passatin öljy vuoto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

oulu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.11.2011 13:53

passatin öljy vuoto

ViestiKirjoittaja oulu » 5.11.2011 16:37

MOI..Ostin viikko sitten passat b3 1,9tdi ahu variantin vm.2000..ihan kiva kampe muuten mutta vuotaa jostain?öljyä alleen..nyt parina päivänä ollut semmonen kahvikupillinen öljyä autotallin lattialla joten jostain sitä tulee vaan mistä?muuten on pelannut ihan ok..katsastettu
1kk sitten ja vuosi sitten laitettu jakopää+kiristäjät +vesipumppu+laturi jonka jälkeen ajettu 40000km sekä myös täydellinen kansiremppa tehty 5/ 2007 jonka jälkeen ajoa180000km.. mitä muuten tehdään "täydelliseen"kansiremppaan niinkun koneelle..3tkm sitten uusittu kytkin ja vauhtipyörä eli niintä osin kai ok...nyt vaan harmittaa tuo huomaamani öljyn vuotaminen autosta..passatilla on ajettu nyt 494000km onko se jo ahulle loppusuoraa.antakaa arvionne
autostani varsinkin kun on nuo isommat rempat tehtynä teinkö vika oston vai en..

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 5.11.2011 17:52

Taskulamppu/otsalappu ja pieni peili mukaan, löytyy siitä ne tarkemmat kosteat öljy jäljet;))

Ota valokuva vuotokohdasta ja laita näkyville!

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 5.11.2011 19:02

Tarkista aivan ensimmäisenä ettei ole öljynsuodatin jäänyt löysälle. Tälläisiä tapauksia on muutama bongattu, onneksi aina tarpeeksi aikaisin ennen kuin falkskaa oikein kunnolla.

oulu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.11.2011 13:53

ViestiKirjoittaja oulu » 7.11.2011 14:50

No niin öljy vuodon syy selvis öljypohjassa pieni hius halkeama...oli madallusarjan jouset ollut passatissa entisellä omistajalla ja ottanut kai hällä tai sitten otti öljy pohja mulla kun yritin talliin autoa ekaa kertaa pari viikkoa sitten(autotallissa metallinen 5cm kynnys)..viime viikolla vaihatin normi jouset että ois maavaraa,,MUTTA NYT NEUVOJA KEHIIN...asentaja sanoi että on alumiininen öljypohja ja meinas että voitas ensin koittaa paikkausta jollain aineella...onnistuuko ja millä...vai meneekö uuden öljypohjan ostoksi näyttäs maksavan 200-230e välillä.....antakaa neuvoja varsinkin voisko tuota paikkausta koittaa ensin tulis paljon paljon halvemmaksikin...ja eihän siellä öljypohjassa ole painetta isommin luulis paikankin kestävän..
Viimeksi muokannut oulu, 7.11.2011 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 7.11.2011 15:03

Viet vain ammattitaitoiselle peltisepälle, niin hitsaa sen takaisin kasaan. Kaveri kolautti kans passatin öljypohjan tässä viime kesänä ja se vain hitsattiin kasaan ja kovaa ajoa sen jälkeen. Ja on tosiaan alumiinia, joten vaatii joko erikoispuikon tai tig-hitsin. Jos irrottaa itse öljypohjan ja vie vain hitsarille, niin tuskin ottaa paria kymppiä hommasta, kunhan öljyt on putsattu huolellisesti pois.

oulu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.11.2011 13:53

ViestiKirjoittaja oulu » 10.11.2011 19:28

No niin.öljypohja hitsattu paikallisella koneistamolla tänään maksoi 45e+5h töitä paikallisella vakio autokorjaamolla.
jospa nyt vuoto loppus..oli tosi siisti hitsijälki.Kysymys n:o1=miten muuten kestävät yleensä nuo hitsatut alumiiniset öljypohjat käytössä..oli kuulema aika työläs irroitella ja laittaa paikalle oli vissiin apurunkoa jouduttu irroitteleen ja moottoria liikuttaan...koko remppa tuli maksaan 330e..
että silleen..pohjamuovit oli päreinä kuullema...seuraava operaatio kun veronpalautukset tulee laitatan sen pohja "panssarin"tarvikeliikkeestä sais 125e hintaan oli huoltoluukulla oleva..ehdotti myös vaihteiston päälle menevää osaa siihen jatkoksi.. kysymys n:o 2=mutta tarvinneeko sitä vaihteistohan on ylempänä kai ja tuskin ottaa kosketusta kun on nyt ne vakio jouset alla..kysymys n:o3=miten muuten resonisoi ääntä se peltinen pohja suoja pitääkö laittaa kiinnitys pultteihin kumi rinkulat väliin tuntus että jos on pelti rautaa vasten voi ruveta rämiseen...mutta nyt toivottavasti saa jo ajella ilman murheita jonku aikaa..
Viimeksi muokannut oulu, 12.11.2011 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

oulu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.11.2011 13:53

ViestiKirjoittaja oulu » 12.11.2011 20:06

toivottavasti joku vaivautuu vastaan kysymyksiin joita yritän?esittää uutena passatin omistajana..tuntuu aika passiiviselta porukat tällä palstalla:-(ford foorumilla tuli nano sekunnissa vastauksia..pitänee passatti panna kiertoon ja siirtyä takas foordiin niin saa vastauksia mieltä askaruttaviin asioihin joita ei guuggeelilla löydy:-)

samu_
-
Viestit: 17
Liittynyt: 13.9.2011 21:31

ViestiKirjoittaja samu_ » 12.11.2011 20:22

kysymys nro1: eiköhän se kestä auton eliniän jos hitsari oli ammattimies, etkä aja kiveen

kysymys nro2: vaihteiston suojamuovi taitaa olla lähinnä ilmanohjaimena, teoriassa voi pienentää vähän ilmanvastusta. Kulutukseen ei mahda käytännössä paljoa vaikuttaa.
Estää myös jonkin verran pohjan ja vaihteiston likaantumista.

kysymys nro3: ei se rämise jos pultit on kunnolla kiinni. Jos laitat kumirinkulat väliin niin laita tarpeeksi paksut, ohuella saattaa rämistä.

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 12.11.2011 23:08

Tuon pohjapanssarin jatko-osan kanssa voi olla sellainen pointti, että saattaa auttaa hiukan talvella autossa tarkenemiseen, kun ei vedä konetilasta niin kovaa lämpöä pois, kun pohja suojattu pidemmältä matkalta.

Edellisestä passatista multakin oli lähtenyt se panssari omille teilleen siitä laatikon kohdalta ja kun talvella koneen sammutti, niin melko nopeasti kone oli kylmä. Nykyisessä taas on täysn ehjä panssari vaihdelaatikon perään saakka ja pysyy kyllä talvella huomattavasti paremmin lämpöisenä koneen sammuttamisen jälkeen. Ja varmasti auttaa myös talvella yleensäkin siihen että kone pysyy paremmin lämpöisenä. Nämä kun ei muutenkaan ole talvisin mitään "saunoja" ainakaan ilman lisälämmitintä, tai nelivetoa


Mitä tulee panssarin kiinnittämiseen, niin itse laittaisin ainakin kumit väliin, niin joustaa tarvittaessa niistä edes jonkun verran, eikä resonoi niin helposti.

Ja tuskimpa se öljypohja tosiaan siitä miksikään muuttuu ajan myötä, ellet itse sitä johonkin kolauta.

oulu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.11.2011 13:53

ViestiKirjoittaja oulu » 13.11.2011 14:03

samulle +tunalle kiitti vastauksistanne........

-AP-
-
Viestit: 9
Liittynyt: 30.11.2011 13:57

ViestiKirjoittaja -AP- » 30.11.2011 14:42

Nämä kun ei muutenkaan ole talvisin mitään "saunoja" ainakaan ilman lisälämmitintä, tai nelivetoa

Onko tästä ymmärrettävissä, että nelikot on etuvetoista lämpimämpiä?

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 30.11.2011 16:14

Onko tästä ymmärrettävissä, että nelikot on etuvetoista lämpimämpiä?


Ainakin omalla kohdalla ollut näin.

Edellinen auto oli sedan mallinen passat -01 avb 74kw koneella. Ei sielä meinannut ainakaan tarjeta -30 pakkasilla millään vaikka ajoi maantienopeuksiakin ja egr oli myös toiminnassa. Eberi piti olla käynnissä koko ajan tuollaisilla keleillä jos meinas saada kabiinin lämpöiseksi. Tuli vaihdettua termostaatti ja lämpöanturit yms, mutta ei mitään apua, siihen että sais hytin puolta lämpöisemmäksi.

Nykyinen kulkine farkkupassat -04 AVF 96kw 4motion. Tässä ei ole eberiä ollenkaan, eikä ollut viime talvenakaan mitään ongelmia tarkenemisen kanssa tuollaisilla -30 pakkasilla. Tosin tätä asiaa selvittää myös paljon kulutus, joka nyt on aivan eri planeetalta etuvetoon verrattuna. Etuvedolla pääsi talvella normaalisti tuollaisiin 5.2l satkulla kulutuksiin ja tällä nelikolla se kulutus pyörii -30 pakkasilla 7l paikkeilleilla ellei ylikin. Totuushan se on ettei sitä lämpöä tyhjästä tule...

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 1.12.2011 10:11

Meillä oli ennen AVF koneella oleva etuveto passattin ja sillä kans tarkeni kyllä ajaa todella hyvin. Sitä edellisellä AJM koneisella boralla taas ei, jos ei ollu viimasuojaa keulassa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa