T4 eberi
Valvoja: ffp jäsenet
T4 eberi
Sunnuntai päivää..
Sellanen ongelma tossa eiklen ehtoolla tuli todettua kun tuolla hallilla pyöriskelin, niin mulla on T4:ssa eperi joka ei sytytä eikä muutakaan. Ainoa jonka tekee niin mini kello käy ja puhallin huutaa. Siinä sitte pähkäiltiin kaverin kans tovi ja todettiin ettei vesipumppu, eikä ilmeisesti naftapumppukaan käy kun ei mitään kuulu. Mikähän tosa mahtais olla vikana? Eperin malli on kaiketi D3W
Sellanen ongelma tossa eiklen ehtoolla tuli todettua kun tuolla hallilla pyöriskelin, niin mulla on T4:ssa eperi joka ei sytytä eikä muutakaan. Ainoa jonka tekee niin mini kello käy ja puhallin huutaa. Siinä sitte pähkäiltiin kaverin kans tovi ja todettiin ettei vesipumppu, eikä ilmeisesti naftapumppukaan käy kun ei mitään kuulu. Mikähän tosa mahtais olla vikana? Eperin malli on kaiketi D3W
Tästä on varmaan jo topicci olemassa, mutta hehkua veikkaisin vialliseksi jos vain puhalllin toimii. Ei lähde polttoainepumppu päälle jos ei hehkuta. Kello ei ole varsinaisesti riippuvainen eberin toimivuudesta. Kokeile irrottaa ja laittaa takaisin niistä kolmesta sulakkeesta keskimmäinen samalla kun kellossa aika juoksee. Saattaa lähteä käyntiin kun hehku saa lisäkäskyjä.
Sulakkeiden irrottaminen muutamaksi tunniksi saattaa myös poistaa vikatilan jos sellainen on päällä.
Sulakkeiden irrottaminen muutamaksi tunniksi saattaa myös poistaa vikatilan jos sellainen on päällä.
Tarkoitatko sisäpuhallinta vai eberin puhallinta ? Jos vikatilassa koko sydeemi,niin edes palopuhallin ei pyörähdä käynnistyessä, ainoastaan kello lähtee "juoksemaan" ja sisäpuhallin pyörii. Ei muuta kuin vikakoodin lukuun tai tosiaan käyttää noita sulakkeita irti ja kokeilla auttaako se.
Itsellä viime talvena jäätyi polttoainelinjat, omaa tyhmyyttä oli kesä naftaa tankissa,kun auto oli seisonnassa, ja silloin ei auttanut kun käyttää merkkiliikkeessä vikakoodien nollauksessa ja hallissa sulamassa. Minulla on viikkokello, mutta ei ole tuohon sitä diagnostiikka piuhaa kytketty eli ei itse näe vikoja.
Onko automaattikäynnistyksen ulkoanturi paikallaan ? Sehän vaatii muistaakseni ~+5 astetta tai alle ennen kuin lähtee päälle, en muista kyllä että ohittaako kellolla tuon anturin, pakkokäynnistys.
Itsellä viime talvena jäätyi polttoainelinjat, omaa tyhmyyttä oli kesä naftaa tankissa,kun auto oli seisonnassa, ja silloin ei auttanut kun käyttää merkkiliikkeessä vikakoodien nollauksessa ja hallissa sulamassa. Minulla on viikkokello, mutta ei ole tuohon sitä diagnostiikka piuhaa kytketty eli ei itse näe vikoja.
Onko automaattikäynnistyksen ulkoanturi paikallaan ? Sehän vaatii muistaakseni ~+5 astetta tai alle ennen kuin lähtee päälle, en muista kyllä että ohittaako kellolla tuon anturin, pakkokäynnistys.
Sisäpuhallinta eikä tuolla mun mielestäni ole mitään mistä mitään vikakoodeja pääsee llukemaan yks johto kellolta (minikello) releboksille ja sieltä muut eteenpäin.. mistähän noita sulakkeita mahtais rupee ettimään ku ei sulake boxista oikein löytyny mitään ns. jälkiasennetun näkösiä johtoja, ja epreriltä lähtevät johot menee johonki lokasuojan väliin eikä kiinnostais irrottamaankaan lähteä et vois seurata.
Ei niitä itse pystykkään lukemaan muulla kuin tuolla viikkokellolla, jos siihen tosiaan kytketty se diagnostiikkapiuha. Korjaamoillakin se lukulaite on viikkokellon näköinen. Minikellolla ei näe koodeja.
täälläpä lisää tuota eberi pähkäilyä / jutustelua
http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=10312
http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=9705
täälläpä lisää tuota eberi pähkäilyä / jutustelua
http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=10312
http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=9705
Mulla on sulakkeet varsinaisen sulaketelineen alle asennetussa lisäosassa ja niistä 3 on eberiin vaikuttavia. Ne löytyi helposti koska tulee johdot rintapellistä läpi ja ne menee sinne sulakkeille. Multa löytyy myös Vianhaku- ja korjausohje Hydronic vesilämmittimille sisältäen 3, 4, 5 sarjalaiset. Siis kyseessä on suomenkielinen maahantuojan ystävällisesti mulle kopioima pumaska. Noihin ulkomaankielisiin olen netissä törmännyt, mutta en suomenkielisiin. Voin siis skannata ja lähettää jos tuntuu, että on tarvetta.
Oma siis D3WZ minikellolla ja climatronicilla vuodelta -99
Siis mun ongelma on se, ettei eberin palamisilmapuhallin käynnisty, joten joudun ottamaan puhaltimen eberistä ulos, mutta auton puhallin ja eberin lisävesipumppu pyörii, eli eri vika on meillä koneissa. Eberi siis ei tee mitään, jos ei tuo palamisilmapuhallin käynnisty. Sen siis ei kuulu hehkuttaa, eikä pumpata naftaa jos ei palamisilmapuhallin pyöri. Varmista siis, että lähteekö eberi päälle kun käynnistät auton. Vika saattaa sulla olla tuossa eberin lisävesipumpussa.
Oma siis D3WZ minikellolla ja climatronicilla vuodelta -99
Siis mun ongelma on se, ettei eberin palamisilmapuhallin käynnisty, joten joudun ottamaan puhaltimen eberistä ulos, mutta auton puhallin ja eberin lisävesipumppu pyörii, eli eri vika on meillä koneissa. Eberi siis ei tee mitään, jos ei tuo palamisilmapuhallin käynnisty. Sen siis ei kuulu hehkuttaa, eikä pumpata naftaa jos ei palamisilmapuhallin pyöri. Varmista siis, että lähteekö eberi päälle kun käynnistät auton. Vika saattaa sulla olla tuossa eberin lisävesipumpussa.
Kyllähän se hehkun vaihto on melkein aina ensimmäinen korjaus, joka noille pitää tehdä. Osa on ainakin kohtuullisen edullinen. Sen pystyy periaatteessa vaihtamaan yläkautta laitteen ollessa paikallaan, jos on kyse tehdasasenteisesta ja laite on pystyasennossa.
Omassani ei ole käytännössä kuin yksi sulake eberille sulaketaulussa (D3WZ) ja kellon ohjauksessa puhaltimelle toinen.
Omassani ei ole käytännössä kuin yksi sulake eberille sulaketaulussa (D3WZ) ja kellon ohjauksessa puhaltimelle toinen.
Huomenta.. taas päivitystä remontin keskeltä.. eli eilen hain uuden hehkun ja käynnistyhän se. Mutta nyt seuraava ongelma päällä, eli käynnistyy käy minuutin ja sammuu ennen ku puhallin täysillä kierroksilla. Kuulostaa ku liekki vaan sammuis, ja uudelleen käynnistyy kun jälkipuhalluksen on loppuun päässy. Voisko vesipumppu olla syyllinen, koska ei tunnu ainakaan surisevan. Jos näin niin mistä ootte uuden ostanut vai tarvike pumppuako paikalleen? Uuden hinta koko suolanen
Vesipumpun ääni pitäisi kuulua heti käynnistymisen jälkeen -tai ainakin tuntua pumppua koetettaessa.
Kannattaa tietysti mitata, tuleeko pumpulle jännite ja toimiiko pumppu ulkoisella virralla. Eberikauppias joskus kertoi minulle, että nämä menevät tukkoonkin, ei pitäisi olla paha rasti irrottaa ja puhdistaa.
Kannattaa tietysti mitata, tuleeko pumpulle jännite ja toimiiko pumppu ulkoisella virralla. Eberikauppias joskus kertoi minulle, että nämä menevät tukkoonkin, ei pitäisi olla paha rasti irrottaa ja puhdistaa.
Käynnistyykö eberi, kun auton laittaa käyntiin ensin? Vesi kiertää joka tapauksessa paremmin auton omalla vesipumpulla.
Itsellä oli tuota ongelmaa vielä viime talvena, ehtoopuolella oleva D3WZ pyöritti vesipumppua ja saattoi joskus lähteä kylmiltäänkin käyntiin, mutta toimi paremmin, kun koneen käynnisti ensin.
Sitten kyllästyin ja hankin uuden vastaavan, jossa on hieman paremmalla älyllä varustettu boksi. Alkuperäinen on 25 1864 uusi 25 2121.
Itsellä oli tuota ongelmaa vielä viime talvena, ehtoopuolella oleva D3WZ pyöritti vesipumppua ja saattoi joskus lähteä kylmiltäänkin käyntiin, mutta toimi paremmin, kun koneen käynnisti ensin.
Sitten kyllästyin ja hankin uuden vastaavan, jossa on hieman paremmalla älyllä varustettu boksi. Alkuperäinen on 25 1864 uusi 25 2121.
Viimeksi muokannut lukkari, 1.12.2011 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kahdessa kuukaudessa saa varauksen jo melko alas, jos ei lataile välillä kunnolla. nimimerkki kokemusta on...
Itse vein kans oireiden takia huoltoon. Alijännite oli syynä. Lisäakku meni yhdessä talvessa huonoksi. Toka talvi oli jo kaput. Koko ajan alivarautunut. Ei parin tunnin ajo riitä mihinkään. Nyt huolehdin nykyisen akun kohdalla lisälatauksesta kunnolla.
Itse vein kans oireiden takia huoltoon. Alijännite oli syynä. Lisäakku meni yhdessä talvessa huonoksi. Toka talvi oli jo kaput. Koko ajan alivarautunut. Ei parin tunnin ajo riitä mihinkään. Nyt huolehdin nykyisen akun kohdalla lisälatauksesta kunnolla.
Hehku sytyttää liekin ja palopuhallin pyörii osateholla,liekkivahti kertoo aivolle ,että liekki syttyi,sen jälkeen palopuhallin menee täydelle teholle,samoin pa-pumppu.
Jos liekkivahti nokeentunut tai rikki käy edellä kuvatulla tavalla.
Jos laite ei tunnista vesipumppua se ei yritäkään käynnistyä.
Jos pumppu ei pumppaa ,siipi rikki laite kerkiää täydellle teholle ja ylikuumenee,sammuu liki lennosta.
Joissain porttereissa ainakin mulla ,eberi maadottaa keskuksen oikealta puolen olevasta maapisteestä(siitä kiekosta) Kannattaa mitata eberin piuhojen jännitehäviö kuten ajovaloista.
Piuhat on ohuet ,kannattaa paksuntaa jos alijännite kiusaa.
Jos liekkivahti nokeentunut tai rikki käy edellä kuvatulla tavalla.
Jos laite ei tunnista vesipumppua se ei yritäkään käynnistyä.
Jos pumppu ei pumppaa ,siipi rikki laite kerkiää täydellle teholle ja ylikuumenee,sammuu liki lennosta.
Joissain porttereissa ainakin mulla ,eberi maadottaa keskuksen oikealta puolen olevasta maapisteestä(siitä kiekosta) Kannattaa mitata eberin piuhojen jännitehäviö kuten ajovaloista.
Piuhat on ohuet ,kannattaa paksuntaa jos alijännite kiusaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”