VW2.5TDI neulan nousun vika ei poistu. *vika selvitetty*
Valvoja: ffp jäsenet
VW2.5TDI neulan nousun vika ei poistu. *vika selvitetty*
-98 T4 VW Transporter 2.5TDI ACV
Herjannu jo jonku aikaa tuota neulan nousun anturin vikaa.. lähtee käyntiin ja auto toimii muuten normaalisti, mutta hehkutuksen merkkivalo vilkkuu sekä tehot kateissa siten että maltillisella ajolla ei juuri edes huomaa, mutta kun kaasupolkimen painaa vähän yli puolen välin, niin ei tapahdu mitään!
Anturin johdot oli rispaantuneet liittimen läheltä melkein poikki.. korjailin johdot, piippailin ne läpi ja ristiin.
vikakoodi ei poistunut.. räpläsin lisää johtoja, lyhensin ja vedin piuhan yläkautta suorempaa reittiä eculle. Myös ruiskutuspumpun kolminapaisessa johdossa oli jonkin verran rispaantumista ja se liitin tuntu olvena jotenkin huonosti kiinni. Teippailin johdot ja laitoin pari nippusidettä kiristämääm liittimien liitosta.
vikakoodi ei poistunut.. Mittasin oskiloskoopilla anturin pulssit (ennen liitintä, heti liittimen jälkeen ja omatekemän liitoksen jälkeen) Kaikissa kohdissa näytti pulssi olevan samanlainen ja oikean näköinen?
Kattelin sitten autokorjaamon testivehkeillä noita ruiskutusennakon parametrejä -> haluttu ennakko oli jonkin verran ( en muista paljon) mutta toteutunut ennakko oli aina pyöreä nolla!
vikakoodi ei tietenkään edelleenkään ole poistunut.. Veikkaisin nyt kahta vaihtoehtoa. 1) eculta tai sen sisältä on pinni irti/oikosulussa. Ruiskutuspumpussa jotain vikaa. dynaaminen/manuaalinen ennakko??
niin joo, samaa neulanousuvikaa herjaa myös silloin kun liitin on irti sekä silloin kun testasin toisella anturilla??
niin ja sekin vielä että liekö tuolla vaikutusta että toinen testeri sanoo että katkos/- oikosulku plussaan staattiinen ja toinen testeri veikkaa että maattoon? :D
auttakee!!
edit: vikakoodeja on koitettu poistella vag-comilla, boschin vehkeillä yms. oikeilla laitteilla.. ohjelmat meinaavat että on pysyvä/jatkuva vika jota ei voi poistaa.
Herjannu jo jonku aikaa tuota neulan nousun anturin vikaa.. lähtee käyntiin ja auto toimii muuten normaalisti, mutta hehkutuksen merkkivalo vilkkuu sekä tehot kateissa siten että maltillisella ajolla ei juuri edes huomaa, mutta kun kaasupolkimen painaa vähän yli puolen välin, niin ei tapahdu mitään!
Anturin johdot oli rispaantuneet liittimen läheltä melkein poikki.. korjailin johdot, piippailin ne läpi ja ristiin.
vikakoodi ei poistunut.. räpläsin lisää johtoja, lyhensin ja vedin piuhan yläkautta suorempaa reittiä eculle. Myös ruiskutuspumpun kolminapaisessa johdossa oli jonkin verran rispaantumista ja se liitin tuntu olvena jotenkin huonosti kiinni. Teippailin johdot ja laitoin pari nippusidettä kiristämääm liittimien liitosta.
vikakoodi ei poistunut.. Mittasin oskiloskoopilla anturin pulssit (ennen liitintä, heti liittimen jälkeen ja omatekemän liitoksen jälkeen) Kaikissa kohdissa näytti pulssi olevan samanlainen ja oikean näköinen?
Kattelin sitten autokorjaamon testivehkeillä noita ruiskutusennakon parametrejä -> haluttu ennakko oli jonkin verran ( en muista paljon) mutta toteutunut ennakko oli aina pyöreä nolla!
vikakoodi ei tietenkään edelleenkään ole poistunut.. Veikkaisin nyt kahta vaihtoehtoa. 1) eculta tai sen sisältä on pinni irti/oikosulussa. Ruiskutuspumpussa jotain vikaa. dynaaminen/manuaalinen ennakko??
niin joo, samaa neulanousuvikaa herjaa myös silloin kun liitin on irti sekä silloin kun testasin toisella anturilla??
niin ja sekin vielä että liekö tuolla vaikutusta että toinen testeri sanoo että katkos/- oikosulku plussaan staattiinen ja toinen testeri veikkaa että maattoon? :D
auttakee!!
edit: vikakoodeja on koitettu poistella vag-comilla, boschin vehkeillä yms. oikeilla laitteilla.. ohjelmat meinaavat että on pysyvä/jatkuva vika jota ei voi poistaa.
Viimeksi muokannut Jrski, 1.4.2012 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oon mitannu piuhat anturin liittimeltä ecun pinneihin (ovat muuten 11 ja 12, sininen ja harmaa) eivät ole oikosulussa ja piippaavat läpi vaikka johtoa liikuttelee.
Toiseen tulee suora maa kun virta-avain on pois ja kun virrat laittaa päälle niin jännite laskee about 1-3 voltin tienoille.
Toisesta piuhasta en ole saanu mitattua mitään jännitettä, kun en tajunnu sitä tehdä ennen teippaamista. Pulssi sieltä kyllä tuli
Epäilen että tuo anturi toimii ihan oikein ja myös tuo eculta lähtevä signaali vaikuttaa oikealta? Tietäisikö tuota joku?. Tuohan toimii niin että sinne anturille ohjataan jokin signaali ja ecu haistelee paluusignaalia jonka mukaan se laittaa käskyä eteen päin pumpulle.
Tuota häiriösuojauspiuhaa sen ecu-liitin väliltä kans ihmettelin että mihin mie sen tyhjän pään laitan?
Pitäs vissiin piipattaa ne pumpunkin johdot joka suuntaan?
Toiseen tulee suora maa kun virta-avain on pois ja kun virrat laittaa päälle niin jännite laskee about 1-3 voltin tienoille.
Toisesta piuhasta en ole saanu mitattua mitään jännitettä, kun en tajunnu sitä tehdä ennen teippaamista. Pulssi sieltä kyllä tuli
Epäilen että tuo anturi toimii ihan oikein ja myös tuo eculta lähtevä signaali vaikuttaa oikealta? Tietäisikö tuota joku?. Tuohan toimii niin että sinne anturille ohjataan jokin signaali ja ecu haistelee paluusignaalia jonka mukaan se laittaa käskyä eteen päin pumpulle.
Tuota häiriösuojauspiuhaa sen ecu-liitin väliltä kans ihmettelin että mihin mie sen tyhjän pään laitan?
Pitäs vissiin piipattaa ne pumpunkin johdot joka suuntaan?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Asentajakaveri tuossa muisteli että sillä on joskus ollut samanlainen operaatio töissä..
Oli kuulemma se ruiskutuspumpulle menevä kolminapainen liitin ollu huonosti kiinni + yksi pinni hapettunut reilusti. kunnon pesu ja putsaus niin oli alkanu pelittään.
olen kyllä itsekkin tuon jo sille omalle johdolle tehnyt, mutta toivottavasti oon tehny sen vaan huonosti/huolimattomasti, että ei tarvi koko autoa keksiä uudelleen, huoh..
Oli kuulemma se ruiskutuspumpulle menevä kolminapainen liitin ollu huonosti kiinni + yksi pinni hapettunut reilusti. kunnon pesu ja putsaus niin oli alkanu pelittään.
olen kyllä itsekkin tuon jo sille omalle johdolle tehnyt, mutta toivottavasti oon tehny sen vaan huonosti/huolimattomasti, että ei tarvi koko autoa keksiä uudelleen, huoh..
No nyt on piipattu johtoja niin paljon että ei pitäs enää niistä olla kiinn!!? Ei ole oikosulussa ja johdot piippaa pitkittäin boksin liittimelle asti?
B141on tuo neulan korkeuden anturi jota testerit näyttää viaksi.?
A150 on ruiskutuspumppu + härpäkkeet, pamääränsäädi, ruiskutusennakon solenoidi jen jne.

B141on tuo neulan korkeuden anturi jota testerit näyttää viaksi.?
A150 on ruiskutuspumppu + härpäkkeet, pamääränsäädi, ruiskutusennakon solenoidi jen jne.
tulihan tuota käytettyä nyt tuolla ennakonsäädössä, mutta paskat se mitään auta, kun tuo neulannousun vika ei anna sitä muuttaa vaikka kuinka ruuvaa..
jämähtäny tuo ecu johonki vikatilaan ja ennakko ei muutu. Neulan nousun anturi on edelleenki oikosulussa tai katkoksessa. Ei löydy vikaa vaikka miten päin johtoja pyörittelee ja mittailee. Toinen anturikaan ei auta asiaa. edelleenkin sama vika vaikka kytkisi johdot väärinpäin, oikeinpäin tai jättäisi irti.
Tänään taas mittailin ja testailin lisää, niin kummallisesti noihin eculta tuleviin johtoihin tuli jotain jännitettä vaikka se iso kampa oli irti eculta?? vaihteli 0.5 voltista aina johonkin 5-6 volttiin. virta-avaimen asennollakin oli jotain merkitystä.
Syötin myös 12 volttia suoraan sen kamman pinneihin (11-12) jotka menee neula-anturille ja testasin 21watin hehkulla pelaako johdot? -> pelaa
auto pelaa kyllä ihan mallikkaasti n.60% kaasun asentoon asti, mutta sen jälkeen on sama painaa poljin vaikka konehuoneeseen asti, niin mitään ei tapahdu.
jämähtäny tuo ecu johonki vikatilaan ja ennakko ei muutu. Neulan nousun anturi on edelleenki oikosulussa tai katkoksessa. Ei löydy vikaa vaikka miten päin johtoja pyörittelee ja mittailee. Toinen anturikaan ei auta asiaa. edelleenkin sama vika vaikka kytkisi johdot väärinpäin, oikeinpäin tai jättäisi irti.
Tänään taas mittailin ja testailin lisää, niin kummallisesti noihin eculta tuleviin johtoihin tuli jotain jännitettä vaikka se iso kampa oli irti eculta?? vaihteli 0.5 voltista aina johonkin 5-6 volttiin. virta-avaimen asennollakin oli jotain merkitystä.
Syötin myös 12 volttia suoraan sen kamman pinneihin (11-12) jotka menee neula-anturille ja testasin 21watin hehkulla pelaako johdot? -> pelaa
auto pelaa kyllä ihan mallikkaasti n.60% kaasun asentoon asti, mutta sen jälkeen on sama painaa poljin vaikka konehuoneeseen asti, niin mitään ei tapahdu.
vika löyty.
paljonkohan kustantaisi ecun ohjelmointi noille nykyisille avaimille??
kyseessä oli siis viallinen ecu. testasin toisella eculla ja testerillä ei neulan nousu vikaa löytynyt/tullut. Oli siinäkin jotain vikoja muistissa, mutta ne sai poistettua. Käynnistyksen esto / moottorin ohjainlaitelukitusta ei tietenkään vikakoodin poistolla lähtenyt.
Tuossa "uudessa" vanhassa olisi valmiiksi jo karalan softat sisässä ;D, mutta pitää vielä aukoa tuo vanha ja nakata vaikka uuniin hetkeksi koko laatikko jos se sillä korjaantuisi.
kohta siis saattais olla myynnissä korjattu ecu tai sitten tuo ohjelmoitu boksi.
paljonkohan kustantaisi ecun ohjelmointi noille nykyisille avaimille??
kyseessä oli siis viallinen ecu. testasin toisella eculla ja testerillä ei neulan nousu vikaa löytynyt/tullut. Oli siinäkin jotain vikoja muistissa, mutta ne sai poistettua. Käynnistyksen esto / moottorin ohjainlaitelukitusta ei tietenkään vikakoodin poistolla lähtenyt.
Tuossa "uudessa" vanhassa olisi valmiiksi jo karalan softat sisässä ;D, mutta pitää vielä aukoa tuo vanha ja nakata vaikka uuniin hetkeksi koko laatikko jos se sillä korjaantuisi.
kohta siis saattais olla myynnissä korjattu ecu tai sitten tuo ohjelmoitu boksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa