Transporter T4 2.5tdi käynti ja ajoitus?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Henkka85
-
Viestit: 28
Liittynyt: 8.3.2006 12:10

Transporter T4 2.5tdi käynti ja ajoitus?

ViestiKirjoittaja Henkka85 » 19.3.2012 9:44

Transporter T4 vm.99 2.5tdi acv koneella

Tuli tuossa otetettua portteri uudelleen käyttöön reilun vuoden seisonnan jälkeen.
Tyhjäkäynnissä on pientä epätasaisuutta ja sitä oli jo ennen seisontaakin ei kuitenkaan mitään rynkytystä vaan pientä säröä käynnin tasaisuudessa.
Sit ku vaihdoin jakopään remmin ja rupesin kattoon VAG-COM:illa ajoitusta kohdilleen niin TDI-TIMING näytöllä ajotus humpasi melkolailla ei saanut pysymään asteikon sisäpuolella. humpaus oli luokkaa 55-90
Mikä vois moisen aiheuttaa? Ajoituksen singnaali vissiin tulee yhdeltä suuttimelta ja KA-asentotunnistimelta vai?

Miten porukoilla on nuissa 2.5tid koneissa suuttimet ja pumput kestäny mulla nyt 650 000KM ja niihin ei ole vielä koskettu.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 19.3.2012 14:20

Pumpun remmi riittävän tiukalla?

Henkka85
-
Viestit: 28
Liittynyt: 8.3.2006 12:10

ViestiKirjoittaja Henkka85 » 19.3.2012 14:38

Pitäisi olla, voihan tuon vielä tarkistaa.
miten voiko suuttimien toiminta tai pumpussa jokin muu aiheuttaa humpaamisen?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 19.3.2012 14:41

http://vwts.ru/forum/142597.html

Tuolla ohjeita mekaaniseen ja mittarisäätöön, omani 400tkm viimeksi laitoin jakopään osat ilman mittaria, hyvin toimii, tuo 700tkm on paljon, kansi-suutin-pumppu remontti lähellä ;)

Henkka85
-
Viestit: 28
Liittynyt: 8.3.2006 12:10

ViestiKirjoittaja Henkka85 » 19.3.2012 14:53

Pitäis kai nuiden yks miljoona kestää ;)
olen autolle toinen omistaja ja tosiaan konetta ei oo aukastu ja eikä mitään muutakaan suurempaa remppaa tehty.

muokkaus:paitsi yksi turbo hajosi kappaleiksi :)
Viimeksi muokannut Henkka85, 23.3.2012 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Henkka85
-
Viestit: 28
Liittynyt: 8.3.2006 12:10

ViestiKirjoittaja Henkka85 » 23.3.2012 10:26

On vähän asian sivusta mutta en ruvennut uutta kirjotteleen...
Ei näköjään oo ihan huu-haata nuo diesel lisäaine mömmöt..
ostin tollasen forten pullon ja kaadoin suoraan putsariin vaihdon yhteydessä, käytin sen pumppuun asti ja jätin yöksi muhimaan. parani koneen käyttäytyminen kummasti 200kilsan ajon jälkeen.
voi olla myös ku seisonu kauan niin nostajat jumittaa ja alkavat pikkuhiljaa löysäämään ku tyhjäkäynnin raklatus vähenee ku kone lämpee kunnolla,
aikasemmin raklatti myös lämpimänä.

Remmin kireyttä en oo vielä kerenny tarkastaa, pitäis kyllä olla, mutta olishan se helpoin ja halvin vaihtoehto niin aloitetaan sieltä.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 23.3.2012 11:29

"ostin tollasen forten pullon ja kaadoin suoraan putsariin vaihdon yhteydessä, käytin sen pumppuun asti ja jätin yöksi muhimaan"

Lume lääkkeet toimii ihmisilläkin voi myös toimia autollakin ;)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.3.2012 10:50

Itse käytän 30tkm välein öljynvaihdoissa 400 ml Forté Motor Flushia. Jos käsittelyä ei ole aikaisemmin suoritettu, suositus on 800 ml vanhan öljyn sekaan, ja 45 minuutin korkean tyhjäkäynnin jälkeen öljyn ja suodattimen vaihto.
Olisin kyllä sitä mieltä, että sen aineen pitää saada kunnolla kiertää koneessa, jotta se vaikuttaa joka paikkaan. Voi olla sitä lumetta, joka korvista valuu ulos, kun koneen käyntiääni muuttuu käsittelyn aikana.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa