1,9 GTD

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jesnor
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.3.2012 16:04

1,9 GTD

ViestiKirjoittaja jesnor » 19.3.2012 16:08

Eli olisi vw golf v.93 1,9GTD vikana ei anna tehoja turbo toimii. yli 3000rpm alkaa himmaamaan
aivan ku jarruttaisi tohon 3k kiihtyy moitteettomasti. tarvis vähän suuntaa vialle ku en ole näihin diisel autoihin vielä perehtynyt.

wimmu
-
Viestit: 32
Liittynyt: 30.11.2011 19:05

ViestiKirjoittaja wimmu » 19.3.2012 16:33

viallinen maffi voi tehdä tuollaista, käytä maffin piuha irti ja käy koittaa vaikuttaako mihinkää jos ei muutosta niin maffissa vika.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.3.2012 17:56

mutta onkos nyt kyseessä gtd vai gt tdi? jos gtd niin ei taia paljon maffia olla ja eipäs nuo raketteja muutenki tehtaalta lähtösin ole ollu ;) paljon se ahtaa?

alkaako se röpöttämään vai mitä tekee 3t jälkeen? onkos pumpussa suihkuputkien keskellä anturia? siis nestepäässä missä vanhemmissa on pelkkä pultti?

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 19.3.2012 19:17

ja pistäppä otsikko kuntoon, hyvä näin heti alussa oppia kun kerran uusi täällä olet.

jesnor
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.3.2012 16:04

ViestiKirjoittaja jesnor » 19.3.2012 19:28

se on gtd :) ei ole maffia, pumpussa on anturi mut on myös sellanen pumppu varastossa missa on pultti siinä keskellä :) 3k jälkeen ei röpötä vaan ei vaan jaksa kiihtyä enään. paitsi toooooosiiii hitaasti :D

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 19.3.2012 20:20

Miten nopeasti vika ilmaantui? Liittyykö voimattomuuteen savutusta? Ahtomittari nyt ensimmäiseksi kiinni (vaikka väliaikainen).

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.3.2012 8:25

voi olla vika siinä anturissa. itsellä vuoti läpi. laitoin 1.6td:n pumpun pultin tilalle ja samanlainen ominaisuus tuli.
ei muutaku uutta ruiskutusaika-anturia tilalle :)

jesnor
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.3.2012 16:04

ViestiKirjoittaja jesnor » 20.3.2012 8:56

seurasin niitä anturin johtoja ja ne päättyy teippeihin :D et miten ja mihin saan ne kytkettyä
katsoin sitä isoa sähköliitintä ja siihen ne ei tule koska ei ole paikkaa :O

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.3.2012 9:01

kyllä ne siihen isoon liittimeen pitäis tulla. en muista mihin paikkaan.

jesnor
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.3.2012 16:04

ViestiKirjoittaja jesnor » 20.3.2012 9:03

kaikkiin liittimen paikkoihin tulee piuhat ja lähtee piuhat :D onkohan ihan oikea pumppu autossa kiinni :D pystyykö ne johdot laittamaan jotenkin hienosti omavirityksillä kiinni tarviiko mitä hilpaketta väliin?? :D

jesnor
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.3.2012 16:04

ViestiKirjoittaja jesnor » 21.3.2012 10:21

nyt ahtopainemittari kiinni ja näyttää tasan 0.... voiko johtua että vuoto jossain tai letkutukossa?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 21.3.2012 11:01

Mistäs paine on otettu?

pete78
-
Viestit: 65
Liittynyt: 22.5.2006 7:40

ViestiKirjoittaja pete78 » 21.3.2012 11:18

Naapurin gt tdi teki samaa ja toimi moitteettomasti aina 3000rpm asti jonka jälkeen röpötystä ja ei yksinkertaisesti ottanut kierroksia ja heitti pelaamasta ja viasta selvittiin vaihtamalla se n75....

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.3.2012 11:39

pete lueppa aikasemmat viestit. ainaski oman käsityksen mukaan aaz-koneella. eli ei maffia

vois kyllä olla että on vaihettu toinen pumppu joka sisältää ruiskutusaika-anturin ja täten ei pelaa

jesnor
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.3.2012 16:04

ViestiKirjoittaja jesnor » 21.3.2012 11:49

tarvii kokeilla toisella pumpulla missä ei tuota anturia ole vaan pultti jos sit jaksaisi mennä.
pistin sen mittarin letkun pumpun päältä lähtevästä letkusta ko siinä oli t haara mistä yksi letku päättyi ruuviin en kyl tie onko oikea paikka mut siihen törkkäsin pimiässä yössä :D

jesnor
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.3.2012 16:04

ViestiKirjoittaja jesnor » 21.3.2012 20:07

vaihdoin alipaine letkut nyt ahtomittari näyttää sinne 1-1,2bar tuntuu että ei pumppu toimi oikein ku tuntuu tehot uupuvan vieläkin.

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 21.3.2012 21:22

aika kovat paineet vakioahtimelle. ite en pitäis yli 0.9

jesnor
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.3.2012 16:04

ViestiKirjoittaja jesnor » 21.3.2012 22:25

sopiiko tälläinen tohon golffiin OTR By-pass??? ja en ole ihan varma että miten toi mötikkä asennettais 2x 25mm letkulähdöt ja sit alipaine mut mistä sen alipaineen voi ottaa vai tuleeko siihen mitään :D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.3.2012 22:51

miksi tarttis by-passin?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa