Otsikon pitäisi olla selvä.
Joudun kohta ostamaan työauton ja yhtenä vaihtoehtona olisi farmarimallinen 3 BG Passat. Kilometrien puolesta dieselauton pitäisi kannattaa, sillä 18 000 km menee rikki pelkkää työmatka-ajoa.
Oliko joku moottorityyppi vika-alttiimpi ja paljonko näillä yleensä ajaa.
Entäs vaihdelaatikko ja kytkinvaihtoehdot?
Mitä pitäisi ostotilanteessa osata tarkistaa?
Mitkä ovat huoltovälit esim. hihnoille? Ja yleisimpiä huoltojen hintoja, jos ei itse voi kaikkia tehdä.
Korin yleiskunnon luulen osaavani tarkastella, sekä sisustan näen silmillä. Alustaa päivitetään joka tapauksessa matalammaksi, jos ei jo ole.
Yhtenä autonvalintakriteerinä on takaluukun tila, koska saksanpaimenkoira ja tavarat pitäisi saada sinne mahtumaan.
Ompa väläytetty Passatin lisäksi Vectraa, Mondeota, V70 ja Mersua vaihtoehdoiksi..
Passat 3BG 1,9 tdi:tä ostamassa, vinkkiä?
Valvoja: ffp jäsenet
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=61 ... nen+++osto
Noita ostoja paljon haulla!
Volvo ja vw koneella 2.5tdi suosittelen, löytyy yksi pihastakin ;))
Noita ostoja paljon haulla!
Volvo ja vw koneella 2.5tdi suosittelen, löytyy yksi pihastakin ;))
Mondeo on iso auto, jonka kontti olisi riittävän kokoinen. Ja uudempikorisista on varmaan aika moni jo käynyt maahantuojan toimesta ruosteiden korjauksesta, koska ainakin ovissa ja takaluukuissa oli maahantuojan korjattava vika. Tosin, jos omistaja ei ole hyvissä ajoin ko. vikaa ilmiantanut, niin ruosteen korjaaminen on jo myöhäistä.
Tuossa linkissä oli keskustelua A4:sta, joka ei tule kysymykseen missään tapauksessa. (Koko ja hinta)
Passat olisi ensimmäinen vaihtoehto, mutta millä tekniikkayhdistelmällä sitä osaisi katsella?
1,9 Tdi pd (mikä konetyyppi noista) ja vaihteisto? Mitenkäs 2,5TDi V6 moottori, kun sellaistakin näyttää olevan.
Golfia edeltävä auto oli 3B farkkuPassat 1,8T, jonka varustelu oli Highline. Ei siinä pahemmin vikoja ollut, mitä nyt kohtalainen madaltaminen aiheutti.
Tuossa linkissä oli keskustelua A4:sta, joka ei tule kysymykseen missään tapauksessa. (Koko ja hinta)
Passat olisi ensimmäinen vaihtoehto, mutta millä tekniikkayhdistelmällä sitä osaisi katsella?
1,9 Tdi pd (mikä konetyyppi noista) ja vaihteisto? Mitenkäs 2,5TDi V6 moottori, kun sellaistakin näyttää olevan.
Golfia edeltävä auto oli 3B farkkuPassat 1,8T, jonka varustelu oli Highline. Ei siinä pahemmin vikoja ollut, mitä nyt kohtalainen madaltaminen aiheutti.
Tieto lisää tuskaa..
Kiikarissa olisi yksi Passat, mutta eihän noita enää uskalla edes kuvitellakaan hankkivansa.
1,9 TDi 4 motion. Moottorikoodilla AVF. Ajettu 360 tkm.
Kottero olisi ns. suomiauto, jolla on täydellinen huoltokirja.
Jakohihna vaihdettu 315 tkm:ssä ja viimeisin huolto tehty 355 tkm:ssä, nämä huoltokirjan mukaan.
Kori on kohtalaisen siisti, tosin liikkeen myyntifiksaus päällä. Jos kiinnostus ja uskallus kasvaa, niin auto pestään itse käsin ennen ostoa. Sisustassa on pientä laittoa, mutta nahkastahan saa pienellä ehostuksella ihan fiksun.
Jaa-a.
Kiikarissa olisi yksi Passat, mutta eihän noita enää uskalla edes kuvitellakaan hankkivansa.
1,9 TDi 4 motion. Moottorikoodilla AVF. Ajettu 360 tkm.
Kottero olisi ns. suomiauto, jolla on täydellinen huoltokirja.
Jakohihna vaihdettu 315 tkm:ssä ja viimeisin huolto tehty 355 tkm:ssä, nämä huoltokirjan mukaan.
Kori on kohtalaisen siisti, tosin liikkeen myyntifiksaus päällä. Jos kiinnostus ja uskallus kasvaa, niin auto pestään itse käsin ennen ostoa. Sisustassa on pientä laittoa, mutta nahkastahan saa pienellä ehostuksella ihan fiksun.
Jaa-a.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa