AAZ jäähdytinneste ongelma.
Valvoja: ffp jäsenet
AAZ jäähdytinneste ongelma.
Elikkä! Nyt aazi on alkanu pullauttamaan nesteitä pihalle. Ei mitään hajua milloin se ne pullauttaa, koska en siinä ole tarkoituksella onnistunut. Eli ajon jälkeen ,kun parin tunnin päästä koittaa lähtä ajoon paisari onkin tyhjä. Kansi ja kansipahvi kesällä vaihdettu ja korkin tiivisteen vaihdoin tänään tuloksetta. Pumppu myös pyörii oikeaan suuntaan, eli hihna menee alakautta. Mistäs tätä ongelmaa pitäis lähtä lähestymään?? Oma pää alkaa oleen varsin tyhjä... Nesteen kulutus on siis jtn 10 l / 100km kohti : D
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Työntää nesteet parkkiin. Ikkunat ei mene huuruun ja lämmintäkin tulee vaikka vilkuttaa valoa. Samoiten lämmöt pysyy hanskassa. Paikoillaan käytetty ja renkutettu yms. ja en saa tätä pullauttamaan tippaakaan tavaraa ulos. Myös sammutettu ja vahdittu vieressä ilman tuloksia. Mittatikkua tulee tihrustettua joka päivä ja ei se sinnnekään prkl mene. Kannen tarkkoja mittoja en nyt suoriltaan muista, mutta oli suora ja ok koneistettu.
Tämän päiväinen esimerkki:
Vaihdoin sen korkin tiivisteen ja kaatelin nesteet sisään. Sit käyntiin ja letkujen pumppailua. No sit korkit kii ja lähdin ajaan. Ajoin noin 3 km ja siitä salille. Katsoin nesteet parkissa ja kaikki ok. Salilta ku tulin ja lavautin käyntiin alko valo vilkkuun. Ajelin kotiin vitutuksissa 15km ja ei toiminnallista ongelmaa löytyny. Paitsi tuo vitun valo.
Tämän päiväinen esimerkki:
Vaihdoin sen korkin tiivisteen ja kaatelin nesteet sisään. Sit käyntiin ja letkujen pumppailua. No sit korkit kii ja lähdin ajaan. Ajoin noin 3 km ja siitä salille. Katsoin nesteet parkissa ja kaikki ok. Salilta ku tulin ja lavautin käyntiin alko valo vilkkuun. Ajelin kotiin vitutuksissa 15km ja ei toiminnallista ongelmaa löytyny. Paitsi tuo vitun valo.
Mulla valutti aika reilusti parkissa ollessa, kun oli valmistusvikainen vesipumppu tullu laitettua jakopääremontin yhteydessä. Meni toki varaosatakuuseen mutta vähä aikaa sitä ihmettelin että mistä voi vuotaa ja sellasella jäähytinnesteen sekaan laitettavalla väriaineella/merkkiaineella löyty sitten vuotopaikkakin. edit: mulla kyseessä oli kylläkin pensapassatti ALT koneella.
Nyt tuli poissuljettua tuo, että vuotaa jostain. Eli löin kylmänä paisariin lillut ja kävin nyt katteleen niin ei sieltä mitään oo valunu. Eli oksentaa nesteet paisarin kautta ulos ajon jälkeen ajassa X. Viimeks odottelin noin 30 min ja mitään jännää ei sieltä ulos tullu.
Kyl taitaa tuo kuusankoski olla tämän koneen seuraava osoite. : /
Kuitenki tuo paisarin ympärys on konehuoneesta on täysin sula jatkuvasti, eli sieltä se pulppuaa pihalle. Voiskohan tuo pahvin prkl tällästä aiheuttaa ? Ei kyl käy omaan järkeen mitenkään, mutta pahvia ennen tuntu pelaavan tää järjestelmä....
Kyl taitaa tuo kuusankoski olla tämän koneen seuraava osoite. : /
Kuitenki tuo paisarin ympärys on konehuoneesta on täysin sula jatkuvasti, eli sieltä se pulppuaa pihalle. Voiskohan tuo pahvin prkl tällästä aiheuttaa ? Ei kyl käy omaan järkeen mitenkään, mutta pahvia ennen tuntu pelaavan tää järjestelmä....
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noniin startti vaihdettu ja matka jatkuu. Eli tänään taas ilmailin tuota laitteistoa ja reilu 3 litraa sain sinne tavaraa menemään? Tuntuu erittäin huolestuttavan runsaalta määrältä. Tosin käytin sitä metalli putkea irti , koska tein siihen reijän.
Elikkäs sama oireilu jatkuu. Pitäiskö korkin päästää paineet järjestelmästä heti, kun auton sammuttaa ? Alkaa tuo korkki epäilyttämään... Kokeilisin, mutta lähi motonetistä saa vain sitä väärää korkkia.
Kuplia ei tule paisariin, eikä tapahdu mitään muutakaan omituista auton käydessä.
Elikkäs sama oireilu jatkuu. Pitäiskö korkin päästää paineet järjestelmästä heti, kun auton sammuttaa ? Alkaa tuo korkki epäilyttämään... Kokeilisin, mutta lähi motonetistä saa vain sitä väärää korkkia.
Kuplia ei tule paisariin, eikä tapahdu mitään muutakaan omituista auton käydessä.
Ei se kyl toimi. Lämmöt pysyy ihan hanskassa ja lämmintä tulee kabiiniin. Nesteet silti on tasolla paisarin alareunalla. Eli ei ihan kuivana, mutta lähes.
Pitäiskö tästä pikku letkusta joka tulee paisarille tulla vettä jatkuvasti ?? Minulla tulee räkien erittäin vähiä määriä. Suurimmaksi osaksi sieltä tulee vain höyryä/savua. Olisiko mahdollisesti vesipumppu antautunut? Pumpusta ei ole mitään tietoo milloin tai missä vaihdettu...
PS: löyty duunista tälläset ihan jäähdytysjärjestelmän paineenmittauslaitehärpäkkeet. Sittenhä nähään mitä tapahtuu...
Pitäiskö tästä pikku letkusta joka tulee paisarille tulla vettä jatkuvasti ?? Minulla tulee räkien erittäin vähiä määriä. Suurimmaksi osaksi sieltä tulee vain höyryä/savua. Olisiko mahdollisesti vesipumppu antautunut? Pumpusta ei ole mitään tietoo milloin tai missä vaihdettu...
PS: löyty duunista tälläset ihan jäähdytysjärjestelmän paineenmittauslaitehärpäkkeet. Sittenhä nähään mitä tapahtuu...
Onko kantta paineistettu? Kyllä kuulostaa ihan yksinkertaisesti siltä, että paine karkaa jostain jäähdytysjärjestelmään.
Onhan niitäkin tapauksia, että kansi ollut ehjä ennen irroitusta, mutta irroituksen jälkeen on halki. Tod. näk. siksi että on kerralla avattu esim. pulttimopolla kannenpultit kerralla auki ilman minkäänmoista järjestystä.
Itse olen yleensä varmuuden maksimoimiseksi paineistanut kannen ennen plaania, vaikka ei olisi tyypillisen kansivian / kansipahvivian takia sitä kantta pois nostettu.
Onhan niitäkin tapauksia, että kansi ollut ehjä ennen irroitusta, mutta irroituksen jälkeen on halki. Tod. näk. siksi että on kerralla avattu esim. pulttimopolla kannenpultit kerralla auki ilman minkäänmoista järjestystä.
Itse olen yleensä varmuuden maksimoimiseksi paineistanut kannen ennen plaania, vaikka ei olisi tyypillisen kansivian / kansipahvivian takia sitä kantta pois nostettu.
Mulla oli AAZ:ssa sellasta vikaa koneen vaihdon jälkeen, että nesteet hävis ajossa, mutta parkkipaikalla ei näkynyt lätäkköä ennen eikä jälkeen ajon.
Vika löyty lopulta semmosesta jakoblokista koneen kyljestä (kuvaa en nyt löytänyt ja virallista nimeä en tiedä), suora isompi vesiletkun lähtö ja kyljestä lähtee vähän pienempi lähtö suoraan sivulle. Kovaa muovia ja muistaakseni kellertävän/kerman värinen.
Joka tapauksessa, oli tuo palikka haljennut jostain syystä sen verran, että vain kuumalla koneella lämpölaajeneminen sekä jäähdytysjärjestelmän paine aiheutti vuotoa tuosta palikasta ja kun kone vähän jäähtyi sammuttamisen jälkeen, vuoto loppui eikä siis vuotanut parkkipaikalle.
Vettä piti lisäillä parinkymmenen kilsan välein pari-kolme litraa kerralla ennen kuin vika paikallistui korjaamolla.
Vika löyty lopulta semmosesta jakoblokista koneen kyljestä (kuvaa en nyt löytänyt ja virallista nimeä en tiedä), suora isompi vesiletkun lähtö ja kyljestä lähtee vähän pienempi lähtö suoraan sivulle. Kovaa muovia ja muistaakseni kellertävän/kerman värinen.
Joka tapauksessa, oli tuo palikka haljennut jostain syystä sen verran, että vain kuumalla koneella lämpölaajeneminen sekä jäähdytysjärjestelmän paine aiheutti vuotoa tuosta palikasta ja kun kone vähän jäähtyi sammuttamisen jälkeen, vuoto loppui eikä siis vuotanut parkkipaikalle.
Vettä piti lisäillä parinkymmenen kilsan välein pari-kolme litraa kerralla ennen kuin vika paikallistui korjaamolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa