Kellojousi
Valvoja: ffp jäsenet
Kellojousi
Yritin etsiä neuvoa, miten todeta kellojousen toimivuus/toimimattomuus. Kellojousi on vielä autossa ja tiedän kyllä minkälainen se on, ja jotain sen toiminnasta. Eli kun jousi (kierrejohdin) on pöydällä ja mittaan ohmimittarilla, johdon päätä, niin pitäisi ilmeisesti näyttää oikosulkua, mutta kun työnnän johdin reikiin sopivan tapin (vaikka katkaistut nuppineulat) niin tämä tappi avaa oikosulkukytkimen ja nyt voin mitata molemmat johtopuoliskon. Olenko täysin hakoteillä, vai onko tässä jotain ideaa? Vikana on se, että airbakin merkkivalo palaa jatkuvasti, käynnistyksen jälkeen sammuu, mutta syttyy uudestaan sekunnin parin kuluttua. Auto Vento AAZ v1997
Olen tavannut vaihtaa nuo kellojouset toimiviin aina kun bägin merkkivalo sytttyy. 95% tapauksista toipuu tuolla toimenpiteellä. Resistanssi kasvaa joko aavistuksen suureksi, tai sitten se ei johda ollenkaan. Mittaillut en hirveämmin ole. Uutta / toimivaa käytettyä kehiin
Kannattaa myös muistaa, että se valo pitää nollata. Jos vaihdat systeemiin toimivat osat, niin silti se vielä loistaa punaista, kunnes nollaat koodit.
Kannattaa myös muistaa, että se valo pitää nollata. Jos vaihdat systeemiin toimivat osat, niin silti se vielä loistaa punaista, kunnes nollaat koodit.
Lisää neuvoja kiitos
Tässä vielä yksi ongelma > ”niin silti se vielä loistaa punaista, kunnes nollaat koodit” . Mulla taitaa olla vielä sen verran vanha menopeli 1997 vuodelta, ettei tässä ole vikailmoitus systeemiä lainkaan. Puuttuu toiminnot kaikki ajotiedot, ajoaika, ajettu matka keskinopeus, polttoaineen keskikulutus ja muut vastaavat. Enkä ole löytänyt mistään pistoketta josta pääsisi vikakoodeihin. Niin, kertokaas mitä pääsen kuittaamaan valon pois kun jousi vaihdettu. Kiitos
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa