Vento diesel vm94 moottorinohjausyksikkö
Valvoja: ffp jäsenet
Vento diesel vm94 moottorinohjausyksikkö
Etsiskelin vm94 diesel vento moottorinohjausyksikkö sieltä vakio paikasta raitisilmasuodttimen ja pyyhkijän vivuston välistä mutta ei löytynty. Ei edes johtosarjaa sinne mennyt.Kai tässä semmoinen laite on?
Auto tuli minulle osittain purettuna mutta näytti ettei niitä päällä olevia muoveja oltu irroitettu ikinä.
Auto tuli minulle osittain purettuna mutta näytti ettei niitä päällä olevia muoveja oltu irroitettu ikinä.
http://vwts.ru/vw_golf3_1h.html
Käy noilla sivuilla !
"Kai tässä semmoinen laite on?"
Ei kai sentään ;)
Käy noilla sivuilla !
"Kai tässä semmoinen laite on?"
Ei kai sentään ;)
.
Lähinnä sen takia kyselin että olisiko sillä joku toinen mahdollinen paikka kun se raiiti-ilmasuodattimen vieressä ku auto tuli ostettua osittain purettuna ja siitä piti puuttua vain kansi+pakoputkisto ja muun osan piti olla autossa paikallan/puretttuna tavaratilassa.
Dollarin kuvat silmissä etsin ko osaa.
Vuosimalli oli kuitenkin Ventossa 94 . Milloinkahan tuo yksikkö tulee diesel Ventoo/Golffiin?
Onko tv;ssä muka kaiuttimet? en usko..........
Dollarin kuvat silmissä etsin ko osaa.
Vuosimalli oli kuitenkin Ventossa 94 . Milloinkahan tuo yksikkö tulee diesel Ventoo/Golffiin?
Onko tv;ssä muka kaiuttimet? en usko..........
Se varsinainen moottorinohjausyksikkö tulee siinä yhteydessä kun auton perrään ilmestyy kirjaimet TDI :)
Eli nuo vanhemmat dieselit on ihan perustaltaan mekaanisia laitoksia, joiden ohjaus tapahtuu ruiskupumpussa (ei sähköllä). Ja kaasupolkimelta tulee vaijeri sinne pumpulle....
TDIssä taas kaikki ohjaukset tapahtuvat sähköisesti ilman vaijereita.
Noin niinkuin rautalankaversiona :)
Eli nuo vanhemmat dieselit on ihan perustaltaan mekaanisia laitoksia, joiden ohjaus tapahtuu ruiskupumpussa (ei sähköllä). Ja kaasupolkimelta tulee vaijeri sinne pumpulle....
TDIssä taas kaikki ohjaukset tapahtuvat sähköisesti ilman vaijereita.
Noin niinkuin rautalankaversiona :)
Mä onneksi onnistuin myymään ylimääräisiä aarteita pois muuton yhteydessä, luojan kiitos. Tosin kaikkea kivaa jäi vielä jemmaan...=)
Ja hyvä että tuli väännettyä boksin olemattomuus rautalangasta, vaikka sitä viestistä 2 lähtien yritetty tavalla jos toisella sanoa, tosin aika kettuilevalla sävyllä, sori siitä.
Ja hyvä että tuli väännettyä boksin olemattomuus rautalangasta, vaikka sitä viestistä 2 lähtien yritetty tavalla jos toisella sanoa, tosin aika kettuilevalla sävyllä, sori siitä.
Kettuilu on välillä hyvästä ;) ..NP..
Eikös kaikissa Golf mk3;sissa ja Ventoissa ole nämä ohjausyksiköt siellä raitisilmasuodattimen vieressä? Itse olen pelannut vm92-96 golffien kanssa.
Noista dollareista ja "aarteista" sen verran että muutaman vuoden mk3 sen omistaneena on hyvä olla VÄHINTÄÄN yksi kierros erilaisia kulutus osia tai ainakin moottorin sähköihin liittyvää osaa....
Ja vaimo pitää huolen siitä ettei liikaa aarteita voi kertyä ;)
Mutta jos joku sattuu Maaningalla päin liikkumaan tervetuloa ostamaan halvalla osaa goffiin ;)
Eikös kaikissa Golf mk3;sissa ja Ventoissa ole nämä ohjausyksiköt siellä raitisilmasuodattimen vieressä? Itse olen pelannut vm92-96 golffien kanssa.
Noista dollareista ja "aarteista" sen verran että muutaman vuoden mk3 sen omistaneena on hyvä olla VÄHINTÄÄN yksi kierros erilaisia kulutus osia tai ainakin moottorin sähköihin liittyvää osaa....
Ja vaimo pitää huolen siitä ettei liikaa aarteita voi kertyä ;)
Mutta jos joku sattuu Maaningalla päin liikkumaan tervetuloa ostamaan halvalla osaa goffiin ;)
Nostetaas tällästä topikkia, kun itse haeskelin vm 96 aaz ventosta pumpun ohjainlaatikkoa. Tässä vuosimallissa löytyy pumpusta sähköinen ajoituksen säätö, jäänyt vaan epäselväksi millä perusteilla ajoitusta säädetään, kun ei muita tunnistimia ole kuin moottorin lämpötila ja ruiskutuksen ajankohta anturi. Ilmeisesti käyttää ajankohta anturin pulssia myös kierrosnopeuden tunnistukseen ja tämä ainoastaan määrää ennakon. Pitäs melkeen oskilloskoopilla kattoa, millasta pulssia ajoitussolenoidille tulee. Mutta itse asiaan, pumpun ecu löytyi loppujen lopuksi (kiitos autodatan) sulaketaulusta, kahden releen kokoinen palikka nro 166, tunnetaan myös nimellä hehkujen ohjausmoduuli.
"Taitaa se diisseli Venton moottorinohjaus olla +12V sammutussolenoidille. Tuossa kun ei taida vielä olla edes matkakevennyksen ohjausta, joka sisältää jo elektroniikkaa. =)"
Mitähän tällä matkakevennyksen ohjauksella mahdetaan tarkoittaa?
"Taitaa se diisseli Venton moottorinohjaus olla +12V sammutussolenoidille. Tuossa kun ei taida vielä olla edes matkakevennyksen ohjausta, joka sisältää jo elektroniikkaa. =)"
Juurikin tuota ns. ecun toimintaa. Tässä vähän havainnollisempana toi kevennyksen toiminta ahtimen päästä. Eli pienellä kaasulla työntää hukkiksen auki. Samalla myöhäistää pumpulta ennakoita. Muutenhan tuossa pumpussa säätyy aika tavalla mekaanisesti ennakot.
Tuo kevennys on ainakin k03 ahtimilla varustetuissa Volkkareissa. Vanhemmissa (<96) lienee K14 ahtimet, joissa ei tuota mahdollisuuttaa ole.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”