/ ... 64343.html

Tuolta löytyy sulakkeiden tietoja.

Toi vikakoodien luku/radio ongelma oli muistaakseni niin, että jos asennettu jälkiasennusradio, ja jätetty can väylän piuha kiinni. niin ei homma toiminu

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 23.5.2012 12:11

sain yhteyden ja seuraava vikakoodi tuli: 16705 p0321

rosstec sanoo seuraavaa:

(mikähän anturi pitää vaihtaa ja ja jos jollain on kuva sijainnista niin kiva. Ei kai kaikkia 3 anturia tarvitse vaihtaa. Vag numerokin olisi kiva

16705/P0321/000801 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
Possible Symptoms
Engine shuts off
Engine doesn't start
Speedometer inoperative
Glow Plug Indicator Lamp (K29) flashes
Possible Causes
Engine Speed Sensor (G28) loose
Engine Speed Sensor (G28) faulty
Possible Solutions
Check Engine Speed Sensor (G28)
Special Notes
The Engine Speed Sensor (G28) is also used as a reference sensor for the crankshaft position and correlates with the Camshaft Position Sensor Bank 1 (G40) and Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163).
When an engine will not start due to mechanical timing or spark/fuel related issues it is not uncommon to set G28/G40/G163 fault codes. The basics should be checked if this code returns after extended craning and a no-start with a new sensor installed.
When found in a VW Golf/Jetta (1J/9M) or Audi A3 (8L) with 1.9l TDI-PD (AXR), check TPI 2007067 which explains issues with electro magnetic interference. A modification to the wiring will fix this problem, extensive details can be found in the named TPI. Even though this TPI was originally released for VW Golf/Jetta (1J/9M), a customer of ours came across the same issue on an Audi A3 (8L).
When found in a 2004 VW Golf, Jetta, or New Beetle with 1.9l TDI-PD (BEW), check for TSB 2010461 (01-07-45 formerly 97-05-03) or 201463 (01-07-44 formerly 97-05-04) calling for a flash update to the ECU and a secondary ground installation.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 23.5.2012 12:14

Nikke L: kuinka saan tuon printattua?

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 23.5.2012 14:02

vw osa numero: 070907319. Tietäisikö joku mistä saisi edullisemmin kuin käyttöautolta?

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 24.5.2012 7:38

vw osa numero: 070907319. Tietäisikö joku mistä saisi edullisemmin kuin käyttöautolta?


Tuolta n. 98eur

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 25.5.2012 17:23

Aivan hvtin hankalassa paikassa... Paljonko muut ovat joutuneet irrottelemaan osia ennenkuin anturin saa vaihdettua?

Voisko joku kattoo elsasta, eikö siellä ole ohjeet?

Nikke L
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.3.2007 22:10

ViestiKirjoittaja Nikke L » 26.5.2012 8:57

En tiedä printtauksesta, kuinka onnistuu tuolta sivulta, mutta tossa toinen linkki, missä on kuvat sulakerasian kannessa olevista lätkistä. Kuvat voi tulostella ja napata vaikka hanskalokeroon

http://www.vwwatercooled.org.au/forums/ ... 32995.html


Tuolla on muutakin infoa T5 mallista

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 26.5.2012 21:29

Apuja kaivataan...

Tuon anturin vaihto ei auttanut asiaa eikä vikakoodeja ole. Startatessa vähän niinkuin lupaa mutta ei kuitenkaan... Haisee naftalle, savuakin muodostuu, mikä avuksi?

Olisi kiva saada auto käyntiin ja leimalle.

Tähän mennessä uusittua: tuo g28 kampiakselin asentoanturi ja akku.

Mistä lähteä selvittämään vikaa? Kuinka olette ko laitteesta mitanneet puristuspaineita; suuttimen reijästä kenties?

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 26.5.2012 22:34

Uskaltaisiko käyttää starttispraytä? Yhden koneen olen rikkonut nuorena poikana starttispreillä...

Mites suuttimet? Voiko väljät o-renkaat aiheuttaa tätä käyntinnlähtemisongelmaa?

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 27.5.2012 0:11

Toimiiko siirtopumppu tankissa? Suuttimet saat mitattua yleismittarilla. O-renkaat jos vuotaa , niin on todella huono lähtemään käyntiin.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 28.5.2012 8:31

mikä on AXE ja AXD moottorin ero? Postiautosta saisi ehkä edullisimmin moottorin...sopiiko manuaaliaskin perään vain vaihtamalla vauhtipyörän omasta, nuo postiautot kun ovat automaatteja..

Pitääkö testerillä tehdä jotain kikkakolmosia kun vaihtaa moottorin?

mikä suuttimien arvo pitää olla kun yleismittarilla mittaa?

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 28.5.2012 11:24

Mittaat vastuksen suuttimen liittimistä runkoon , jos on yhteys niin suutin o viallinen.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 28.5.2012 23:06

Mittasin venttiilikopan oikealla puolella olevasta liittimestä, pitäis olla suuttimien liitin? Eli naaraspuolen liittimistä ei ole yhteyttä runkoon, koiraspuolelta 2 tai 3 kpl on yhteydessä maahan. Eli taitaa olla suuttimet jotka aiheuttavat ettei lähde käyntiin. Lupaa samalla tavalla vaikka liitin on irti ja tämän selitän sillä että joku suutin kusee läpi vaikka liitin on irti eli ei sähköistä käskyä. Eikös se olekin niin että vaikka 1 suutin on oikosulussa niin kone ei lähde käyntiin?

Sitten konkareille: mikä ero on axd ja axe moottoreiden suuttimilla? Nettivaraosassa kun olisi myynnissä tuon heikompitehoisen eli axd: n suuttimet myynnissä.. Ja tarjota saa jos jollain on axe: n suuttimet ylimääräisenä, tuskimpa mutta voihan sitä aina toivoa...

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 6.6.2012 23:56

Nyt tarvitaan tietoa:

Miten suuri ero on axe ja axd koneella? Kaiken tiedustelun jälkeen on käynyt ilmi että tuo auto jonka ostin on myyty moottorivaurioisena a puristuksia puuttuu useammasta sylinteristä. No postiautoja puretaan paljon ja niissä on tuo mopompi axd kone. Omassani on tuo tehokkaampi axe kone. Miten paljon eroavat toisistaan, onko vain ohjelma, ahdin ja suuttimet erona? Jos ottaisi omasta koneesta ahtimen, suuttimet niin olisiko lähellä orginaali 174 hv? Nuo axe moottorit tuntuvat olevan ylihintaisia ja harvemmin myynnissä olevia. Tuota axd konettalöytyisi helpommin ja esim nettivaraosassa myynnissä yhdellä firmalla useita vanhoja postiautoja osina... Vaikka ne ovatkin automaatista niin eikös se menekin vauhtipyörän vaihtamalla manuaaliaskiinkin?

Kiitos jo etukäteen..

azibi
-
Viestit: 173
Liittynyt: 18.5.2007 9:24

ViestiKirjoittaja azibi » 7.6.2012 18:57

Neljästä sylinteristäkö puuttuu puristukset? Ootko purkanu moottoria ja tsekannu onko kanget kans mutkalla?

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 7.6.2012 22:26

En ole purkanut, tieto tuli laakkoselta, tekniikkakeskus on huollattanut auton siellä.

Hakusessa onkin tieto sopiiko ja saako 174hp ton axd koneen axen turbolla ja suuttimilla?

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 15.6.2012 22:42

Tietäisikö joku nyt tuon 130 heppasen ja 174 heppasen erot? Jos postiautosta ostaisi koneen, omasta koneesta ahdin ja suuttimet? Onko muuten sama perusmoottori?

Nikke L
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.3.2007 22:10

ViestiKirjoittaja Nikke L » 16.6.2012 1:59

On, erona on turbon koko ja suuttimien koko, sekä tietysti softa. Perusmoottori on sama. tämä on tieto on peräisin tutulta joka on ollut VW:llä töissä

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 16.6.2012 22:43

Pitää ruveta etsimään sitten axd konetta, niitä on postin käyttämissä t5:ssa ja niitä on aika paljon purettu automaattilaatikon antauduttua. Onko tuossakin kuten ennenvanhaan vain vaihtaa vauhtipyörä omasta koneesta? Omanihan on manuaalilaatikolla..

Jos otan turbon ja suuttimet vanhasta axe koneesta axd koneeseen niin silloinhan sen pitäisi tuottaa tuo 174hv? Onko mitään koodaushommia tiedossa kun vaihtaa tuon koneen? Kaiken järjen mukaan ei pitäisi olla mutta kysytään nyt silti. Ahtimen ajattelin lähettää finturbolle päivitykseen vai oisko edullisempaa/ järkevämpää ostaa uusi?

Suuttimia saa englannista paljon halvemmalla kuin suomesta? Joten ajattelin nekin vaihtaa jos vaikka tuo konerikko olisi suuttimien ansiota? Halpaa se ei ole mutta ei ole halpaa vaihtaa konettakaan...

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 15.8.2012 11:24

Kuka suomessa testaa noita pumppusuuttimia ja mihin hintaan?

azibi
-
Viestit: 173
Liittynyt: 18.5.2007 9:24

ViestiKirjoittaja azibi » 16.8.2012 15:29

Tammerdiesel ainakin testaa ja hinta muistaakseni vajaa 100€/suutin eli aika kallista lystiä..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa