bora jurisee pakkasella??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

bora jurisee pakkasella??

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 7.1.2012 17:15

olikohan joku moottorin tukityynyistä antaumassa, kun nyt pakkasten alettua pitää melkosta jurinaa liikkeelle lähtiessä, varsinkin pakilla?? plussakeleillä ei ilmene, eikä mielestäni moottorin lämmettyä normaalilämpöönsä..

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 7.1.2012 19:27

Laturin vapaapyörä ainakin aiheuttaa jurinaa. Ota moniuraremmi pois päältä ja koita pyöriikö vapaakytkin

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 8.1.2012 17:34

kyl se mielestäni toimi sillai kuin kuuluukin, n.kk sitten, kun oli remmi pois jakopäärempassa, kiristimen rullan laakeri tosin tuntui vetelevän viimisiään, enkä ole vielä saanut aikaseksi vaihtaa...

jetta_06
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.1.2012 20:08

ViestiKirjoittaja jetta_06 » 11.1.2012 12:10

Itsellä kans oli -00 borassa sama vika. Vaihdoin sillon vaihdelaatikon puoleisen kannattimen mut en kyllä muista poistuiko sillä täysin ääni. Samaa jurinaa piti kans jos vaikka ykkösvaihteella jarrutti moottorijarrutuksella.

Joneks
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.6.2010 9:36

ViestiKirjoittaja Joneks » 14.1.2012 11:05

Takimmainen moottorin tukikumi sökö, itellä oli sama hässäkkä -03 Borassa, pakilla kuulu kamala jurina, moottorijarrutuksessa kans.

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 15.1.2012 14:45

ok, siltä vaikuttas, ihan menee suhteessa moottorin asentoon, jarruttaessa ja kiihdyttäessä hiljanen, paikallaan käydessä ja liikkeelle lähtiessä jurraa... minkälainen toi takatyyny on, kun pakkasella oireet korostuu, onko joku nestetäytteinen??

timor11
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 7.8.2011 14:57

ViestiKirjoittaja timor11 » 15.1.2012 15:09

IV Golfissa, samat oireet. Apurunko oli täynnä hiekkaa yms. töhnää, mikä jäätyi pakkasella siihen moottorin tukikumiin aiheuttaen sitten julmetun tärinän peruutettaessa.

Itse kumityyny oli kunnossa, eli riitti kun otti kannakkeen irti ja kaapi sorat apurungon sisältä. Moottori kannattaa tukea jollain kun kiinnikettä irrottelee.

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 15.1.2012 19:22

nonni, olihan se täynnä hiekkaa toi palkki, hetken aikaa kun höyrypesurilla päästelin, niin saatiin palkki tyhjäks, keveni autokin varmaan 10kg..
purin myös kumityynyn samalla, niin sain senkin pestyä puhtaaks,kun oli sekin ottanut oman osansa hiekasta, kyllä muuttu auto, ei meinaa enää kajuuttaan erottaa voimanlähteen tyyppiä..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa