afn vislaa tyhjäkäynnillä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

afn vislaa tyhjäkäynnillä

ViestiKirjoittaja mt-83 » 22.3.2012 20:36

Eli semmoinen oire on vasta hankkimassa passatissa vm-98,että kun auton käynnistää niin kohta alkaa pakoputkesta kuulua vihellystä.lisäksi auto tuntuu alakierroksilla aikalailla laiskalta,verrattuna aikaisempaan samanlaiseen passattiin.ahtimen vnt-siipien säätötanko liikkuu kun imee alipaine letkusta.n75 venttiilissä voisi ilmeisesti vikaa olla,mutta pystyykö jotenkin kokeilemaan ettei tulisi ostettua turhaa?paljon muuten maksaa ja saako muualta kuin volkkarilta??

t:mika

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 23.3.2012 7:14

mulla vislaa kans pakoputkesta kun putkisto on niin ehtoopuolella... ahdin on vastikään huollettu, eli siltä osin on ainakin mulla tsekattu, että kaikki toimii. Ääni tulee vaan lävitse jos pöntö(i)ssä on sisuskalut entiset. En nyt oo mitenkään epäterveelliseks tota ääntä kokenut, mutta jos sulla on vielä kulkupuolikin hukassa, niin siihen mulla ei ole lääkitystä tarjota.

kampiveivi
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.12.2010 15:14

ViestiKirjoittaja kampiveivi » 23.3.2012 9:47

Oma kans alkaa viheltää pian käynistyksen jälkeen tyhjäkynnillä. Arvelisin sen johtuvan egr:stä. Ennen tulppausta se vihelsi voimakkaammin mutta tulppauksen jälkeen ei enää niin voimakkaasti. Laiton sen laipan sinne egr:n putken ja imusarjan väliin. Jos ois laittanut ennen sitä egr venttiiliä ehkä ois kadonnut kokonaan tuo ääni?
Ja lämpimällä koneella ei mielestäni vihellä ollenkaan.
Oliko alottajan edellisessä mitään "virityksiä"?
Omastani löysin kansiremontin yhteydessä jonkun jälkiasennus boksin ja johtojen välissä ollevan vastus virityksen. Remontin jälkeen auto tuntui laiskemmalta juurikin alakieroksilla. Avasin sen vastus virityksen ja tinasin liitokset. Edellinen oli luottanut vain "karvaperseliitoksiin" jotka ei ehkä vastuksissa olevilla langoilla ole paras liitos tekniikka. Ja jo vain alkoi taas löytyä alakierroksilla vääntöä

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 23.3.2012 13:17

mullakin afn audi vislaili aina välillä tyhjäkäynnillä mutta se loppui aina itsestään kun vähänaikaa antoi käydä ja tosiaan loppui kuin seinään eli joku suunniteltu prosessi siellä oli käynnissä mikä tämän aiheuttaa. En vaan tiedä oliko se prosessi jotenkin häiriintynyt ku tuollain ääntää.

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 23.3.2012 17:42

juujuu,eli ei mitään vakavempaa,ajattelin vain kun kuullut että jotenkin pitäisi kalibroida noita vnt-ahtimia että oisko siellä säädöt pielessä jos alkaa ahtaminen jo tyhjäkäynnillä..laitoin boksin syöttöpumpun johtojen väliin kun oli niin aneeminen,nyt nykii jo vähän paremmin.egr:n tulppaus on vielä kesken letkun otin kyllä irti.laippa pitäs vielä tehdä.kesällä jos into riittää ni ottas imusarjan ja ahtimen irti ja tekis perusteellisen puhdistuksen.
Missä hinnoissa on ollu vnt-ahtimien huollot??meinaan semmosta puhdistus\laakerin -tiivisteen vaihto kunnostusta??suosituksia??ajettu 337tkm aina egr paikallaan,ni ei varmaan pahaa tekis rempata koko ahdin.

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 23.3.2012 21:32

apropoo..missä sijaitsee n75 -98 passatissa??onx se siinä turbon etupuolella,mihin menee alipaineletkuja??

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 24.3.2012 9:18

jakopäänkopan alapuolella on N75. Parhaat näkymät saat siirtämällä ilmanputsarin imuröörin pois tieltä.

sitä afn:n vakioturboa ei kannata laakeroida eikä teettää mitään remontteja, koska jokainen remontti jonka siihen teetätät on vähintään puolet ahtimen hinnasta eikä suurin osa pajoista remppoja edes tee noihin mitään vnt-mekanismin takia. Jos joku avulias käsi auttaa sua putsaamaan vnt-mekanismin, niin siinä on jotakuinkin kaikki rempat mitä siihen ahtimeen kannattaa tehdä. Kustannukset on ~ 13€ sisältäen. turbon lähdön tiiviste, pakotiivisteet. Toki maksaa enempi kun joudut käyttämään kaikenlaisia puhdistusmömmöjä, mutta noin niinkun yleisesti. Muissa tapauksissa hanki uusi ahdin suoraan jos ahtimella on laakereissa pitkittäistä väljää. Poikittaista saa olla niin kauan kunhan ei osu siivet koteloon.

Ennen N75 vaihtoa etsi joku jolla on vag-com, niin näette onko vika N75-venttiilissä vai onko ne turbon siivet sulla jumissa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa