AAZ kannentiiviste mennyt?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

AAZ kannentiiviste mennyt?

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 9.11.2011 11:34

Tämmönen -92 mallin TD golffi kyseessä, autossa on ostohetkestä lähtien ollut varsin töhkäinen paisuntasäiliö. Autossa ei kuitenkaan ole kymmenien tuhansien kilometrien saatossa ollut mitään normaalista poikkeavaa. Hieman on kuluttanut jäähdytysnestettä mutta sitäkään ole tarvinnut lisäillä kuin ehkä kerran kuussa tai harvemmin.

KuvaKuvaKuva

Nyt olisinkin ottamassa autoa takaisin ajoon, lojunut n. 4 vuotta käyttämättömänä. Eilen sain sen käyntiin toisella avaimen kääntämisellä, ilman mitään erikoisempaa.

Mietinkin että kannattaisiko tuo asia hoitaa kerralla kuntoon vai antaako mennä? Toimivaahan ei kannattais korjata.

(Oli tarkotus laittaa kuvia mut Photobucket kusee totaalisesti tällä hetkellä)

EDIT: Pari kuvaa paisarista.

DieselPoweri
-
Viestit: 24
Liittynyt: 30.4.2011 14:24

ViestiKirjoittaja DieselPoweri » 16.11.2011 15:23

Itsellä oli se ongelma että nyki ajossa, ajattelin ensin että pumpun ajoitus on viturallaan mutta asiaa tutkittua ja ongelmaan yhdistin myös sen että nestettä häviää jonkin verran, niin otin kannen auki ja kansipahvihan sieltä oli mennyt.



Sitten sellainen kysymys että laskeeko ja nouseeko lämmöt? eli huopaako lämpömittari ajossa? siitä voi päätellä että vuotaako tiiviste ulos vai sisäänpäin.

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 16.11.2011 16:29

Itsellä oli tölkissä samannäköinen paisarinsisusta joskus. Syynä yksinkertaisesti aiemmalla omistajalla levinnyt kone, jonka jälkeen järjestelmä oli jätetty pesemättä.

Eli jos ei ole historiasta tietoa ja kaikki pelaa normaalisti muuten, voisi olla helpompi aloittaa pesemällä jäähdytysjärjestelmä ja seuraamalla tilannetta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.11.2011 17:15

Osta Motonetista parin kympin uusi paisari ja seuraa tilannetta. Itsekin jouduin keväällä AAZ:aan ensi töikseni vaihtamaan säiliön, kun entinen oli ihan musta.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 16.11.2011 17:28

Jos haluaa niin korjaamolla voi käydä ohivuoto- ja puristuspainemittauksessa kattomassa et mitä sanoo

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 7.12.2011 4:57

Ei ainakaan huoltokirjasta löydy isommasta konerempasta mainintaa, koneella ajettu n. 390tkm. Ei ole ollut havaittavia vikoja, ei lämpötilan huopaamisia tai muutakaan. Kone kuitenkin tuntuu käyvän hiton viileänä. Mittariin jos uskoo niin lämmöt ei yleensä nouse juurikaan yli 70:n. Kerran termostaatti oli rikki ja se oli ainoa kerta kun lämmöt nousi yli 90 ja flekti lähti pyörimään.

Mietin että kannattaisiko/voisiko järjestelmän pesemiseen käyttää jotain ärhäkämpää ainetta, mitä nuo purkissa myytävät jäähdytysjärjestelmän puhdistusaineet?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.12.2011 14:52

tehopesuaineella koittanu pestä ventosta paisaria heikoin tuloksin. edellisen omistajan ajalta öljytty jonka jälkeen kone eri.
aika yleistä vaikuttaa olevan kansipahvin pettämisen seurauksena jäähdytysnesteen katoaminen ainoastaan. jolloin myös saattaa paineita nostaa järjestelmään.

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 13.12.2011 22:22

korjaisin vasta kun alkaa häiritsevästi hävittämään tai sotkemaan nesteitä. kovaa ajoa vaan

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 15.12.2011 2:32

Jeps. Pitäis nyt vaan jakohihna saada vaihdetuksi. Aattelin et ostais nuo erikoistyökalut, 2065A, 2064 ja kiristintyökalu. Lisäksi sitte tuo hihnan kireys mittari 210. Sais n. reippaalla satasella koko pomspin. Kaveriksi VAG alkuperänen jakohihna ja kiristin (+kunkkupultti) päälle (86€ posteineen) niin menis arviolta n. 200€ tienoille, jos Saksasta nuo kaikki tilailis.

Merkkihuollosta kyselin niin 330€ pitäis vaihdosta köyhtyä. Kuitenkin tykkään ite laitella noita ja työkalut sais myöhempää tarvetta varten niin sama kai tuo ois vaihtaa ite...

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 15.12.2011 10:37

Ei noita työkaluja ja mittaria kyllä tarvitse tuohon hommaan ostaa. Lattarauta nokalle ja poranterä pumpulle.

Jouni
-
Viestit: 129
Liittynyt: 23.7.2003 18:33

ViestiKirjoittaja Jouni » 15.12.2011 22:17

Nokalle sopii myös aikahyvin mauseri. Hihnankireyden mittaria ei tarvi, jos on automaaginen kiristin. Osassa on, osassa ei.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 21 vierailijaa