ylläpito saapi vaihtaa otsikon aihetta paremmin kuvaavaksi jos näkee tarpeelliseksi...
mutta kysymys kajahtaapi näin että passaakohan tuohon commonrail dieseliin mennä vaihtamaan TEBOIL DIAMOND DIESEL öljyjä? luokitus 505.01
kun en millään haluaisi ajella longlife huoltovälillä...ja turhan kallista liukastetta tuo longlife öljy lyhyemmälle huoltovälille.
jos joku tohtii mennä sanomaan että tuleeko jotain tuhoja johonkin jos öljyn vaihtaa ns. normaali öljyksi niin tieto on tervetullutta.
tarkennuksena vielä auto on siis 2010 seat exeo 2.0 tdi cr 143hv
kiitos jo etukäteen :)
2.0tdi CR (caga) moottoriöljy?
Valvoja: ffp jäsenet
Ei sovi, pitää olla vähätuhkaista öljyä. Diamond on myös LL öljy... Ohjekirja kertoo, mitkä öljyt moottoriin käy. Tuhoja ei tule uskoakseni, mutta dpf täyttyy normaalia nopeammin.
edit. saksasta saa 6e/l noita sopivia öljyjä.
edit. saksasta saa 6e/l noita sopivia öljyjä.
Viimeksi muokannut jjj84, 31.10.2011 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juu eli parempi sitte vaan ajella esim. mobil ESP:llä jota huollossakin pannuun työntävät.
ei jaksa alkaa tilaileen saksasta asti moottoriöljyä....
mutta kiitos kuitenkin vastauksista.
ihmettelen kyllä että miten se vaikuttaa suodattimen tukkeutumiseen kun eihän sitä öljyä (pitäsi) pakokaasun mukana tulla :)
polttoaineestahan "tarvittavat" karstat pakopuolelle syntyy??
ei jaksa alkaa tilaileen saksasta asti moottoriöljyä....
mutta kiitos kuitenkin vastauksista.
ihmettelen kyllä että miten se vaikuttaa suodattimen tukkeutumiseen kun eihän sitä öljyä (pitäsi) pakokaasun mukana tulla :)
polttoaineestahan "tarvittavat" karstat pakopuolelle syntyy??
nojuu aivan totta tuo huohotus... olimpas hölömö :)
löysin itekki netistä tosiaan tuohon 45€ hintaan tuota ESP:tä... toki siihen tulee sitte kaikenmaailman postikuluja päälle..
tosin en muista nyt mitä tuossa exeossa oli tuo öljytilavuus mutta ehkä jotain 4,3-4,6L joten joutus kaks pönttöä hommata jokatapauksessa.
ei taida vaan tuota service valoa saada kotikonstein enää tälläsessä nollattua?
löysin itekki netistä tosiaan tuohon 45€ hintaan tuota ESP:tä... toki siihen tulee sitte kaikenmaailman postikuluja päälle..
tosin en muista nyt mitä tuossa exeossa oli tuo öljytilavuus mutta ehkä jotain 4,3-4,6L joten joutus kaks pönttöä hommata jokatapauksessa.
ei taida vaan tuota service valoa saada kotikonstein enää tälläsessä nollattua?
Ei sovi, pitää olla vähätuhkaista öljyä. Diamond on myös LL öljy... Ohjekirja kertoo, mitkä öljyt moottoriin käy. Tuhoja ei tule uskoakseni, mutta dpf täyttyy normaalia nopeammin.
Muistelisin jostain lukeneeni että sekä pumppari-, että CR-moottorit vaativat vähintään tuon 507.00 tai 507.01 luokituksen myös sen takia, että ruiskutuspaineet ovat sen verran kovia, jotta huuhtelevat öljyn sylinterien seinämiltä ja huonontavat näin voitelua...Nuo luokitukset täyttävissä öljyissä on sellainen lisäaine, joka estäisi tämän...Faktaa ei ole asiasta lyödä pöytään, saattaa olla vain foorumin käyttäjien mutuilua...:)Itsekkin tuota asiaa tuli pähkäiltyä kun siirryin LL-huoltovälistä 15tkm huoltoväliin ja mietin uusia öljyjä...Päädyin kuitenkin jatkamaan samoilla Castrolin LL-öljyillä, vaihtovälinä vaan se 15tkm...
juu tuli vaihdettua tänään mobilin ESP:t ja aion kyllä myös ajella sen 15tkm maks 20tkm öljyillä...
edellisen exeon vein oikein huoltoon 30tkm öljyn vaihtoon..meni niin luja maku huollosta kyllä että päätin että vaikka ei kirjaan leimoja kerrykkään niin vaihdan itse koska tiedän mitä teen.
nimittäis ed. mainitussa huoltotapahtumassa oli huoltajalla niin pirun kiire vaihtaa öljyt että vaikka öljyä vielä oikein valu ulos niin ei muutaku roppu kiinni ja pirunomoisella vauhdilla uus suodatin paikalle ja pikkuhiljaa sitte lisäs öljyä että oli maks. merkissä.
Ei sitte edes viitsiny ottaa selvää paljonko ko. koneeseen menee tuota "liukastetta"
no tää on tätä. pääasia on että huoltaa hyvin, ite ku tekee niin tietää ainaki että on hyvin tehyt :)
(edellyttää tietenki että on tieto/taitoa hommasta)
edellisen exeon vein oikein huoltoon 30tkm öljyn vaihtoon..meni niin luja maku huollosta kyllä että päätin että vaikka ei kirjaan leimoja kerrykkään niin vaihdan itse koska tiedän mitä teen.
nimittäis ed. mainitussa huoltotapahtumassa oli huoltajalla niin pirun kiire vaihtaa öljyt että vaikka öljyä vielä oikein valu ulos niin ei muutaku roppu kiinni ja pirunomoisella vauhdilla uus suodatin paikalle ja pikkuhiljaa sitte lisäs öljyä että oli maks. merkissä.
Ei sitte edes viitsiny ottaa selvää paljonko ko. koneeseen menee tuota "liukastetta"
no tää on tätä. pääasia on että huoltaa hyvin, ite ku tekee niin tietää ainaki että on hyvin tehyt :)
(edellyttää tietenki että on tieto/taitoa hommasta)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa