golf 1.6td kiilahihna----> moniuraksi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

apg
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.3.2005 15:42

golf 1.6td kiilahihna----> moniuraksi

ViestiKirjoittaja apg » 14.3.2012 12:58

Golffista kiilahihnapyörät kuluneet pilalle ja alkaa kyllästyttään remmien vaihtelu/kiristely. Onnistuuko muutos moniurahihnalle bolt on osilla jostain uudemmasta vagista?
Mitä kaikkea menee uusiksi?
Auto on -91 ohjaustehostimella varustettu 1.6 turbodee.

Muutokseen tarvittavia osia saa tarjota jos sellaisia pyörii nurkissa ylimääräisenä, myös priima kiilahihnapyörä sarja kiinnostaa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 14.3.2012 19:46

"Mitä kaikkea menee uusiksi?"

Kallis tuo kaiken vaihtaminen, kiilahihnoja löytyy paksumpinakin, jos ovat vaan väljät,,?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 14.3.2012 19:55

En ole satavarma mut mk3 korin autosta jossa on AAZ kone niin voisi saada ne hilppeet.

apg
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.3.2005 15:42

ViestiKirjoittaja apg » 14.3.2012 20:28

Eipä auta enää paksummat hihnat, kaikki siivapyörät vaihdettava. Kampuran pyörä vipattaa, vesipumpun ulompi pyörä halkes kahteen osaan ja laturin pyörä halkee kohta.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 14.3.2012 21:56

Halvin kun ostat 1,6td koneen kokonaan (konevikainen) otat siitä osat, itselläkin oli tuollainen kone pitkään (annoin sen metallikeräykseen kun ei kukaan tarvinnut).

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 15.3.2012 10:27

Kyllähän ne aika pitkälti samoja hihnapyöriä on tärpättikoneissakin. Luulis hyvinkin sopuhintaan löytyvän kun laitat ostoilmoituksen tai selaat nettivaraosaa.

Itse en lähtisi vaihtamaan moniurahihnaan. Kiristäjät vaan pitää ääntä ja ties mitä... mm. Cat käyttää edelleen järeissä dieseleissään kiilahihnoja apulaitekäytöissä. Veikkaisin, että pitkälti sen edullisuuden ja helppouden takia.

Tietysti onhan moniurahihna moternin näköinen ja silleen.

apg
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.3.2005 15:42

ViestiKirjoittaja apg » 15.3.2012 11:28

vai että moternin näköinen :) mulle on aivan sama miltä vanhan kakkiksen konehuone näyttää, kunhan sielä ei tarvis tapella minkään apulaitehihnojen kanssa.
Lähinnä ajattelin että tuo moniura olis luotettavampi ja onko noita hyviä käytettyjä kiilahihnapyöriä vielä tarjolla? Voishan sinne sorvata uudet kiilapyörät, mutta ei taida aika ja kiinnostus riittää moiseen operaatioon.

Hyväkuntoiset moniurapyörät sais varmasti edullisesti kun vaan sais varmuuden mistä laitteesta sopii.

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 15.3.2012 12:27

No ihan näin mutuna lähtisin metsästämään jo mainituista mk3:n AAZ-koneista ja Toledon AAZ:ista sekä 1Y:istä. 1Y on siis se vapari 1,9 ja niitä nyt on purettunakin aika mukavasti saatavilla. Alkupään toledoissa (-94 asti?) on kiilahihna, eli ihan bolt on -kamaa 1,6-litraseen ja uudemmissa on moniurahihnat.

vagriku
-
Viestit: 77
Liittynyt: 3.4.2011 16:10

ViestiKirjoittaja vagriku » 15.3.2012 17:22

ite laitoin aaziin kiilahihna pyörät 1.6td:stä

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 15.3.2012 22:53

^Eipähän tarvi pelätä hajoavaa kunkkupulttia, kun ei ole se limppu enää kampuran päässä ravistelemassa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 16.3.2012 6:22

Vaikka laittaisikin Aazin moniuran, niin tehostin on siltikin kiilahihnalla.

apg
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.3.2005 15:42

ViestiKirjoittaja apg » 16.3.2012 9:53

Kommenteista päätellen näissä vanhemmissa volkkareissa taitaa tuo moniura olla vielä surkeempi kun kiilahiihna.
Taidampa pistää paremmat kiilapyörät hakuun.
Kiitoksia vastauksista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa