Kummallinen ilmiö tuli Octavia 2.0tdi dsg:hen... VM 2006. aj. 210 000 km ja muuten aski toimii kuin uutena.
Parina aamuna tehnyt nyt tämän. Eberillä lämmitetty kumpanakin kertana ( ja muutenkin aina ennen käynnistystä)
Jarru pohjaan ja keppi tietenkin P: asennolla. Hehkutus ja starttauss, auto tietysti lähtee heti tulille. Nostan jarrun heti pois, auto nyökkää taaksepäin kuin pakki olisi päällä, ei tietenkään pääse mihinkään kun on käsijarru ja P-lukko kytketty... Ei kyllä ole kovin hyvä varmaan askille lähteä P-lukkoa vasten liikkeelle. Jos jarrua pitää esim 5 sek starttauksen jälkeen, ei tätä tapahdu eikä kone mielestäni hyydy, kuten olisi liikkeelle lähdössä. Ilman jarrua en ole vielä kokeillut startata että mitä tekee, mutta testaan sen pikapuolin.
Vikakoodeja ei tietty ole.. Onko se sit mekatronikkivika vai mikä... Mittaristossa ei vaihdu PRNDS asteikko vaikka nyökkää taaksepäin!
DSG:ssä outo oire aamukäynnistyksessä
Valvoja: ffp jäsenet
Minä olen puolestani ihmetellyt TouranTDI DSG:n temppuilua kylmällä kun Webasto on ollut päällä. Päivän ekassa kylmäkäynnistyksessä noin sekunti käynnistymisen jälkeen joskus jysähtää kuin löisi lekalla auton pohjaan ja auto heilahtaa. Kuulemma johtuu kaksoismassavauhtipyörästä. Kaksi vuotta sitten vaihdettiin uusi ja nyt tämäkin on ruvennut paukkumaan - mutta vain kylmällä kun Webastoa on käytetty, ja vain yön seisomisen jälkeen. En ole vielä kuullut tälle selitystä johon uskoisin.
Joka tapauksessa potkiminen loppui kun laitoin keulalle viimasuojan (kop kop).
Edit: niin ja ennen kuin jysähtely alkoi, ilmiö oli pehmeämpi, eli kuin joku olisi lyönyt autoa pehmustetulla lekalla....
Joka tapauksessa potkiminen loppui kun laitoin keulalle viimasuojan (kop kop).
Edit: niin ja ennen kuin jysähtely alkoi, ilmiö oli pehmeämpi, eli kuin joku olisi lyönyt autoa pehmustetulla lekalla....
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Taisin keksiä vian tähänkin, en vaan tajunnut tänne kirjotella...
Autoon on vaihdettu käppärin vaijerit jotka on hieman turhan löysällä,, tämä aiheuttaa sen että jos sitä kahvaa ei vedä tarpeeks ylös niin auto laskehtii p-lukon varaan. Jos näin käy ja on kova pakkanen, pyrkii auto liikkeelle. Jos käyttää N asennossa jolloin kone "vapautuu" niin ei tee tätä vikaa. ELi kun makaa konetta vasten tekee tuon.
Toivottavasti apuja,
Autoon on vaihdettu käppärin vaijerit jotka on hieman turhan löysällä,, tämä aiheuttaa sen että jos sitä kahvaa ei vedä tarpeeks ylös niin auto laskehtii p-lukon varaan. Jos näin käy ja on kova pakkanen, pyrkii auto liikkeelle. Jos käyttää N asennossa jolloin kone "vapautuu" niin ei tee tätä vikaa. ELi kun makaa konetta vasten tekee tuon.
Toivottavasti apuja,
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa