Seat toledo 98 1.9 diesel moniurahihnan oikea kulkujärjestys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

roadster
-
Viestit: 96
Liittynyt: 6.9.2005 17:04

Seat toledo 98 1.9 diesel moniurahihnan oikea kulkujärjestys

ViestiKirjoittaja roadster » 31.10.2011 8:13

Kuuluuko hihnan nousta kampiakselin pyörältä ja kiertää tasainen puoli vesipumpun pyörän päällä ja nousta siintä laturille ja laskea laturilta kampiakselin pyörälle.

Vai jotenkin toisin. Onkohan jossain kuvaa?

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 31.10.2011 8:49

Alapuoli kampiakselin pyörältä vesipumpun pyörän alapuolelta laturille ja yläpuoli suoraan laturilta kampiakselinpyörälle.

roadster
-
Viestit: 96
Liittynyt: 6.9.2005 17:04

Harvinaista:)

ViestiKirjoittaja roadster » 31.10.2011 12:27

Itseä vain ihmettää että hihnan urapuoli kulkee vasten tasaista vesipumpun pyörää vasten. Yleensä hihnan tasainen puoli vasten tasaista pyörää.

Urat vasten urallisia pyöriä.

Kiitos avusta kaikille! Rauhoitti mielen:)!
Viimeksi muokannut roadster, 31.10.2011 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 31.10.2011 12:49

Yleensä kyllä, mutta ei aina.

vag-on
-
Viestit: 84
Liittynyt: 27.1.2009 17:20

ViestiKirjoittaja vag-on » 2.11.2011 19:56

Jaa että oikein laitettuna kulkeekin se urapuoli pumppua vasten. No persana. Itse vaihtelin aikanaan laturinhihnan ja naureskelin, että onpa joku tumpelo laittanut väärin päin kulkemaan hihnan.
No ajelin kuitenkin 2,5v aikana 70tkm väärinpäin olevalla hihnalla, eikä tuntunu missään.
Ruoste lopulta auton vei paalille.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa