Transporter T4 vm.99 2.5tdi acv koneella
Tuli tuossa otetettua portteri uudelleen käyttöön reilun vuoden seisonnan jälkeen.
Tyhjäkäynnissä on pientä epätasaisuutta ja sitä oli jo ennen seisontaakin ei kuitenkaan mitään rynkytystä vaan pientä säröä käynnin tasaisuudessa.
Sit ku vaihdoin jakopään remmin ja rupesin kattoon VAG-COM:illa ajoitusta kohdilleen niin TDI-TIMING näytöllä ajotus humpasi melkolailla ei saanut pysymään asteikon sisäpuolella. humpaus oli luokkaa 55-90
Mikä vois moisen aiheuttaa? Ajoituksen singnaali vissiin tulee yhdeltä suuttimelta ja KA-asentotunnistimelta vai?
Miten porukoilla on nuissa 2.5tid koneissa suuttimet ja pumput kestäny mulla nyt 650 000KM ja niihin ei ole vielä koskettu.
Transporter T4 2.5tdi käynti ja ajoitus?
Valvoja: ffp jäsenet
http://vwts.ru/forum/142597.html
Tuolla ohjeita mekaaniseen ja mittarisäätöön, omani 400tkm viimeksi laitoin jakopään osat ilman mittaria, hyvin toimii, tuo 700tkm on paljon, kansi-suutin-pumppu remontti lähellä ;)
Tuolla ohjeita mekaaniseen ja mittarisäätöön, omani 400tkm viimeksi laitoin jakopään osat ilman mittaria, hyvin toimii, tuo 700tkm on paljon, kansi-suutin-pumppu remontti lähellä ;)
Pitäis kai nuiden yks miljoona kestää ;)
olen autolle toinen omistaja ja tosiaan konetta ei oo aukastu ja eikä mitään muutakaan suurempaa remppaa tehty.
muokkaus:paitsi yksi turbo hajosi kappaleiksi :)
olen autolle toinen omistaja ja tosiaan konetta ei oo aukastu ja eikä mitään muutakaan suurempaa remppaa tehty.
muokkaus:paitsi yksi turbo hajosi kappaleiksi :)
Viimeksi muokannut Henkka85, 23.3.2012 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On vähän asian sivusta mutta en ruvennut uutta kirjotteleen...
Ei näköjään oo ihan huu-haata nuo diesel lisäaine mömmöt..
ostin tollasen forten pullon ja kaadoin suoraan putsariin vaihdon yhteydessä, käytin sen pumppuun asti ja jätin yöksi muhimaan. parani koneen käyttäytyminen kummasti 200kilsan ajon jälkeen.
voi olla myös ku seisonu kauan niin nostajat jumittaa ja alkavat pikkuhiljaa löysäämään ku tyhjäkäynnin raklatus vähenee ku kone lämpee kunnolla,
aikasemmin raklatti myös lämpimänä.
Remmin kireyttä en oo vielä kerenny tarkastaa, pitäis kyllä olla, mutta olishan se helpoin ja halvin vaihtoehto niin aloitetaan sieltä.
Ei näköjään oo ihan huu-haata nuo diesel lisäaine mömmöt..
ostin tollasen forten pullon ja kaadoin suoraan putsariin vaihdon yhteydessä, käytin sen pumppuun asti ja jätin yöksi muhimaan. parani koneen käyttäytyminen kummasti 200kilsan ajon jälkeen.
voi olla myös ku seisonu kauan niin nostajat jumittaa ja alkavat pikkuhiljaa löysäämään ku tyhjäkäynnin raklatus vähenee ku kone lämpee kunnolla,
aikasemmin raklatti myös lämpimänä.
Remmin kireyttä en oo vielä kerenny tarkastaa, pitäis kyllä olla, mutta olishan se helpoin ja halvin vaihtoehto niin aloitetaan sieltä.
Itse käytän 30tkm välein öljynvaihdoissa 400 ml Forté Motor Flushia. Jos käsittelyä ei ole aikaisemmin suoritettu, suositus on 800 ml vanhan öljyn sekaan, ja 45 minuutin korkean tyhjäkäynnin jälkeen öljyn ja suodattimen vaihto.
Olisin kyllä sitä mieltä, että sen aineen pitää saada kunnolla kiertää koneessa, jotta se vaikuttaa joka paikkaan. Voi olla sitä lumetta, joka korvista valuu ulos, kun koneen käyntiääni muuttuu käsittelyn aikana.
Olisin kyllä sitä mieltä, että sen aineen pitää saada kunnolla kiertää koneessa, jotta se vaikuttaa joka paikkaan. Voi olla sitä lumetta, joka korvista valuu ulos, kun koneen käyntiääni muuttuu käsittelyn aikana.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa