Passat 3BG 1,9 tdi:tä ostamassa, vinkkiä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

Passat 3BG 1,9 tdi:tä ostamassa, vinkkiä?

ViestiKirjoittaja Kotka » 19.11.2011 8:49

Otsikon pitäisi olla selvä.
Joudun kohta ostamaan työauton ja yhtenä vaihtoehtona olisi farmarimallinen 3 BG Passat. Kilometrien puolesta dieselauton pitäisi kannattaa, sillä 18 000 km menee rikki pelkkää työmatka-ajoa.
Oliko joku moottorityyppi vika-alttiimpi ja paljonko näillä yleensä ajaa.
Entäs vaihdelaatikko ja kytkinvaihtoehdot?
Mitä pitäisi ostotilanteessa osata tarkistaa?
Mitkä ovat huoltovälit esim. hihnoille? Ja yleisimpiä huoltojen hintoja, jos ei itse voi kaikkia tehdä.
Korin yleiskunnon luulen osaavani tarkastella, sekä sisustan näen silmillä. Alustaa päivitetään joka tapauksessa matalammaksi, jos ei jo ole.
Yhtenä autonvalintakriteerinä on takaluukun tila, koska saksanpaimenkoira ja tavarat pitäisi saada sinne mahtumaan.
Ompa väläytetty Passatin lisäksi Vectraa, Mondeota, V70 ja Mersua vaihtoehdoiksi..

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 19.11.2011 10:49

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=61 ... nen+++osto

Noita ostoja paljon haulla!

Volvo ja vw koneella 2.5tdi suosittelen, löytyy yksi pihastakin ;))

Breakbeat
-
Viestit: 66
Liittynyt: 9.11.2009 21:17

ViestiKirjoittaja Breakbeat » 19.11.2011 11:32

Passatista farmarina en nyt mitään osaa sanoa, mutta mondeosta ainakain sen että tooooodella iso takakontti. Miinuksena taas ruosteongelma noissa.

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 21.11.2011 8:40

Mondeo on iso auto, jonka kontti olisi riittävän kokoinen. Ja uudempikorisista on varmaan aika moni jo käynyt maahantuojan toimesta ruosteiden korjauksesta, koska ainakin ovissa ja takaluukuissa oli maahantuojan korjattava vika. Tosin, jos omistaja ei ole hyvissä ajoin ko. vikaa ilmiantanut, niin ruosteen korjaaminen on jo myöhäistä.
Tuossa linkissä oli keskustelua A4:sta, joka ei tule kysymykseen missään tapauksessa. (Koko ja hinta)
Passat olisi ensimmäinen vaihtoehto, mutta millä tekniikkayhdistelmällä sitä osaisi katsella?
1,9 Tdi pd (mikä konetyyppi noista) ja vaihteisto? Mitenkäs 2,5TDi V6 moottori, kun sellaistakin näyttää olevan.
Golfia edeltävä auto oli 3B farkkuPassat 1,8T, jonka varustelu oli Highline. Ei siinä pahemmin vikoja ollut, mitä nyt kohtalainen madaltaminen aiheutti.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 21.11.2011 10:35


Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 21.11.2011 14:18

Tieto lisää tuskaa..
Kiikarissa olisi yksi Passat, mutta eihän noita enää uskalla edes kuvitellakaan hankkivansa.
1,9 TDi 4 motion. Moottorikoodilla AVF. Ajettu 360 tkm.
Kottero olisi ns. suomiauto, jolla on täydellinen huoltokirja.
Jakohihna vaihdettu 315 tkm:ssä ja viimeisin huolto tehty 355 tkm:ssä, nämä huoltokirjan mukaan.
Kori on kohtalaisen siisti, tosin liikkeen myyntifiksaus päällä. Jos kiinnostus ja uskallus kasvaa, niin auto pestään itse käsin ennen ostoa. Sisustassa on pientä laittoa, mutta nahkastahan saa pienellä ehostuksella ihan fiksun.
Jaa-a.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 21.11.2011 14:22

Jännä juttu, jos on nuilla kilsoilla hieman kulunut.
Itselläni juurikin AVF 4-motion, tosin aika paljon vähemmän ajettu. Ei valittamista. Melko paljon ajettuja nuita on myynnissä, joten kyllä ne aika sitkeitä on.

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 22.11.2011 11:27

No, rohkea rokan syö (Ja köyhä ei syö mitään)
Pihassa seisoo farkkuPassat, toivottavasti lähtee taipaleelle kun on tarvis.
Alkaa pienimuotoinen laittaminen, että tunnistaa omakseen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa