Vento diesel vm94 moottorinohjausyksikkö

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

Vento diesel vm94 moottorinohjausyksikkö

ViestiKirjoittaja boliisi » 17.4.2012 5:47

Etsiskelin vm94 diesel vento moottorinohjausyksikkö sieltä vakio paikasta raitisilmasuodttimen ja pyyhkijän vivuston välistä mutta ei löytynty. Ei edes johtosarjaa sinne mennyt.Kai tässä semmoinen laite on?
Auto tuli minulle osittain purettuna mutta näytti ettei niitä päällä olevia muoveja oltu irroitettu ikinä.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 17.4.2012 9:13

http://vwts.ru/vw_golf3_1h.html

Käy noilla sivuilla !

"Kai tässä semmoinen laite on?"

Ei kai sentään ;)

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 17.4.2012 9:31

Taitaa se diisseli Venton moottorinohjaus olla +12V sammutussolenoidille. Tuossa kun ei taida vielä olla edes matkakevennyksen ohjausta, joka sisältää jo elektroniikkaa. =)

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 17.4.2012 12:02

Ohhoh, tässähän alkaa tuntea itsensä vanhaksi. Kun on vuosikaudet kauhisteltu autojen elektroniikkaa, niin nyt löytyy joku, joka hämmentyy sen puutteesta. Tää alkaa olla vähän samaa sarjaa kuin "mikä on faksi?" ja "miks tuossa telkkarissa on vain yksi kaiutin"

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 17.4.2012 14:22

"Kun on vuosikaudet kauhisteltu autojen elektroniikkaa, niin nyt löytyy joku, joka hämmentyy sen puutteesta. "

1990 luvulla oli vielä niitä "karvahattu" mallejakin myynnissä ;)

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 17.4.2012 15:11

Olihan noita vielä 2000-luvullakin. Esim. T4:sta tehtiin loppuun asti 1,9 td:llä ja 2,4 D:llä. Tosin molemmat tippuivat loppuvaiheessa Suomen tuontiohjelmasta, sikäli kun oikein muistan.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

.

ViestiKirjoittaja boliisi » 18.4.2012 21:38

Lähinnä sen takia kyselin että olisiko sillä joku toinen mahdollinen paikka kun se raiiti-ilmasuodattimen vieressä ku auto tuli ostettua osittain purettuna ja siitä piti puuttua vain kansi+pakoputkisto ja muun osan piti olla autossa paikallan/puretttuna tavaratilassa.
Dollarin kuvat silmissä etsin ko osaa.
Vuosimalli oli kuitenkin Ventossa 94 . Milloinkahan tuo yksikkö tulee diesel Ventoo/Golffiin?


Onko tv;ssä muka kaiuttimet? en usko..........

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 18.4.2012 22:00

Se varsinainen moottorinohjausyksikkö tulee siinä yhteydessä kun auton perrään ilmestyy kirjaimet TDI :)

Eli nuo vanhemmat dieselit on ihan perustaltaan mekaanisia laitoksia, joiden ohjaus tapahtuu ruiskupumpussa (ei sähköllä). Ja kaasupolkimelta tulee vaijeri sinne pumpulle....

TDIssä taas kaikki ohjaukset tapahtuvat sähköisesti ilman vaijereita.


Noin niinkuin rautalankaversiona :)

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 18.4.2012 22:12

Hyvin väännetty ; ) kiitos. Selvisi tämäkin asia. Sinne meni nekin dollarit......

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 19.4.2012 9:56

Heh, no jos näitten kanssa meinaa dollareita tai euroja tehdä, pitää tuntea aika hyvin autot ja osien markkinat. Toisaalta, sitten kun rupeaa tuntemaan Volkkarit kuin omat taskunsa, ei niitä enää haluakaan lyödä lihoiksi, vaan pitää kaikki romut omina "aarteinaan". :D Kokemusta on...

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 19.4.2012 11:45

Mä onneksi onnistuin myymään ylimääräisiä aarteita pois muuton yhteydessä, luojan kiitos. Tosin kaikkea kivaa jäi vielä jemmaan...=)

Ja hyvä että tuli väännettyä boksin olemattomuus rautalangasta, vaikka sitä viestistä 2 lähtien yritetty tavalla jos toisella sanoa, tosin aika kettuilevalla sävyllä, sori siitä.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 19.4.2012 13:25

Kettuilu on välillä hyvästä ;) ..NP..

Eikös kaikissa Golf mk3;sissa ja Ventoissa ole nämä ohjausyksiköt siellä raitisilmasuodattimen vieressä? Itse olen pelannut vm92-96 golffien kanssa.

Noista dollareista ja "aarteista" sen verran että muutaman vuoden mk3 sen omistaneena on hyvä olla VÄHINTÄÄN yksi kierros erilaisia kulutus osia tai ainakin moottorin sähköihin liittyvää osaa....
Ja vaimo pitää huolen siitä ettei liikaa aarteita voi kertyä ;)



Mutta jos joku sattuu Maaningalla päin liikkumaan tervetuloa ostamaan halvalla osaa goffiin ;)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.4.2012 13:44

Sinne meni nekin dollarit......

Joko lastun ehdit tilaamaan "boksiin"...? =D

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 19.4.2012 14:23

En ajattelin veistää itse ;)

kale t3
-
Viestit: 20
Liittynyt: 3.11.2012 14:36

ViestiKirjoittaja kale t3 » 7.3.2013 0:10

Nostetaas tällästä topikkia, kun itse haeskelin vm 96 aaz ventosta pumpun ohjainlaatikkoa. Tässä vuosimallissa löytyy pumpusta sähköinen ajoituksen säätö, jäänyt vaan epäselväksi millä perusteilla ajoitusta säädetään, kun ei muita tunnistimia ole kuin moottorin lämpötila ja ruiskutuksen ajankohta anturi. Ilmeisesti käyttää ajankohta anturin pulssia myös kierrosnopeuden tunnistukseen ja tämä ainoastaan määrää ennakon. Pitäs melkeen oskilloskoopilla kattoa, millasta pulssia ajoitussolenoidille tulee. Mutta itse asiaan, pumpun ecu löytyi loppujen lopuksi (kiitos autodatan) sulaketaulusta, kahden releen kokoinen palikka nro 166, tunnetaan myös nimellä hehkujen ohjausmoduuli.




"Taitaa se diisseli Venton moottorinohjaus olla +12V sammutussolenoidille. Tuossa kun ei taida vielä olla edes matkakevennyksen ohjausta, joka sisältää jo elektroniikkaa. =)"


Mitähän tällä matkakevennyksen ohjauksella mahdetaan tarkoittaa?

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 7.3.2013 11:53

Mitähän tällä matkakevennyksen ohjauksella mahdetaan tarkoittaa?

Juurikin tuota ns. ecun toimintaa. Tässä vähän havainnollisempana toi kevennyksen toiminta ahtimen päästä. Eli pienellä kaasulla työntää hukkiksen auki. Samalla myöhäistää pumpulta ennakoita. Muutenhan tuossa pumpussa säätyy aika tavalla mekaanisesti ennakot.

Tuo kevennys on ainakin k03 ahtimilla varustetuissa Volkkareissa. Vanhemmissa (<96) lienee K14 ahtimet, joissa ei tuota mahdollisuuttaa ole.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.3.2013 11:57

-95 ventossa oli myös allekirjoittaneella kyseinen toiminta. nykyään taitaa majailla metallinkierrätyksessä :)

kale t3
-
Viestit: 20
Liittynyt: 3.11.2012 14:36

ViestiKirjoittaja kale t3 » 7.3.2013 16:45

Metallin kierrätykseehän tuo joutaakin egr:n kanssa. Eiköhän tuo hukkaportin avauksen pointtina vaan ole mahdollistaa egr:n toiminta

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.3.2013 17:41

ja yks minkä takia sen mandariinin pitäis puolta kiloa ahtaa maantie nopeuksissa kun siihen ei ole tarvetta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa