Aamulla kävin laittaan auton käyntiin ja tulin vähäksi aikaa sisälle odottelemaan, että kerkäisi lämmitä ennen liikenteeseen lähtöä. Mutta oli sammunut, eikä lähtenyt käyntiin.
Nyt olen päivän lämmittänyt puhaltimella konehuonetta ja mielestäni se on ollut koko ajan reilusti plussan puolella. Eipä vaan silti lähde käyntiin, vaikka yhden akullisen sahasinkin.
Mikäs neuvoksi? Suodattimen jäätymiseltähän tuo vaikuttaa, mutta olettaisin että on jo sulanut ja ilmatkin olisi startattu pois..
Passat AFN käynnistysongelma
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Jos on ollu kesälaatua tankissa ja pakkasta riittävästi josta johtuen on käyny niin että dieselin parafiin on jähmettynyt suodattimeen ei sitä selviä kuin suodattimen vaihdolla. Aika heikkoa on enää liukenemaan vaikka lämpiäiskin. Toki on myös mahdollista että tukos on muodostunut tankkiin imuputken päähän. nimim. "kokemusta löytyy...."
Ekana vaan nyt tarkistat saako se polttoainetta ja koitat paikallistaa mistä alkaen sitä ei tule tai mihin asti sitä tulee jos on tullakseen.
Ekana vaan nyt tarkistat saako se polttoainetta ja koitat paikallistaa mistä alkaen sitä ei tule tai mihin asti sitä tulee jos on tullakseen.
Akku ja laturi kunnossa, releestä en tiedä.
Sain auton lauantaina käyntiin ja ajelin kunnolla lämpimäksi. Pikkusen jäi semmonen fiilis, että akun kengän irrroittamisen jälkeen vasta rupesi lupailemaan starttausta. Oiskohan joku vikatila lauennut?
Sunnuntaina sain auton käymään mutta sammui samantien kun yritin saada liikkeelle. Aivan kuin olisi ollut kaikki veto pois.
Sain auton lauantaina käyntiin ja ajelin kunnolla lämpimäksi. Pikkusen jäi semmonen fiilis, että akun kengän irrroittamisen jälkeen vasta rupesi lupailemaan starttausta. Oiskohan joku vikatila lauennut?
Sunnuntaina sain auton käymään mutta sammui samantien kun yritin saada liikkeelle. Aivan kuin olisi ollut kaikki veto pois.
Probleemo ratkaistu (ainakin toistaiseksi)
Ilmeisesti pa-suodattimen päällä oleva muovinen paluupuolen jakoventtiili oli antautunut. Sitä kautta pääsi korvausilmaa ja suodatin pääsi tyhjentymäänn.
Se vaihdettiin ja nyt tuntuis pelaavan. Lisäksi laitettiin pikku pätkä läpinäkyvää polttoaineletkua, niin näkeepähän, että onko ilmaa järjestelmässä.
Ilmeisesti pa-suodattimen päällä oleva muovinen paluupuolen jakoventtiili oli antautunut. Sitä kautta pääsi korvausilmaa ja suodatin pääsi tyhjentymäänn.
Se vaihdettiin ja nyt tuntuis pelaavan. Lisäksi laitettiin pikku pätkä läpinäkyvää polttoaineletkua, niin näkeepähän, että onko ilmaa järjestelmässä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa